آموزش فن بیان با کمک بهترین مدرسین در 3 جلسه!

آموزش فن بیان

 

از زمانی که انسان اولیه، یاد گرفت که با ادا کردن آواهایی می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند، فن بیان نیز مهم شد. انسان های اولیه متوجه شدند که هریک از آن ها، آواهای مختلف را به سبک خاصی بیان می کنند و همین سبک، بر میزان اثرگذاری آن آوا تاثیر می گذارد.

در روزگار کنونی ما هنوز هم از همان سیستم اجدادمان استفاده می کنیم و هرکدام سبک منحصر به فردی برای ادای کلمات خود داریم. با تغییر لحن کلام، ممکن است معنای ضمنی آن نیز تغییر کند. به همین خاطر است که برخی افراد قادر هستند که اثرگذاری بیشتری بر دیگران داشته باشند، چرا که لحن ادای کلمات آن ها موثرتر و بهتر است.

اما سوال اصلی این جاست که آیا می توان فن بیان را آموخت؟ آیا می توان سبک سخنرانی و حرف زدن خود را تغییر داد؟ اگر از افرادی هستید که به سینما و فیلم علاقه دارید، احتمالا فیلم سخنرانی پادشاه را به خاطر می آورید که شاه انگلستان به دلیل لکنت زبانی که داشت در خطر از دست دادن جایگاه خود بود اما با آموزش فن بیان، توانست یکی از بهترین سخنرانی های تاریخ معاصر انگلستان را رقم بزند.

واقعیت این جاست که فن بیان نیز مانند هر چیز اکتسابی دیگری قابل آموزش است و با تمرین و ممارست می توان به آن دست پیدا کرد. اجازه بدهید قبل از هر چیزی توضیحات بیشتری در مورد فن بیان ارائه کنیم و بگوییم که اساسا به چه معنیست؟

فن بیان چیست؟

فن بیان متشکل از یک سری تمرین هایی است که با استفاده از آن ها می توانید کلمات را به درستی ادا کرده و بهترین اثرگذاری را روی دیگران داشته باشید. فن بیان به شما کمک می کند تا به بهترین نحو ممکن منظور خود را به دیگران برسانید. این مسئله ای است که نباید آن را دست کم بگیرید چرا که خیلی از شکست های ما در زندگی به دلیل عدم رساندن منظور صحیح مان است.

فن بیان به ما کمک می کند که در قامت یک رهبر و هدایتگر ظاهر شویم و بتوانیم در خیلی از مناسبات اجتماعی موفق عمل کنیم. تصور کنید که یک مدیر فروش بدون داشتن فن بیان مناسب، چگونه می توانست از پس فروش محصولات شرکت خود بربیاید؟ به همین دلیل است که می گوییم فن بیان بسیار حائز اهمیت است.

اما چگونه می توان فن بیان را آموخت؟ آیا تمرین هایی برای انجام این کار وجود دارد؟

تمرین های فن بیان

طبیعتاً تمرین های مشخصی برای تقویت فن بیان و نفوذ کلام وجود دارد که با انجام مداوم آن ها می توانید به خوبی این مهارت بی نظیر را یاد بگیرید. این تمرین ها بخشی به تقویت صدا و اندام های مربوط به تولید صدا برمی گردند. در این تمرین ها به شما آموزش خواهند داد که چگونه با تقویت اندام های تنفسی خود( مانند ریه) بتوانید به بهترین شکل حروف را ادا کنید یا این که بدون نیاز به تنفس مجدد، جمله ای طولانی را بیان کنید.

بخش دیگری از این تمرینات نیز مربوط به تمرین های تنفس هستند. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید ما چندین نوع تنفس داریم که هرکدام از آن ها کارکرد مربوط به خود را دارند. هدف این است که ما بتوانیم بیشترین استفاده را از حجم ریه ها ببریم و به این ترتیب هجاها را به خوبی بیان کنیم.

کلاس فن بیان

طبیعتا کلاس های فن بیان زیادی در شهر تهران برگزار می شود. ممکن است مدرسین مختلف، رویکردهای متفاوتی نسبت به تدریس این درس داشته باشند. اما اگر به دنبال یک پکیج آموزشی فن بیان می گردید که به صورت آنلاین عرضه شده باشد، احتمالا بهترین گزینه ای که در پیش خواهید داشت، کلاس نفوذ کلام و آموزش فن بیان با تدریس حسین آقا کثیری است.

برای خرید این دوره می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید:

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن