چگونه مذاکره کنیم

چگونه مذاکره کنیم ؟ تکنیک های مذاکره را یاد بگیریم!

چگونه مذاکره کنیم ؟

از زمانی که زبان کشف شد و انسان ها برای رساندن منظور خود به دیگران از آواها و صداها استفاده کرده اند، هیچ چیز به اندازه این ویژگی باعث سوءتفاهم نشده است. البته باید بگوییم که زبان و کلام خیلی ها وقت ها هم ما را نجات داده است. به همین خاطر است که ابزار زبان مثل یک تیغ دو لبه است. اگر بدانید که چگونه باید از آن استفاده کرد، احتمالا فردی موفق و پیروز خواهید بود. اما اگر ندانید که چگونه از زبان و مهارت گفتگو استفاده کنید، احتمالاً مشکلتان زیادی بر سر راه شما خواهد بود.

اما سوال اصلی این جاست که چگونه مذاکره کنیم تا بهترین نتیجه ی ممکن را به دست آوریم؟ آیا می شود که با مهارت کلام و به کار برد تکنیک های مذاکره، برنده شد؟

خب در حقیقت این سوالی است که می توان با اطمینان به آن پاسخ داد: بله! شما می توانید مهارت های کلامی خود را تقویت کرده و به این ترتیب بهترین شیوه های مذاکره و گفتگو را یاد بگیرید.

قبل از هر چیزی باید بدانید که مذاکره به معنای جنگ نیست! لازم نیست صدای خودتان را بالا ببرید و با تهدید و ارعاب، طرف مقابل را به پذیرفتن حرف خود وادار کنید. تنها چیزی که برای مذاکره نیاز دارید یک ذهن منطقی است که فرمول های ریاضی را می داند.

بله! درست خوانده اید! برای این که بتوانید مذاکره کننده خوبی باشد، باید ذهن ریاضی خود را تقویت کنید. همه چیز به حساب و کتاب برمی گردد.

چگونه مذاکره کنیم

چگونه در مذاکره برنده شویم؟

یک نکته ی بسیار مهم: مذاکره، جنگ نیست که بخواهید در آن برنده شوید. برنده و بازنده ای در مذاکره وجود ندارد. تمام تلاشی که برای انجام یک مذاکره باید داشته باشید، در راستای گرفتن منافع منصفانه است. یک مذاکره منصفانه بهترین چیزی است که می توانید به دست آورید.

زمانی که در طول یک مذاکره، سهم هر کسی به طور منصفانه تقسیم شود همه راضی و خوشحال خواهند بود. اما خب تعاریف مختلفی از انصاف وجود دارد. بسته به این که بر سر چه چیزی معامله و مذاکره می کنید، ممکن است که این تعریف متفاوت باشد. یکی از نکات بسیار مهمی که باید رعایت کنید این است که از تکنیک های مذاکره استفاده کنید و بدانید که دقیقا هر کدام از آن ها باید چگونه به کار بگیرید.

گاهی بد نیست که در طول یک مذاکره، زبان بدن طرف مقابل را تحلیل کنید. در کل یکی از ویژگی های بسیار فوق العاده برای یک مذاکره کننده، این است که بتواند ذهن خوانی انجام دهد.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ذهن خوانی دارید، می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید:

تکنیک های مذاکره

مذاکره تکنیک های مختلف و متفاوتی دارد. شما باید به مهارت ها و روش های زیادی مجهز باشید. اگر بخواهیم مذاکره را به چیزی تشبیه کنیم، باید به نوعی رقص گرگ ها اشاره کنیم. دو طرف مذاکره در حول یک دایره می چرخند و هرکس که بتواند طرف دیگر را از ادامه مبارزه منصرف کند، برنده خواهد بود.

البته تکنیک های مذاکره لزوما مانند جنگ گرگ هاست. شما باید بتوانید دقیقا تشخیص دهید که بر سر چه چیزی مذاکره می کنید. این مهم ترین مسئله ای است که در مورد مذاکره وجود دارد. تئوری معروفی به نام تئوری پای وجود دارد که می گوید مذاکره کردن مثل تقسیم کردن یک کیک است. اما برخی مواقع، افراد کیک را پنهان می کنند یا تلاش می کنند که کیک را کوچک تر یا بزرگ تر جلوه بدهند. این هنر شماست که تشخیص بدهید کیک مذاکره دقیقا چه چیزی است.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تکنیک های مذاکره به دست آورید، توصیه می کنیم حتما روی دکمه زیر کلیک کنید:

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن