وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
بزودی
شروع کنید
این دوره در حال حاضر بسته است

دوره حرفه ای آموزش ماساژ بدن انسان

خلاصه دوره آموزش ماساژ بدن

در این دوره آموزشی قراره به تکنیک‌های ماساژ  مسلط بشید پس با من همراه بشین .

اگر تجربه شرکت در دوره‌های آنلاین رو ندارین، نگران نباشین. در این دوره، آموزش‌ها به نحوی طراحی شده که به سادگی میتونید تکنیک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخصصی ماساژ رو ببینید و با انجام تمرین‌هایی که در هر جلسه براتون گذاشتیم، این تکنیک‌ها رو به خوبی یاد بگیرید.

در پایان این دوره آموزشی به راحتی میتونید به پروتکل‌های ماساژ  مسلط بشید.

ماساژ شامل کار کردن روی قسمت های مختلف بدن با استفاده از فشاردست ها ، انگشت ها ، آرنج ، زانو، پا و یا دیگر ابزار و وسایل مورد استفاده در ماساژ است.

حال اگر این ماساژ به عنوان روشی برای درمان بیماریها به کار گرفته شود، ماساژ درمانی یا درمان به وسیله ماساژ نامیده می شود . به طور معمول ماساژدرمانی روی صندلی یا میز و به حالت خوابیده یا نشسته انجام می شود.

تقریبا 80 نوع ماساژ وجود دارد که هر فرد با توجه به نیاز خود و تشخیص کارشناس ماساژ درمانی از مزایای یکی از این انواع ماساژ استفاده خواهد کرد  .

همه این انواع ماساژها شامل حرکات فشاری، مالشی یا استفاده از عضلات و بافت های دیگر  به همراه انگشتان دست میشود. یکی از عمده ترین دلایل استفاده از ماساژ درمانی خواص درمانی و فوایدی هست که برای سلامتی به همراه دارد.

همچنین، ماساژ درمانی به معنای دستکاری بافت نرم با استفاده از دست یا از طریق دستگاه مکانیکی یا الکتریکی به منظور ماساژ بدن است. این اصطلاح شامل فشرده سازی، ارتعاش و اصطحکاک نیز می شود.

در ماساژ درمانی ممکن است از مواد و تجهیزات جانبی مانند  روغن ، انواع روان کننده ها ،  نمک ، لامپ های گرما زا ، کمپرس های های گرم و سرد، حمام ، دوش ، جکوزی ، سونا  و  غیره استفاده کنند .

هنگامی که از ماساژ درمانی برای اهداف درمانی استفاده شود، این ماساژ جز خدمات بهداشتی درمانی محسوب می شود .


بزرگترین ثروت شما سلامتی شماست

در دوره آموزش ماساژ برای رفع خستگی چه چیزهایی یاد می گیریم ؟

تعریف ماساژ | ماساژ بدن چیست؟

_ در كتب قدیمی تعریف معینی از ماساژ به چشم نمی‌خورد. 

_ ( ویلیام مورل ) در  تعریفی  می‌نویسد ماساژ عبارتست از یك سری حركات دستی كه برای درمان بعضی از بیماریها انجام می‌گیرد. 

_ ( داگلاس گراهام ) از بوستون (1918-1884) ماساژ را چنین تعریف می‌كند: اصطلاحی است كه مورد قبول پزشكان اروپا و آمریكاست و عبارتست از حركاتی مانند فریكشن، نیدینگ، رولینگ، پركاشن، مانی پولاسیون كه روی بافت‌های خارجی بدن به روش‌های مختلف و به منظور درمان، آرام بخشی و تسكین درد با دستها انجام می‌شود. 

_ در سال 1932 ( جان اس كالتر ) این تعریف را ارائه كرد : ماساژ به تعداد زیادی از حركات دستی كه به بافت‌ها و اعضاء بدن برای مقاصد درمانی اعمال می‌شوند؛ اطلاق می‌گردد. 

_ بهترین و كامل‌ترین تعریف از ( گرترود برد ) در سال 1952 بدین طریق ارائه شد: ماساژ عبارتست از یك سری مانورها و حركات دستی كه به بافت‌های نرم بدن اعمال شده و می‌تواند اثرات درمانی روی دستگاه‌های عصبی عضلانی و گردش خون موضعی و عمومی، لنف و تنفسی داشته باشد. ماساژ درمانی، روشی آرام‌بخش و تسكین دهنده برای رهایی از دردها، رنج‌ها و ارتقاء سلامت (مثل آرامش یا بهبود خواب) است. 

کلمه ماساژ از یک کلمه یونانی به نام Massein که به معنای مالیدن است و مربوط به یک لغت لاتین Manus به معنای دست گرفته شده است. ولی به طور کلی، ماساژ عبارتست از یک سری حرکات منظم، مرتب و اصولی که روی بافتهای بدن به منظور اهداف خاصی بکار می رود. به عبارت دیگر ماساژ عبارتست از یک سری حرکات و مهارتهای دستی که بطورمنظم و مخصوص بر روی بافتهای بدن جهت تأثیر بر سیستم عصبی، عضلانی، پوست، مفاصل و گردش خون بکار می رود.

تعاریف دیگر:  

مانورهای دستی که با اهداف آرامسازی، زیبایی، درمانی و ورزشی انجام می‌گیرد. 

_ دستکاری سیستماتیک روی بافت‎های نرم بدن با اهداف مختلف را ماساژ گویند.

_ دستکاری علمی بافتهای نرم بدن برای درمان  

_ حرکات دقیق دست‎ها روی سطح بدن زنده با هدفهای درمانی 

* ماساژ درمانی عبارتست از دست ورزی بر روی بافت های نرم بدن. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدما ت و سرعت بهبود ناراحتیهای حاد و مزمن كمك می كند. امروزه میلیونها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یك روش مراقبت بهداشتی استفاده می كنند 

دوره حرفه ای آموزش ماساژ بدن انسان برای چه کسانی مناسب تر است؟

 

گروه اول:   افرادی که علاقمند به یادگیری ماساژ هستند ولی هیچ اطلاعات زمینه ای ندارند

گروه دوم:  افرادی که ماساژ را در آموزشگاه ها یاد گرفته اند و میخواهند اطلاعات به روزتری داشته باشند

گروه سوم:  افرادی که میخواهند ماساژ دریافت کنند ولی نمی دانند چه انتظاراتی باید داشته باشند 

گروه چهارم: افرادی که علاقمند به یادگیری مهارت جدید هستند

icon About


* ماساژ ، مهربون بودن با خودتونه *

دوره حرفه ای آموزش ماساژ

سوال و جواب های رایج در مورد دوره حرفه ای آموزش ماساژ بدن

این دوره نیازمند پیش نیاز خاصی نمی باشد و اصول آناتومی و فیزیولوژی را در دوره آموزش داده ام .

این دوره با علم روز به روز رسانی می شود و در صورت یکبار خرید این دوره، اطلاعات جدید این به روزرسانی ها تا ابد در دسترس شما هست

بله.تمام اصول اولیه و روش های ماساژ در داخل دوره گفته شده.

چرا ماساژ بدن انسان بسیار مهم است؟

 تحقیقات علمی نشان می دهد، ماساژ علاوه بر فعال کردن کلیه ی سیستم های داخلی بدن ، کمک می کند تا گردش خون در کلیه ی قسمت های بدن خصوصاً عضلات به حرکت درآید و تغذیه قسمت های مختلف به سهولت صورت گیرد.  توصیه می شود تا حداقل یک تا دو نفر از اعضای خانواده تکنیک های ماساژ را فرا گیرد تا برای بقیه اعضا در خانواده بتوانند مثمر ثمر واقع گردند.

در دنیای امروزی و با پیشرفت های روز افزون، فرصت کافی برای انجام حرکات بدنی در بین اقشار مختلف مردم کم بدست می آید. برای روشن و خاموش کردن تلویزیون از همان مکان که نشسته ایم با کنترل اقدام به این کار می کنیم، برای رفتن به هر کجا حتی راه نزدیک ، بسیاری از ما با آسانسور به پارکینگ رفته و از آنجا با اتومبیل به مکان مورد نظر عزیمت می کنیم. حالا که با استفاده از ریموت کنترل هم درب را بازو بسته کرده، حتی زحمت به خود نمی دهیم تا از اتومبیل پیاده شده درب را بازو بسته کنیم.

  این ها گوشه ای از برنامه های روزمره اغلب افراد شهرنشین می باشد که با کمترین تحرک، سعی می کنند تا به امورات خود برسند. از این رو و با تحقیقات بعمل آمده ، آمار بسیار بالایی در دست است که مردم از ورزش کردن به دورمانده و اگر هم فرصتی دست دهد در منزل و با استفاده از وسایل ورزشی ، مدت زمان کوتاهی را به سلامتی خود اختصاص می دهند.

بدین جهت است که با کار نکشیدن از عضلات و کم تحرکی، به مرور افراد دچار مشکلات عدیده جسمی شده، آرام آرام توان جسمی خود را از دست می دهند.  تحقیقات علمی که در کشوری پیشرفته بعمل آمده، افرادی که در روز حداقل بین بیست دقیقه تا نیم ساعت توانسته اند از ماساژ استفاده کنند ، معادل فردی هستند که از هیچیک از وسایل پیشرفته امروزی که در بالا ذکر گردید ، استفاده نکرده و از تنبلی عضله مبرا مانده است .

  سلامتی بالاترین نعمتی است که خداوند به بشر اعطاء فرموده و باید خودمان هم در جهت حفظ آن کوشا باشیم.

محتوای دوره

فصل اول : اصول و مقدمات ماساژ
فصل دوم : آموزش آناتومی عمومی
فصل سوم : آموزش فیزیولوژی عمومی
فصل چهارم : تعریف ماساژ
فصل پنجم : تاریخچه ماساژ
فصل ششم : اصول و قواعد کاربرد ماساژ
فصل هفتم : اهداف ماساژ
فصل هشتم : موارد محدودیت ماساژ
فصل نهم : وسایل مورد نیاز برای ماساژ
فصل دهم : انواع روغن ماساژ
فصل دوازدهم : آموزش سبک ها و متد های ماساژ
فصل سیزدهم : آموزش تکنیک های ماساژ
1 از 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن