وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
419 هزار تومان

درمان افسردگی در خانه و حتی درمان افسردگی شدید بدون دارو - 2021 (1400)

درمان خانگی افسردگی مرور نکات مهم ودرمان بدون دارو افسردگی خفیف تا شدید

علی رغم این موضوع که شیوع افسردگی در کل دنیا طی سالهای اخیر در حال افزایش بوده است ، متاسفانه هنوز درمان دارویی قطعی برای افسردگی وجود ندارد و بیشتر داروهای ضد افسردگی در بلند مدت اثرات درمانی شان را از دست می دهند.

 درمان افسردگی بدون دارو در خانه بصورت آنلاین یا در کلینیک با استفاده از مدت های استانداردی مانند CBT , ACT و سایر شیوه های مشابه، بسیار آسانتر از آن است که بسیاری از مردم به آن باور دارند (منبع).

این دوره بسیاری از باورهای غلط و افسانه های رایج اشتباه را که پیرامون افسردگی و نحوه درمان آن است ، اصلاح می کند. همچنین این دوره به شما اطلاعات عملی و اصولی می دهد که انقلابی در درمان افسردگی در منزل و بدون دارو حتی برای افسردگی شدید، برای افراد فارسی زبان در سراسر دنیا ایجاد می کند.

درمان افسردگی بدون دارو

در طول دوره درمان افسردگی در خانه ، شما موارد زیر را خواهید آموخت:

  • راهنمایی عملی برای شکستن سریع الگوهای ایجاد کننده و تشدید کننده افسردگی.
  • علت افسردگی
  • چگونه می توان الگوهای مرتبط با عادات منفی را شناسایی و تغییر داد.
  • مشکل اساسی در مورد افسردگی چیست و چرا افسردگی در حال افزایش است.
  • چرا برخی از اشکال روان درمانی و یا دارودرمانی می تواند افسردگی افراد را بدتر کند.
  • اولین قدم ها و موثرترین استراتژی ها برای بهتر شدن از سیکل معیوب افسردگی چیست.
  • چگونه افکار منفی مان را کنترل کنیم و احساسات مخرب خود را مدیریت کنیم.
  • و صدها موضوع جالب دیگر

 

خواه بخواهید این اطلاعات را برای خودتان استفاده کنید ، یا اگر می خواهید به شخص دیگری که می دانید افسرده است (به دلایل شخصی یا شغلی) کمک کنید ، این دوره میتواند اولین قدم و شاید تنها اقدام مورد نیاز شما برای درمان افسردگی در خانه باشد.

متأسفانه ، راههای درمان افسردگی شدید، چیزی نیست که معمولاً در مدرسه یا دانشگاه یا در جمع دوستان درباره آن یاد بگیرید.

این دوره به گونه ای طراحی شده است که به شما اطلاعات عملی و قابل فهم ارائه می دهد و می توانید نتیجه این درمانها را به سرعت مشاهده کنید ، بنابراین پس از اتمام درمان، می توانید کنترل کامل احساسات خود را مجدداً بر عهده بگیرید و مسیر باقیمانده زندگی خود را به سمت جلو حرکت دهید.

ویدئو معرفی دوره درمان افسردگی در خانه :

درمان افسردگی در منزل چه بخشهایی دارد؟

محتوای پکیج درمان افسردگی چه بخشهایی دارد :

ویدئو: بیش از 10 فایل

صوت:  بیش از 40 فایل صوتی آموزشی

متن:  دارد

درمان افسردگی در خانه
دوره درمان افسردگی در خانه برای چه کسانی مناسب تر است؟

گروه اول:   مبتلایان به افسردگی خفیف تا شدید

گروه دوم:  مدیران و تجاری که میخواهند هوش و توانایی عاطفی خودشان را بهبود بخشند

گروه سوم:  افرادی که یکی از عزیزان شان افسردگی دارد و میخواهند به آن فرد کمک کنند 

گروه چهارم: درمانگران ، مشاوران ، روانشناسان ، معلمان و رهبران گروه های اجتماعی

سوال و جواب های رایج درمورد علت و درمان افسردگی

دلیل ایجاد افسردگی معمولا بسیار پیچیده و در عین حال گاهی بسیار ساده است. معمولا افسردگی یک یا دو دلیل ندارد و حتی میتوان گفت دلایل و عوامل تاثیر گذار روی افسردگی اینقدر زیاد است که اگر کسی بخواهد دنبال دلیل اصلی افسردگی اش باشد احتمالاً تا آخر عمرش باید جستجو کند و در نهایت هم به چیزی که می خواهد، نمی رسد.

روش های استاندارد درمان شامل دارو درمانی، شناخت – رفتار درمانی و روش های مکمل مانند روش های فراشناختی و روش های دستگاهی مانند تحریک سطحی مغناطیسی و الکتریکی مغز است.

یک روانکاو به دنبال وقایع دوران کودکی شما و روابط شما با پدر و مادرتان است و تقریبا همه چیز را به تئوری‌های فروید و مشکلات حل نشده دوران کودکی و موارد مشابهی نسبت دهد.

 یک متخصص تغذیه تلاش می‌کند که شما را قانع کند که با تغییر رژیم غذایی می توانید افسردگی را بدون دارو درمان کنید.

 یک متخصص غدد همه چیز را از دید کم و زیاد شدن هورمون ها می بیند و با نسخه های دارویی تلاش می کند سطح هورمون های شما را به حالت طبیعی بازگرداند.

 یک روانشناس بالینی با رویکرد شناخت رفتار درمانی، یک شیوه و سبک مشخص درمانی را برای شما شروع می کند که شامل تغییر احساسات و عواطف و شناخت و در نهایت تغییر رفتار شماست.

 صدها مثال دیگر هم وجود دارد و  مصرع”هر کسی از ظن خود شد یار من” در مورد افسردگی بیش از هر اختلال روانپزشکی دیگری، صدق می‌کند.

منظورم من این نیست که همه این روش ها اشتباه است و فقط روش خاصی از میان این روش ها، درست است. خیر، اتفاقاً همه روشهایی که در بالا مثال زدم صحیح و موثر است (البته اگر توسط متخصص همان رشته و به صورت علمی انجام شود).

اما اینجا می خواهم افسردگی را با روشی ترکیبی درمان کنم که کمتر کسی سراغ آن می رود. شیوه ای که من در این دوره اتخاذ کرده ام شامل ترکیبی از دهها روش است.

بدون شک هر جای دنیا که زندگی کنید اگر با افسردگی به مطب روانپزشک مراجعه کنید با احتمال زیاد با یک نسخه دارویی از مطب خارج خواهید شد.

با وجود اینکه هر سال داروهای جدیدی به لیست درمانهای قبلی اضافه میشود، اما به نظر می رسد که افسردگی در حال بیشتر شدن است و حتی در آمریکا نیز افسردگی علت اصلی ناتوانی و حتی بیشتر از بیماری های قلبی ناتوان کننده است.
بیشتر داروهای ضد افسردگی نقشی مانند بانداژ و بستن زخم دارند. این داروها باعث می‌شوند که افسردگی شدیدتر نشود و افکار خودکشی کاهش پیدا کند و گاهی نیز باعث بهبود یک اپیزود افسردگی میشوند.
اما به دلیل عوارض جانبی و ده ها مشکل دیگر معمولاً در بلند مدت اثر مورد انتظار را ندارند و مانند یک فرد مجروح، اگر فرد دچار افسردگی در کنار بانداژ و بستن زخم (مصرف دارو) از ایجاد دوباره زخم جلوگیری نکند، احتمالا مجددا دچار آسیب خواهد شد و احتمالا زخم و جراحت بعدی بسیار جدی تر است و با یک بانداژ و بستن ساده قابل حل کردن نیست.
من در این دوره درمانی به بستن زخم نمی پردازم بلکه به شیوه هایی می پردازم که به وسیله آنها بتوانید جلوی ایجاد افسردگی را بگیرید و همچنین بتوانید مکانیسم های درونی بدن برای ترمیم زخم و جراحت (افسردگی) را فعال کنید.

همانطور که وقتی زخم بسیار جدی و عمیق و تازه باشد، بانداژ و بستن زخم (یعنی استفاده از دارو های ضد افسردگی و یا حتی بستری در بیمارستان) واجب است، در مورد افسردگی شدید و حاد نیز این موضوع صدق می کند.

به عنوان مثال: اگر کسی افکار جدی آسیب زدن به خود و یا خودکشی داشته باشد حتماً باید توسط متخصص اعصاب و روان مورد بررسی قرار گیرد و اگر نیاز باشد برایش دارو تجویز شود. در موارد دیگری نیز استفاده از داروها واجب است و اگر کسی از این مرحله از درمان غافل شود دقیقاً مانند کسی است که به دلیل یک زخم ساده و عدم استفاده از بانداژ طبی دچار یک عفونت جدی می شود و فوت می کند.
اما چیزی که سیستم های معمول درمانی به شما نمی گویند این است که داروهای درمان افسردگی چه خاصیتی ندارند!

در شیوه دارو درمانی معمول، فرض می شود که همه افرادی که دچار افسردگی هستند دچار عدم تعادل مواد شیمیایی مغزی شده اند و درمان همه این افراد مشابه هم و با تغییر میزان سروتونین و دوپامین و سایر مواد شیمیایی مغز است. همانطور که بعداً مفصل‌تر بررسی خواهیم کرد، افسردگی ( از لحاظ علت شناسی، شدت، نوع علائم و…..) در هر فردی با دیگری متفاوت است و درمان افسردگی نیز در هر فردی باید طبق شرایط آن فرد، شخصی سازی شود.

به همین دلیل استفاده از یک دارو برای همه افراد منطقی به نظر نمی‌رسد و داروهای موجود ضد افسردگی اینقدر متنوع نیستند که بتوان آنها را شخصی سازی کرد. علاوه بر این، درمان دارویی در بلند مدت راه حل خوبی برای تغییر مغز نیست.

درمان افسردگی در ۶ ثانیه بدون درد و قرمزی باسن!

اگر بجای الاغ و اسب، با ماشین به محل کارتان می روید، اگر اعتقاد دارید که کره زمین گرد است و ما در منظومه شمسی زندگی می کنیم! اگر دانش را به عنوان بهترین شیوه شناخت دنیا و بدن خودمان قبول دارید، به هیچ عنوان دنبال درمان های چرند و ثانیه ای و نیم ساعته و ضمیر ناخودآگاه و معجزات اقدس خانم و کارای کوانتومی ملیحه جون و شکار ذره های انرژی معلق در هوا ساطع شده از سطح پشتی حکیم دارمیشوف روسی نباشید! ترکیب عسل و دارچین بو داده شده با بوی لطیف عنبر نسارا هم مشکل کسی را حل نکرده!

البته اگر وقت اضافی و یا پول اضافی زیادی دارید دنبال همین درمان های سریع بروید! تا وقتی وقت و پولتان تمام شد و سپس برگردید و از همینجا به بعد، ادامه این مطلب را بخوانید! درمان های سریع و زودپزی مناسب افرادیست که وقت اضافه زیادی برای دور ریختن دارند. چون این درمان ها یکی و دوتا نیستند، ولی همه آنها یک روش مشابه دارند، در همه این روش ها ابتدا به شما یک لیست بلند بالای وعده و وعید داده میشود و کلی مثال برای شما آورده می شود از حسنعلی و آرمینا و رامینا جون که با این روش معجزه آسا به راحتی و طی زمانی بسیار کوتاه، درمان شده اند و بعد هم لبخندی عمیق بر لبانشان نقش بسته است و از اون روز در شادی در یک پنت هاوس زندگی میکنن و راه به راه مارچوبه میزنن به بدن و خنده و سرگرمی!

اصلاً اینقدر از این حرف‌ها می‌زنند که شما خجالت بکشید و حتی جرات نکنید که خوب نشوید! ویژگی دیگر این روش ها این است که هر کدامشان کل مشکل را در یک نکته خیلی ساده خلاصه می کنند و از همان جا می خواهند که افسردگی شما را درمان کند مثلاً یکی ادعا می‌کند که دلیل افسردگی فقط مصرف فرآورده های حاوی گلوتن است و با یک رژیم غذایی بدون گلوتن شما در یک مدت کوتاه خوب می شوید! دیگری می‌گوید علت افسردگی این است که انرژی های مغز شما منفی شده است و بیا مقدار زیادی به من پول بده تا انرژی مثبت خودم را از جهانهای موازی و از ارواح عمه ام به مغزت روان کنم! و دیگری تلاش میکند با مخلوط کردن مقداری تخم بلدرچین و زردچوبه و مالیدنش روی سر شما، اثرات نفرین خواهر شوهر را از شما بزداید و ترکیب سودا و بلغم تان را مجددا ۶۰-۴۰ به نفع بلغم نماید!

اینگونه است که داستان درمانهای سریع ادامه خواهد داشت و دلیلش هم واضح است! دلیلش این است که اولاً این درمان ها موثر نیست پس همیشه تعداد زیادی مشتری وجود خواهد داشت! چون هیچ وقت مشکل از میان نخواهد رفت و هرکسی هم از این روش ها جواب نمی گیرد برای حفظ آبروی خودش، موضوع را برای کسی تعریف نمی کند و علاوه بر این، این درمان ها برای افراد بسیار زیادی تجارت بزرگی محسوب می شود و چیزی که بتوان با آن تجارت کرد به این راحتی با دانش تجربی و پزشکی مبتنی بر شواهد و این قرتی بازیا و با حرف من و شما از بین نخواهد رفت. پس وقتمان را تلف نکنیم و بریم سراغ درمان های درست حسابی !

قبل از شروع درمان این پاراگراف را بخوانید:

این دوره برای همه افراد دچار افسردگی طراحی شده است اما به این معنا نیست که این دوره همیشه و برای همه جایگزین سیستم درمانی رایج شود.

هر کسی که این دوره را استفاده میکند باید قبل از شروع دوره با یک روانپزشک در مورد درمانش مشورت کند و اگر با پزشکش این نتیجه رسیدند که درمانهای غیر دارویی شروع شود آن زمان میتوانید به این دوره به عنوان یکی از گزینه های کامل برای درمانهای غیر دارویی، رجوع کنید.

افسردگی بسیار پیچیده تر از آن است که با یک جمله ساده بتوان علت آن را توضیح داد. نظریه های متنوع و بسیاری برای منشأ افسردگی مطرح است.

افسردگی و اضطراب در درجه اول نتیجه مشکلاتی در ارتباط بین مدارهای هیجان ، تفکر و عمل در مغز هستند – نحوه تعامل و عدم تنظیم آنها منجر به افسردگی و اضطراب میشود. 

 برخی از تئوری های مهمتر در مورد علل افسردگی عبارتند از :

  1. خراب بودن سیم کشی مغز

هنگامی که مغز افراد افسرده را اسکن میکنیم ، میبینیم که لوب های پیشانی مغز ، یعنی بخشی از مغز که با فرایندهای شناختی همراه است ، سطح فعالیت کمتری را نسبت به بیماران غیر افسرده نشان می دهد.

تصویربرداری های دیگر مغز نیز تجزیه در الگوهای طبیعی پردازش عاطفی را نشان می دهند که به این معنی است که توانایی بیماران افسرده در سرکوب حالات عاطفی منفی کاهش یافته است.

همچنین در تصویر برداری های عملکردی، سطح بالای فعالیت در قسمت آمیگدالای مغز ، مرکز ترس ، نیز در افراد افسرده مشهود می باشد(منبع).

بنابراین ، طبق این تئوری، افسردگی مشکلی در الگوی سیم کشی و ارتباط بین نورون های مغز است. درمان هایی که بر نحوه فعالیت مناطق مختلف مغزی تاثیر می گذارند ، مانند تحریک مغناطیسی از طریق جمجمه (TDCS) یا ضد افسردگی های با عملکرد سریع مانند کتامین، عمدتا ناهنجاری های مداری مرتبط با افسردگی را تنظیم می کنند. البته اثر این روش ها هنوز در مراحل تحقیقاتی است و هیچ کدام از این روش ها جزو درمان های رایج افسردگی به شمار نمی روند.

 

  1. آتروفی و کوچک شدن مغز.

افسردگی می تواند با کاهش حجم نورونی در  برخی قسمت های مغز مانند هیپوکامپ ، که متعلق به سیستم لیمبیک (مرکز احساسی مغز) است ، همراه باشد.

هیپوکامپ عمدتا در  ارسال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت مهم است.هر چه شدت افسردگی بیشتر باشد ، کاهش حجم هیپوکامپ مغز نیز بیشتر خواهد شد(منبع).

کوچکی مغز همچنین در لوب های پیشانی مغز و همچنین به خصوص قشر جلوی مغز نیز دیده میشود که مراکز تصمیمات و شناخت احساسی مغز را تنظیم می کنند. و در نهایت، به نظر می رسد افسردگی مانع تولید سلولهای جدید مغز یا نوروژنز می شود. به همین دلیل ، برخی معتقدند که درمیان بیماری های رایج، افسردگی درمان نشده “مخرب ترین بیماری قابل درمان، در مغز بشر” است.

 

  1. عدم تعادل نوروترانسمیترهای مغزی و بهم خوردن تعادل هورمونی.

 مغز شما از حدود 86 بیلیون سلول کوچک مغزی به نام نورون تشکیل شده است (منبع).  نورون ها واحدهای اساسی پردازش در مغز هستند.  یک سلول مغزی منفرد اطلاعات را از طریق انتقال الکتریکی/شیمیایی به سلولهای عصبی دیگر منتقل می کند.

 هنگامی که یک سیگنال الکتریکی به انتهای یک سلول عصبی می رسد ، نورون یک سیگنال شیمیایی به نام انتقال دهنده عصبی را بیرون میکشد تا اطلاعات را به نورون بعدی در زنجیره پردازش ارسال کند.

 یک نورون منفرد ممکن است به هزاران نورون دیگر در اطراف خودش و در مناطق دیگر مغزی متصل شود.

 به عنوان مثال ، سلول های عصبی در قشر پیشانی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و برخی با نورون های سیستم لیمبیک و دیگر نورون ها با بخش های دیگری ارتباط برقرار می کنند و سلول های عصبی در آن مناطق با یکدیگر و با مناطق دوردست ارتباط برقرار می کنند و بخشی از آنها نیز مجددا به قشر پیشانی باز می گردند.

 ده ها انتقال دهنده عصبی مختلف در سیستم های عصبی مختلف فعالیت می کنند که بر افکار و رفتار و احساس ما تأثیر می گذارند.

علاوه بر این ، بسیاری از مواد شیمیایی دیگر در کل بدن و در مغز روی ارتباط نورون ها و حتی روی رشد نورون ها تاثیر می گذارند. 

برخی انتقال دهنده های عصبی موثر در افسردگی عبارتند از:

 # سروتونین

 یک انتقال دهنده عصبی است که دهها عملکرد متنوع مغزی دارد، به عنوان مثال در تصمیم گیری ،احساس خوشبختی، کنترل تکانه، تنظیم خواب و تنظیم خلق و خو نقش دارد.

 ورزش ، سپاسگزاری ، نور خورشید و بسیاری مواد غذایی و تغییرات سبک زندگی میتوانند سطح سروتونین را افزایش دهند.

 # دوپامین

 یک انتقال دهنده عصبی که در شکل گیری عادات ، پاداش، انگیزه ، حرکت، اعتیاد و لذت نقش دارد.

انجام فعالیت های لذت بخش ، ورزش ، قدردانی ، ارتباط اجتماعی  و بسیاری فعالیت های دیگر می توانند سطح دوپامین را افزایش دهند.

 # اکسی توسین

 انتقال دهنده عصبی و هورمونی که در جنبه های اصلی سیستم تولید مثل از جمله زایمان و شیردهی و تنظیم رفتار انسان مانند عشق، اعتماد و ارتباط انسانی نقش دارد.

 قدرشناسی ، لمس فیزیکی، حمایت اجتماعی، موسیقی  و بسیاری فعالیت های دیگر می توانند سطح اکسی توسین را افزایش دهند.

# نوراپی نفرین

 یک انتقال دهنده عصبی است که در تنظیم استرس،تنظیم انرژی برای مغز،تنظیم خواب و بیداری و توجه و تمرکز نقش دارد.

ورزش ، خواب و بسیاری فعالیت های دیگر می توانند سطح نوراپی نفرین را تنظیم کنند.

 # اندورفین

 گروهی از انتقال دهنده های عصبی هستند که در کنترل استرس، احساس سرخوشی و کنترل درد نقش دارند.

 ورزش مخصوصا شدید ، کشش ، یوگا، مدیتیشن، ماساژ و لمس فیزیکی ، ارتباط اجتماعی  و بسیاری فعالیت های دیگر می توانند سطح اندورفین ها را افزایش دهند.

# اندوکانابینوئیدها

 گروهی از انتقال دهنده های عصبی هستند که در ایجاد آرامش و کاهش استرس و اضطراب نقش دارند.

 ورزش  و بسیاری فعالیت های دیگر می توانند سطح اندوکانابینوئیدها را افزایش دهند.

# ملاتونین

 هورمونی که در تنظیم شروع خواب و در تنظیم ریتم شبانه روزی (ریتم سیرکادین) نقش دارد.

 ورزش ، نور خورشید و بسیاری موارد دیگر می توانند سطح ملاتونین را تنظیم کنند.

# گابا

 یکی از مهمترین انتقال دهنده های عصبی مهاری در مغز و نخاع است که در مدارهای زیادی در مغز نقش دارد. به عنوان مثال سطح گابا در بسیاری اختلالات مانند افسردگی، اضطراب، کمبود توجه، تشنج و اختلالات حرکتی غیرطبیعی است.

 مدیتیشن، برخی گیاهان، ورزش و یوگا فقط برخی از راههای موثر در تنظیم سطح گابا است.

# BDNF

 یک ماده شیمیایی مغزی که در تقویت نورون ها، حافظه و رشد سلول های جدید در مغز نقش دارد.

مصرف زردچوبه، روغن ماهی، ورزش و بسیاری موارد دیگر می توانند سطح BDNF را تنظیم کنند.

# کورتیزول

  هورمون اصلی مرتبط با استرس است و در بسیاری از بیماران دچار افسردگی، سطح بالای کورتیزول بصورت مزمن وجود دارد.

 ورزش ، تنفس آگاهانه و عمیق ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، خواب با کیفیت ، ذهن آگاهی و بسیاری موارد دیگر می توانند سطح استرس و کورتیزول را کاهش دهند.

اختلال در تنظیمات سیستم غدد درون ریز نیز ممکن است در افسردگی نقش مهمی داشته باشد. بسیاری مطالعات  بزرگ نشان داده اند که در افسردگی در محور هیپوتالاموس – هیپوفیز – آدرنال (HPA) ، یعنی در محوری که پاسخ بدن به استرس کنترل میشود، نوعی فعالیت بیش از حد و اختلال وجود دارد. 

طبق این نظریه، فعال سازی مزمن این محور می تواند به ایجاد افسردگی منجر شود. چرا که بدن بطور دایمی در حالت استرس (از نظر هورمونی) قرار می گیرد.

  1. ژنتیک و افسردگی

الگوهای ژنتیکی بسیاری وجود دارد که می تواند آسیب پذیری فرد را نسبت به افسردگی و سایر اختلالات خلقی افزایش دهد ، اگرچه برخی از این ویژگی های ژنتیکی هنوز کاملا مشخص نشده است ولی تا کنون صدها ژن شناسایی شده است که وجود آنها احتمال افسردگی را افزایش می دهند ولی هیچ ژنی برای بروز افسردگی لازم یا کافی نیست و عوامل ژنتیکی فقط پیش بینی کننده میزان خطر ابتلا به افسردگی هستند.

تخمین زده می شود که چیزی حدود 40٪ خطر ابتلا به افسردگی با فاکتورهای ژنتیکی مرتبط است.

مثلا دانشمندان ژنی را شناسایی کرده اند که ممکن است با ظهور اختلال دوقطبی و افسردگی در خانواده مرتبط باشد و همچنین متخصصان جهش های ژنتیکی رایجی را در افرادی که دچار افسردگی بالینی در صورت مواجهه با حوادث آسیب زا در زندگی میشوند را کشف کرده اند.

 یعنی در این افراد در صورت مواجهه با استرس های شدید مانند آسیب های جسمانی و روانی، طلاق، مرگ ناگهانی عزیزان و موارد مشابه، ریسک افسردگی بالاتر از بقیه است.

 

  1. التهاب مغز.

برخی پزشکان مثلاً دیوید پرلموتر (David Perlmutter)، پزشک متخصص مغز و اعصاب (Neurologist) مشهور آمریکایی و نویسنده چندین کتاب در مورد سبک زندگی، عقیده دارند که سنگ بنای تمام بیماری های جدی سیستم عصبی – از جمله افسردگی ، دمانس، اضطراب و اختلال دو قطبی – التهاب است و برجسته ترین محرک های التهاب در رژیم غذایی ما گلوتن و قند است.

طرفداران تئوری التهابی ادعا می کنند که چون ما نمی توانیم التهاب مغز خود را مانند سایر اعضای بدن مان احساس کنیم ، بنابراین به ندرت نوعی غذایی را که می خوریم با روحیه خود مرتبط می دانیم.

به دلیل اینکه افسردگی در حدود نیمی از افراد حساس به گلوتن مشاهده می شود. تئوری التهاب مغز مدتی خیلی پرطرفدار شد و حتی برخی پزشکان اصرار داشتند که افسردگی را جزو بیماریهای التهابی طبقه بندی کنند ولی در تحقیقات معتبرتر مشخص شد که گرچه افسردگی با التهاب همراهی دارد ولی افسردگی یک بیماری التهابی نیست.

 موارد زیر برخی از دلایلی است که نشان می دهد افسردگی و التهاب رابطه نزدیکی دارند ( البته این رابطه لزوما علت و معلولی نیست):

  • افسردگی، با بسیاری از بیماری های التهابی همراهی دارد مثلا بیماری های التهابی روده ها یا مفاصل  
  • نشانگرهای خونی نشان دهنده التهاب در اختلال افسردگی اساسی (MDD) معمولا بالاست
  • قرار گرفتن در معرض داروهای تنظیم کننده سیستم ایمنی ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد  
  • استرس می تواند مسیرهای پیش التهابی را فعال کند  
  • داروهای ضد افسردگی می توانند پاسخ التهابی در بدن را کاهش دهند  
  • مهار مسیرهای التهابی می تواند تا حدی باعث بهبود خلق و خوی افراد شود .

تشخیص نوع افسردگی و تشخیص شدت افسردگی کار پیچیده‌ای است و اگر بخواهیم طبق معیارهای انجمن روانپزشکی آمریکا عمل کنیم بهتر است که این کار را به روانپزشک یا روانشناس دوره دیده بسپاریم، اما برای آشنایی ابتدایی و تست ساده افسردگی، اشاره کوتاهی به تعاریف می کنم:

طبق تعریف انجمن روانپزشکان آمریکا براساس معیارهای DSM-V ، برای تشخیص افسردگی، باید حداقل ۵ تا از نشانه های زیر به مدت حداقل دو هفته متوالی وجود داشته باشند و حداقل یکی از علائم (1) “روحیه افسرده” یا (2) “از دست دادن علاقه یا لذت” نیز در کنارش وجود داشته باشد.

  • احساس ناراحتی، استرس و غمگینی پایدار بصورت روزانه و در بیشتر ساعات روز
  • عدم وجود علاقه و لذت نبردن از فعالیت‌هایی که قبلاً لذت‌بخش بوده
  • تغییر اشتها به صورت پر اشتهایی یا کم اشتهایی و کاهش یا افزایش وزن بدون تغییر عمدی رژیم غذایی
  • کند شدن حرکات بدنی و کند شدن فکری طوری که برای بقیه افراد هم این کندی قابل مشاهده باشد
  • احساس خستگی و بی انرژی بودن بصورت روزانه و دائم
  • احساس گناه و احساس بی ارزش بودن به صورت تقریبا دائمی
  • کاهش توانایی تفکر یا تمرکز یا احساس بلاتکلیفی تقریباً بصورت دائمی.
  • افکار مکرر مرگ و همچنین افکار مربوط به خودکشی 

برای تشخیص افسردگی ، علائم فوق باید برای فرد در زمینه های اجتماعی ، شغلی یا سایر زمینه های مهم عملکردی، مشکل و اختلال جدی ایجاد کند.  علائم فوق همچنین نباید ناشی از سوء مصرف مواد یا بیماری پزشکی دیگری باشد.

خیلی بهتر از دانلود! این پکیج همیشه برای شما به روز خواهد شد و با یکبار تهیه کردن این دوره، تا آخر عمرتان به جدیدترین درمان افسردگی بصورت آنلاین دسترسی خواهید داشت. درس های این دوره بصورت ترکیبی از صدا، تصویر و متن است و میتوانید بصورت آفلاین نیز به فایل های صوتی دسترسی داشته باشید.

درمان های افسردگی به ترتیب سرعت اثر عبارتند از:

  • کتامین درمانی (تاثیر در حد چند ساعت) این روش به دلیل پیچیدگی ها و عوارض خاص، فعلا بصورت گسترده در ایران در دسترس نیست
  • شوک الکتریکی (تاثیر در طی یک تا چند روز)
  • دارو درمانی (تاثیر در طی دو تا سه هفته)
  • روش های غیردارویی (شناخت رفتار درمانی و روش های دیگر) این روش ها معمولا دیرتر از سایر روش ها نتیجه می دهد ولی بهترین ابزار برای مقابله با افسردگی در بلند مدت است. تاثیر این روش ها معمولا بسیار پایدار تر از روش های دارویی و دستگاهی است.
درمان افسردگی در خانه

ویدئو کوتاهی از مقدمه دوره درمان خانگی افسردگی

درمان افسردگی در خانه

پیش از شروع پکیج درمان افسردگی در خانه، در ادامه به صورت رایگان اطلاعاتی اولیه و خلاصه از رایجترین روش های مورد استفاده برای درمان افسردگی در خانه نام خواهیم برد، تا علاوه بر اینکه بتوانید نگاهی اولیه به دوره داشته باشید، عزیزانی که قصد خرید دوره را ندارند نیز دست خالی از این صفحه خارج نشوند.

برای درمان افسردگی در خانه 10 روش و تمرین ساده وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. البته تعداد این روش ها و تمرینات بسیار بیشتر از اینهاست، و برای نتیجه گرفتن، باید کمی بیشتر از آشنایی اولیه آنها را آموخته باشید. اما به هر صورت اشاره به آنها خالی از لطف نخواهد بود.

یک برنامه روزمره برای خود درست کنید

اگر حس می کنید افسرده شده اید، حتما به یک برنامه منظم روزانه احتیاج دارید. افسردگی می تواند ساختار زندگی شما را از بین ببرد. به این صورت که روزها در هم ذوب می شوند و بیهوده و پوچ از پشت هم می گذرند. به همین خاطر طرح ریزی یک برنامه منظم روزانه و متعهد ماندن به آن می تواند به شما کمک کند تا به مسیر زندگی باز گردید.

درمان افسردگی در خانه

هدف گذاری کنید

وقتی افسرده هستید ممکن است احساس کنید که نمی توانید هیچ کاری را به انجام برسانید. و این اتفاق باعث می شود تا احساس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید. برای انگیزه گرفتن و مبارزه با افسردگی، باید برای خود هدف هایی تعیین کنید.

از هدف های کوچک شروع کنید. هدفتان را چیزی قرار دهید که می دانید می توانید در آن موفق شوید. حتی هدفگذاری کوچکی مانند شستن ظرفها می تواند مفید و موثر باشد.

به محض اینکه احساس بهتری پیدا کردید، سعی کنید هدف های چالش برانگیزتری برای خود انتخاب کنید.

ورزش کنید

ورزش کردن می تواند به صورت موقت باعث ترشح هورمون های شیمیایی خوشحال کننده، به نام اندورفین در بدن شود. همچنین می تواند اثرات مفید بلند مدتی برای افراد مبتلا به افسردگی داشته باشد. ورزش منظم توان آن را دارد که مغز را برای برنامه ریزی مجدد در مسیرهای مثبت آماده کند.

اما به چه مقدار ورزش نیاز دارید؟ لازم نیست وارد مسابقات دو ماراتن شوید تا احساس بهتری پیدا کنید. حتی راه رفتن برای چند روز در هفته نیز می تواند حال شما را بهتر کند.

درمان افسردگی بدون دارو

غذاهای سالم بخورید

هیچ رژیم جادویی وجود ندارد که بتواند باعث درمان افسردگی شود. هرچند توجه داشتن به غذاهایی که می خورید می تواند مفید باشد. اگر افسردگی شما باعث می شود که زیاده از حد غذا بخورید، کنترل حجم غذای مصرفی روزانه به شما کمک می کند تا احساس بهتری پیدا کنید. همچنین خوردن غذاهای سالم و طبیعی، مانند میوه و سبزیجات تازه حس بهتری در شما ایجاد می کند.

به اندازه کافی بخوابید

افسردگی می تواند خوابیدن را برای فرد دشوار کند، و کم خوابی، خود می تواند افسردگی را بدتر کند.

حالا در این راستا چه کاری می توانید بکنید؟ با تغییر سبک زندگی شروع کنید. سعی کنید هر شب سر ساعت مشخصی به رخت خواب بروید. در طول روز نخوابید. عوامل حواس پرت کن از خواب را از اتاق خواب بیرون ببرید. در اتاقتان نه تلویزیون بگذارید نه کامپیوتر. با انجام این کارها می توانید کیفیت خواب خود را بهتر کنید.

جدیدترین درمان افسردگی

مسئولیت هایی را قبول کنید

زمانی که افسرده هستید، ممکن است بخواهید از زندگی دست بکشید و مسئولیت خانه و سر کار را کنار بگذارید. این کار را نکنید. مشغول بودن و داشتن مسئولیت های روزانه می تواند باعث حفظ سبک زندگی شود و به شما در مبارزه با افسردگی کمک کند. انجام این مسئولیت ها حسی از پایان دادن به کاری، و مفید بودن به شما می دهد.

افکار منفی را به چالش بکشید

در روند مبارزه با افسردگی، بیشتر فعالیت ها ذهنی است. شما باید افکار خود را به چالش بکشید. اگر افسرده هستید، معمولا بدترین نتایج را در ذهن خود متصور می شوید.

دفعه بعدی که احساس بدی نسبت به خودتان داشتید، از منطق به عنوان سلاحی برای درمان افسردگی استفاده کنید. ممکن است حس کنید که کسی شما را دوست ندارد، اما آیا هیچ مدرکی دال بر این وجود دارد؟ ممکن است فکر کنید که آدم بی ارزشی هستید، اما آیا واقعا اینطور است؟ این کار به تمرین احتیاج دارد اما با گذشت زمان می توانید این افکار منفی را، پیش از اینکه از کنترل خارج شوند شکست دهید.

درمان افسردگی در خانه

یک کار جدید انجام دهید

زمانیکه افسرده هستید روی خط تکرار و تسلسل قرار دارید. خودتان را مجبور کنید که کار جدیدی انجام دهید. مثلا به موزه بروید، یک کتاب قدیمی بردارید و دوباره بخوانید. کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه انجام دهید، یک زبان جدید یاد بگیرید، به جایی بروید که تا حالا نرفته اید یا کاری انجام دهید که تا حالا انجامش نداده اید.

زمانیکه ما خودمان را مجبور به انجام کاری جدید می کنیم، تغییرات شیمیایی در مغز ما شکل می گیرد. انجام کاری جدید سطح دوپامین مغز را افزایش می دهد. ماده ای که با لذت، رضایت و یادگیری در ارتباط مستقیم است.

تفریح کنید

اگر افسرده هستید، زمان بیشتری برای تفریح بگذارید. اما اگر هیچ چیز دیگر برایمان مفرح نبود چه؟

این فقط یکی از علائم افسردگی است. شما باید هرچیزی را که می توانید امتحان کنید. ذهنتان را باز کنید و دنبال تفریحات سالم و جدید بگردید.

هرچند ممکن است عجیب به نظر بیاید، اما شما باید برای تفریح کردن تلاش کنید! کارهایی را برنامه ریزی کنید که قبلا از انجامشان لذت می بردید. مثلا بیشتر به سینما بروید یا بیشتر با دوستانتان بیرون بروید.

از مصرف الکل و مواد مخدر دوری کنید

سوء مصرف مواد در افرادی که به افسردگی مبتلا هستند رایج است. بسیاری از افراد افسرده به الکل، علف یا مواد مخدر دیگر روی می آورند تا بتوانند با علائم افسردگی مبارزه کنند. مصرف طولانی مدت و حتی کوتاه مدت این مواد مخدر می تواند روند فعالیت مغزی را تغییر دهد و سلامت ذهنی شما را مختل کند.

اینفوگرافیک درمان افسردگی در خانه
0 نفر
تعداد افرادی که تاکنون با استفاده از این دوره سبک زندگی شان را تغییر داده و درمان شده اند

110 دیدگاه دربارهٔ «درمان افسردگی در خانه با 75 روش، درمان افسردگی شدید بدون دارو»

  1. خیلی منتظر این دوره هستم.
    از دکتر رفتن و داروهای تکراری خسته شدم همه داروهای ضدافسردگی‌ رو امتحان کردم هیچکدوم روی من جواب نمیده بجز فلوکستین که اونم خواب منو بهم میریزه طوریکه مجبور شدم بذارمش کنار

  2. من قم زندگی میکنم، درمان افسردگی تو قم خیلی راحت نیست و دکترای خوبی هم نمی‌شناسم، میتونم از این دوره استفاده کنم؟

    1. سلام منم بچه ی قمم و از سال ۸۵ تا الان دیگه دکتری نمونده که نر۴ته باشم متاسانه تو قم فقط متخصص اونم با سطح اگاهی قدیمی و به روز نسیتن ینی فوق تخصص نداره ولی تازگی ها یک خانمی از تهران داره میاد قم فوق تخصص داره . و اینکه لطفا تو قم به کسی اعتماد نکنید با یه تحقیق ساده تو اینترنت کاملا مشخصه کدوم گروه کارشون رو با برنامه ی کاملا درست دارن پیش میبرن واقعا من از این وب سایت خیلی چیزها یاد گر۴تم خودش یه کاپلان بود

  3. من دوره بی خوابی رو استفاده کردم خیلی موثرتر از دارو بود. وقتی تو اینستا شنیدم این دوره رو دارین درست میکنیم خیلی خوشحال شدم هنوز شروع نکردم ولی قطعا این دوره رو میگیرم نظرمو میذارم بعدش

  4. خیلی باحاله
    من سه روزه شروع کردم خیلی حس میکنم پله پله پیش می‌ره و اینکه هر روز یه جلسه داره خیلی خوبه

    1. سلام خیلی خوب بود ممنون
      نمیدونم نظرم رو میتونم بفرستم یا باز خطا میده
      افسردگی بیماری ای هست که خیلی مردم رو اذیت میکنه و درمان‌هایی که منم در این ده سال دیدم مشاوره روان درمانی و دارو خیلی تخصصی و پاسخگو نبوده گاهی این همه هزینه روان درمانی میدی و بعد میبینی این همه حرف همه اش بی فایده و بی اثر بوده و درد و غصه ی تو هنوز تو دلته و بقول دوستمون دلت میخواد بری وسط مردم داد بزنی اما بازم دردت کم نمیشه.خلوار خلوار غصه میاد و جرعه جرعه میره از روحت بدنت.تنها حسرت من اینه که نتونستم برای خونواده ام آرمان رویاندن رو با موفقیتم در دانشگاه تحقق ببخشم و قبل فارغ التحصیلی افسردگی منو از پل انداخت.در کل بهترین کار و حیطه ی فعالیت گسترده و مورد نیاز در جهان همین حوزه ی درمان افسردگی د ناراحتی های روحی هست که متاسفانه خیر و نشانی از پیروزی در آن دیده نمیشه و مردم بیکار موندند درحالی که بعضی دارند از درد جان می‌دهند.

  5. خیلی خیلی جالبه، خیلی شانسی این دوره رو پیدا کردم ولی بنظرم حداقل ۱۰ میلیون نفر از مردم ایران این دوره رو لازم دارن مخصوصا اونایی که داروی ضد افسردگی میخورن

    1. مدیر پشتیبانی

      آموزش استفاده از دوره در پایین مطلب (بالای بخش نظرات) بصورت صوتی آورده شده است.

  6. سلام دکتر عزیز ودوست داشتنی ❤️عااالی هستش کارتون ومن شمارو تحسین میکنم بابت این کار قشنگتون خداپسندانه ‌امیدوارم همیشه شاد وسلامت وکاراتون هرروز بهتراز دیروز باشه ‌مورد لطف الهی قرار بگیرید ‌خیر ‌وبرکت در زندگیتون سرازیر بشه سپاسگزاریم

      1. هستی حسامی

        سلام اقای دکتر خوب هستید من ۱۷ سالمه اضطراب و افسردگی متوسط دارم همراه با تپش و تهوع و این افسردگی ۶ ماه ب وجود اومده البته ترس هام یکم ریشه در بچگیم داره میشه بگید این دوره فایده داره یا نه

  7. سلام دکتر جان اتفاقی این دوره دیدم .یه خانواده 4 نفره هستیم کلا فکر میکنم که شاد نیستیم بخصوص فرزند بزرگم که فکر میکنم افسردگی شدید داره از همه چی دست کشیده و به کامپیوتر اعتیاد پیدا کرده و منم هروقت اون ناراحته افسرده میشم…انگیزه واسه هیچ کاری نداره در حالیکه وقت ازدواج وتشکیل زندگیش هست دکترای زیادی رفته و ژنتیکی تشخیص داده شده.. این دوره میتونه کمک کنه؟

    1. مدیر پشتیبانی

      بله
      مناسب است و قطعا کمک کننده خواهد بود، در مورد رابطه ژنتیک و افسردگی هم در طی دوره بطور کامل توضیح داده شده

  8. سلام اقای دکتر من وسواس فکری شدید دارم برای من خوبه کاملا خوب میشم ؟ چقدرطول میکشه

    1. مدیر پشتیبانی

      این دوره برای افسردگی و اضطراب طراحی شده است. بطور اختصاصی برای درمان وسواس طراحی نشده است اما اگر افسردگی و اضطراب دارید روی این دو مورد بسیار موثر خواهد بود حتی اگر خیلی شدید باشد.

  9. چیزی که تو این دوره خیلی برای من جالب بود اینه که چقدر از جزئیاتی که اطرافمون هستن و می تونن حالمون رو خوب کنن غافلیم. مثلا اون قسمت نور درمانی و استفاده از نور خورشید برای بهبود افسردگی. من خودم خیلی دوست داشتم اتاقم تاریک باشه و نور نیاد اما نفهمیده بودم که خودمو از چه منبع فوق العاده ای محروم کردم. الان امکان نداره روزی بیست دقیقه آفتاب نگیرم. اون بخش تغییر مایندست رو هم خیلی دوست داشتم. به نظرم راهکاراتون خیلی خاص و متفاوته. ممنونم بابت این دوره ی فوق العاده

  10. به نظرم همه ی افراد طی دوران زندگی بنا به دلایل مختلف می تونن این حس رو تجربه کنن و بهتره هممون هنر کنترل احساسات منفی رو آموزش ببینیم، من خیلی برام مهمه هر روز سطح انرژی خوبی داشته باشم و احساسات منفی رو از خودم دور کنم اما بالاخره پیش میاد روزایی که احساس میکنم کمی بی حوصله و بی انرژی هستم این دوره رو که خوندم بامزگیش این بود که از چه چیزای ساده و کوچیک که هر روز هم باهاش مواجهیم و میتونه حالمون رو خوب کنه غافلیم و فکر میکنیم کارای بزرگ تری باید انجام بشه که حالمون خوب بشه. به نظرم این دوره علاوه بر افراد مبتلا به افسردگی، به بهداشت روان افراد عادی هم کمک میکنه. من که یکی از عادت های بدم که چک کردن موبایل بعد از بیدار شدن تو تختخواب بود رو بعد از خوندن دوره ترک کردم و فکر میکنم اینجوری احساس بهتری بعد از بیدار شدن دارم.

  11. سلام
    من جلسه هشتم هستم تا اینجا که از این دوره خیلی لذت بردم
    چون واقعا با مقالات و مطالب تکراری و غیر واقعی قبلی که دیده بودم متفاوت بود
    تک تک بخشا قابل لمس و جالب بود
    ارزش این دوره به اینه که سبک زندگی رو سالم تر می کنه و انگار از پایه و اساس یه چیزایی درست میشه
    درمان افسردگی چاره اش درمان موقت نیست بلکه واقعا حال فرد باید خوب بشه و درک کنه که برای داشتن احساس خوب باید انرژی و وقت بذاره
    البته این فقط برای افراد افسرده نیست
    هممون باید برای داشتن حس خوب یک سری اصول رو بلد باشیم تا حال بهتری داشته باشیم که واقعا تو این دوره بهش پرداخته شده.
    ممنونم

  12. با سلام
    من حدودا چندین سال تحت دارو درمانی هستم با انواع داروها و عوارض متعددی رو تجربه کردم
    من حدود یکسالی هست دچار خستگی شدید و بی انگیزگی و خواب زیاد در حدود 18 یا 19 ساعت شدم
    آیا برای من این دوره مفید هست؟

    1. مدیر پشتیبانی

      بله کاملا مفید است اما داروهای قبلی تان را فقط بعد از شروع حداقل سه هفته از درمان و در صورت بهبود نسبی، و با مشورت پزشکتان کم کنید.
      یعنی با شروع دوره و فعلا داروهای کنونی را کم یا زیاد نکنید.

  13. این دوره برای کسی خیلی راه ها برای افسردگی رفته ولی خوب نشده باعث شده خوابشو ازدست بده برای اون شخص هم خوبه

  14. سلام اقای دکتر وقت شما بخیر من دوره درمان افسردگی خریداری کردم و روز شانزدهم بودم امروز امدم برم داخل پروفایل ولی متاسفانه حسابم بسته شده ممنون میشم علت رو بفرمایید باتشکر

    1. مدیر پشتیبانی

      نگران نباشید حساب شما همیشه در دسترس خواهد بود، احتمالا مشکل فنی موقت در سمت شما یا سرور وجود دارد . لطفا به پشتیبانی سایت پیام بدید تا مشکل رو براتون حل کنند. سپاس

  15. سلام اقای دکتر امیری من چند دقیقه قبل هم در دوره ی درمان خواب پیام دادم
    و این دوره ی شما هم دیدم ویکی از مشکلات من است من حدود ۷ سال است که از تمام علایقم دست کشیدم بخصوص بازی های کامپیوتری که در گذشته حتی شبانه روز بازی می کردم ولی الان به ان و به هیچ کاری علاقه ندارم الان تمام روز را رویا پردازی می کنم و دور حیاط خانه راه می روم تا این که پاهام خسته شود یک سال زیر نظر متخصص مغز واعصاب بودم او گفت که مشکلی نیست و به من قرص داد ولی زیاد ان قرص ها روی من تغییری ایجاد نکرد وبخواطر عوارض ان را ترک کردم حدود ۲سال هست که قرص نمی خورم
    ایا این دوره برای من مفید است
    ممنون

  16. میلاد کیانی

    سلام خسته نباشید لطفا یه دوره ترک خودارضایی بذارید که داره روح و روانمونو داغون میکنه و نمیتونیم بذاریمش کنار خسته شدیم واقعا

  17. سلام دکتر یک جمله منفی روی بعضی از افراد خیلی تاثیر منفی میزاره که طرف شروع به پرخاشگری واکنش میکنه اما بر بعضی افراد اصلا کوچکترین تاثیری نمیزاره ‌خیلی خونسرد از کنارش رد میشه بدون کوچکترین واکنشی دلیلش رو‌اگه ممکنه توضیح بدین ممنون میشم

    1. مدیر پشتیبانی

      با سلام، در روز سی و چهارم دوره درمان افسردگی دقیقا به همین موضوع پرداخته ام.
      برای اینکه از بحران افسردگی عبور کنید، باید تمرین رهایی کنید.

  18. تا روز 31 پیش رفته ام به جرات میگم شبیه هیچ دوره دیگه ای نیست و ممنون از این دوره خوب و جذاب و پر از روزهای هیجان انگیز و رنگی

  19. خیلی عملی و کاربردی توضیح داده شده و خود دکتر هم کاملا مسلط به نظر میرسه، به ادمهای شاد هم توصیه می کنم چه برسه به افسرده ها. چون بحث اصلا افسردگی نیست بحث تغییر ذهن و تغییر بدنه که بدرد خیلیا میخوره

    1. واقعا تو این سایت تا جایی که امکان داشته اطلاعات در زمینه رشته ی مورد نظر بطور رایگان در اختیار مخاطبسن قرار دادن و اینکه من ۱۶ ساله بالای ۴۰ تا دکتر رو تجربه کردم و یکی از بهترین دکترای ایران که تو بیمارستان ایرانیان کار میکنه شاید باورتون نشه بعد از ۱۴ جلسه درمان خاص که هر جلسه ۱۰۰۰/۰۰۰تومان از من مسگر۳ت جلسه ی اخر ۸۰۰/۰۰۰ داشتم منو از مطب بیرون انداختن و انجام ندادن اخرین جلسه رو واقعا من خسته شدم خسته و بی اعتماد

  20. سلام جناب دکتر،وقتتون بخیر،اگر شخصی مشکلات اضطراب و ترس داشته باشد،این دوره چقدر می‌تواند برای او موثر باشد،چون که شما نوشتید این دوره برای درمان افسردگی است؟متشکرم

    1. مدیر پشتیبانی

      در این دوره درمان اصلی روی افسردگی متمرکز است اما چون اضطراب و ترس نیز معمولا با افسردگی همراهی دارد، در بخش های زیادی از این دوره به این مباحث پرداخته شده است.

  21. سلام جناب دکتر امیری…
    خسته نباشید..
    آیادرمورد افسردگی های ناشی وسوئ مصرف مواد( که تحت نظر متخصص اعصاب شربت اوپیوم مصرف میکنند)
    هم موثر است..
    آیا باید دیگر دارو(وشربت اوپیوم) مصرف نکنند..؟ و تحت نظر آن متخصص نباشند و همین دوره کفایت میکند..؟
    باعوارض شدید جسمی وروحی ترک دارو وشربت چه راهکاری دارید…؟
    مورد فوق را جهت چندتن از همکاران پزشک و خلبان ام سوال نمودم که اوجودمصرف داروهای مختلف افسردگی استفاده از شربت اوپیوم نه تنها افسردگی آنها( بعد از قطع مصرف مثلا مادون اوپیوم سنتی) بهتر نشده است…بلکه بسیار بدتر و گاهی خانه نشین و افسرده تر گشته اند .و اکثرا سن بالای۴۰ هستند…ضمنادرواتساپ شما هم پیام گذاشته ام..
    ممنون و متشکرم..
    توفیق جنابعالی در رفع آلام روحی و جسمی همگان از خداوند منان خواستاریم..
    دکتر سامان و همکاران..

    1. مدیر پشتیبانی

      این دوره برای ترک اپیوم طراحی و‌ ساخته نشده است و فرآیند ترک باید تحت نظر پزشک ادامه پیدا کند.

      1. س.خسته نباشید آقای دکتر. من زنی هستم ۳۲ساله دارای یک فرزند دختر.من میخواستم تو دوره درمان افسردگی شرکت کنم واعتیاد هم دارم و وابستگی شدید به اعتیاد پیداکردم واز خیلی چیزا مهم زندگیم براحتی می گذرم میخواستم من را راهنمایی کنید آیا این دوره تخفیف هم دارد. ممنون

        1. مدیر پشتیبانی

          سلام
          این دوره برای شما سودمند است اما در مورد اعتیاد، این دوره بصورت خاص در مورد ترک اعتیاد نیست و ترک کردن مواد نیاز به روش های درمانی استاندارد خودش دارد.

    2. سلام من سال ۹۱ تو همین دردسر بزرگ افتادم و جایی بنام کنگره ۶۰ با کلی تبلیغ …..بالاخره شروع کردم و جواب شدیدا بدی گرفتم زیر نظر یه پزشک واقعا اگاه و مسلط باشه و الان بعد ۱۶ سال تجربه از این دکتر به اون دکتر تصمیم جدی دارم اعتماد کنم به اقای دکتر و واقعا خدا ایشونو سر راه من قرار داده

  22. سلام دکتر و دوست عزیز…
    فایل صوتی شما گوش کردم..وبه دوستانی که دارو مصرف نمیکردند؛به اشتراک گذاشتم..
    اگر درمان دارویی نیز ویزیت میکردید تعدادزیادی که دارو مصرف میکنندنیز متقاضی ویزیت حضرتعالی میشدند..
    اگرراهکار دارویی ؛ همراه با درمان شمادربیمارانی که حادهستند مکمل هم میشد..سپاسگذارمیشویم مارادرجهت آن راهنمایی بفرمائید..
    با تشکر دکترسامان و همکاران..

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      روزتون بخیر
      درمان دارویی هم توسط همکارانم در کلینیک جایروس در دسترس است، خودم در ایران ویزیت حضوری ندارم

  23. سلام جناب دکتر. میخوام شما رو با نوع دیگری از مشکل روحی آشنا کنم که امیدوارم با اطلاعات کامل و هوش خوبتون راهکاری براش پیدا کنین. آیا میدونستین که میشه فردی افسرده و غمگین نباشه و مشکل نداشته باشه اما باز هم آرزوی مرگ کنه؟ بله، افرادی هستند که علایم افسردگی رو ندارن، خودشونو سرزنش نمیکنن، افکار منفی هم ندارن اما آرزوی مرگ دارن. میدونین چرا؟ بخاطر زمان! بله زمان. گذر زمان برای این افراد شدیدا سخته و حوصله ندارن سالها این زندگی بی معنا رو ادامه بدن. این که گذر زمان تا این حد برای این افراد سخته باعث میشه آرزوی مرگ کنند. آیا راهکاری برای چنین افرادی دارید؟ خلاصه بگم: این افراد حوصله زندگی کردن رو ندارن. ممنون میشم بررسی کنید و جوابی بدین.

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      بله این حالت تقریبا به خوبی شناخته شده است و با عناوین افسردگی وجودی یا معنایی نیز شناخته می شود. در این شرایط درمان متمرکز است روی پیدا کردن معنا در زندگی و در این شرایط درمان هایی مانند لوگو تراپی (شیوه ابداعی دکتر ویکتور فرانکل نویسنده کتاب در جستجوی معنا) و رواندرمانی با اپروچ وجودی (اگزیستنسیال) می تواند کمک کننده باشد.

  24. باسلام ودرود
    جناب دکتر امیری بزرگوار،من خانمی ۴۴ ساله دارای دوفرزند ومسئولیت در شغلم هستم وازچندمورد رنج میبرم که نمی دانم علت ودرمان آنها چیست:
    ۱.عدم تمرکز وحافظه خوب
    ۲.خواب آلودگی بدون کنترل در حالت مطالعه وحتی صحبت باخانواده ودیدن فیلم و…که مجبور به پرخوری وخوردن تخمه شور وقهوه و….که بی فایده هم هست میشوم
    ۳.گریه در زمان دفاع از خود یا دیدن فیلم،شنیدن آهنگ وحتی صحبت احساسی ومثبت!!
    ۴.کم خونی مینور
    حافظه،خواب وگریه وناتوانی بسیار در زندگی شخصی،خانوادگی وشغلی مرااذیت کرده وبرخلاف تلاش زیاد،مانع رشد وموفقیت مورد نظرم میشود.
    لطفا مرا راهنمایی فرمایید.
    متشکرم

    1. مدیر پشتیبانی

      بهتر است در قدم اول در کلینیک خواب ویزیت شوید (احتمالا نیاز به تست خواب نیز وجود خواهد داشت)
      علت خواب آلودگی شما باید مشخص شود و ممکن است سایر علائم شما هم به همین دلیل (کاهش کیفیت خواب) ایجاد شده باشد

  25. سلام آقای دکتر دوره ی بی خوابی رو تهیه کردم و نکات گفته شده را انجام داده ام و خیلی خوب بودم ولی باز بیدار شدن های شبانه به سراغم آمده دو یا سه هفته خیلی خوب می خوابم و باز نیمه شب بیدار می شوم آیا تهیه دوره افسردگی می تواند کمکم کند؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      بله اگر برای شما افسردگی مطرح باشد، بسیار کمک کننده و مکمل خوبی برای درمان بی خوابی ثانویه (ناشی از افسردگی) خواهد بود

  26. سلام اقای دکتر وقت بخیر
    من سه سال ماریجوانا مصرف میکنم الان حدود ده روزه ترک کردم .خیلی احساس افسردگی و سردرگمی میکنم.و دلیل گرایشم به سمت ماریجوانا همین افسردگی و بی انگیزگی بوده.قبلا یه دوره دوماهه ترک کردم اما چون هیچ تغییر مثبتی در حال و روحیه ام ندیدم دوباره به سمت ماریجوانا کشیده شدم لطفا رهنماییم بکنید .خیلی شرایط بدی رو دارم تجربه میکنم .دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارم

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      شما بهتر است یک دوره کوتاه از درمان دارویی ضد افسردگی نیز در کنار این دوره استفاده کنید. چون مصرف بلند مدت ماری جوانا کمی کار درمان غیردارویی را دشوار کرده و درمان دارویی برای شما کمک کننده است.

  27. سلام و عرض ادب
    من ۴۵ سالمه و از ۱۵ سالگی وسواس عملی به نجس و پاکی پیدا کردم و از ان زمان تاکنون داروهای مختلف مصرف کردم و الان ۴ ساله سرترالین و بوسپیرون مصرف میکنم…. اخیرا خیلی خیلی بی انگیزه شدم و خستگی مفرط دارم و صبح ها به سختی بیدار میشم طوریکه ۲ روز در هفته سرکار نمیرم و کم حوصله و کارها را یکماه به تاخیر میندازم از هیچ چیز لدت نمیبرم و شروع به مصرف تریاک کردم ۲ تا فرشته کوچک دارم که فکر میکنم اصلا پدر خوبی نیستم…. تو را بخدا و تمام مقدسات قسم میدم کمکم کنید خودم و زندگیم و زن و بچه هام دارند نابود میشوند…. ممنونم

    1. شما حتما باید به صورت حضوری و مستمر تا بهبود وضعیت روانپزشک مراجعه کنید، درمان آنلاین برای شما کفایت نمی کند.

      1. سلام من ۱۷ سالمه و افسردگی دارم افسردگی متوسط ایا درمان میشه بدون دارو؟چون تپش قلب و استرس دارم مفیده؟

  28. سلام
    دوره درمان افسردگی در منزل را خریداری کرده ام.
    ویدئوهای بعد از روز پنجم درمان نمایش داده نمی شوند.
    پشتیبانی با وجود مشاهده پیام ها متاسفانه پاسخگو نیست.

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
      ضمن عذرخواهی بابت مشکل پیش آمده، تلاش می کنیم که در اسرع وقت مشکل را حل کنیم.
      سپاس فراوان بابت ارسال گزارش

  29. سلام به شما
    بنده ۳۷ ساله هستم .یه شب با یک تپش قلب شدید از خواب بیدار شدم که احساس کردم شاید دیگه زنده نمونم به کلی پزشک مختلف مراجعه کردم گفتند سالمی.در نهایت به روانپزشک مراجعه کردم ایشون گفتند اون حمله پانیک بوده.دارو اس سیتالو دادند بهتر شدم .الان هم دارو رو ۴ تا ۵ ماه هست قطع کردم .فقط یه مشکل دارم اون هم احساس بغض در گلوی منه که منو رها نمی کنه مخصوصا مواقعی که خسته میشم .البته یه مقدار هم احساس اضطراب دارم وافکار منفی که میگم شاید بدنم مشکل داره. آیا دوره شما میتونه احساس اضطراب و بغض گلوی منو خوب کنه ممنون

  30. علیرضا علی‌زاده

    سلام و درود
    آقای دکتر من به روزهای چهاردهم رسیدم اما یه چیزی من رو اذیت میکنه که به وسواس فکریم هم ارتباط داره
    خب چهارده روز گذشته و من نمیدونم آیا تمرینات روزهای قبل رو باید ادامه بدم یا نه ؟ اگرم بخواهم همه رو انجام بدم برسم به روز چهل کلی تمرین میشه چطور همه چهل تمرین رو در کل روز انجام بدیم با مشغله های که دارم.

    کاش این رو هم توضیح میدادین

    البته میدونم بعضی از انجام تمرینات مشخصه برای هر روز نیست

    تشکر

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام و با آرزوی اینکه هر روز یک درصد از روز قبل حالتان بهتر شود. اصلا نیازی به انجام روزانه همه تمرینات نیست، برخی درس ها فقط نیاز به یکبار گوش دادن دارند و برخی از تمرینات نیازمند تکرار روزانه و تبدیل به عادت دارند. به این دلیل روش خاصی پیشنهاد نشده است که هرکسی بتواند با شیوه خودش به این مجموعه نگاه کند و نحوه استفاده از این مجموعه شخصی سازی شده باشد. من در یکی دو روز آینده، یک درس صوتی به همین مجموعه اضافه می کنم و روش های متنوع استفاده از این مجموعه را برای شما شرح خواهم داد تا جواب سوالتان را بصورت کامل و دقیق تر بگیرید.
      با سپاس و آرزوی روزگاری زیبا برای شما علیرضای عزیز

  31. سلام .پشتبان انلاین پاسخگوی سوالات نیست
    بعد از پرداخت از طریق اپلیکیشن و ارسال فیش به ایشون .چه تضمینی وجود دارد ؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      پشتیبانی آنلاین در ساعات کاری معمولا طی کمتر از یکساعت و در ساعات غیر اداری طی 24 ساعت پاسخگوی هرگونه سوال و مشکلات فنی شما خواهند بود. ارتباط تلفنی و ارتباط از طریق واتساپ نیز با پشتیبانی همیشه میسر است.

  32. هستی حسامی

    و میخواستم بدونم هر روز لازمه همه تمرینات انجام بشه ؟و ایا بدون دارو افسردگی خفیف تا متوسط رو میتونیم حل کنیم

    1. مدیر پشتیبانی

      برخی تمرینات در هفته های اول نیاز به تکرار روزانه یا یک روز درمیان دارند ولی در بلند مدت با تغییر سبک زندگی، نیازی به تمرینات روزانه نیست

      1. سلام اقای دکتر خوب هستید من در مرحله ۲۰ هستم و واقعا خیلی بهتر از قبل شدم اما باز دوروزه استرس و تهوع دارم و یکم نگرانم میخواستم بپرسم قطعی خوب میشه حالم؟ و قبلا هم نوشتم ۱۷ سالمه

        1. مدیر پشتیبانی

          حتی با مصرف بیشترین دوز و قویترین داروهای ضد افسردگی هم میزان موفقیت هیچوقت صد درصد نیست و حتی میزان موفقیت بهترین داروها نیز معمولا در حد 50 درصد است اما در این دوره و با طی کردن زمان و انجام دادن تمرینات متوجه خواهید شد که تاثیر درمانی کاملا قابل توجه است و ممکن است شما را از همه درمان های دیگر بی نیاز کند. نکته مهم اینست که درمان را قدم به قدم ادامه دهید و هرجا که لازم داشتید، تمرینات یک روز را برای چندین روز ادامه دهید و سراغ روز بعدی نروید. لزومی ندارد دوره را طی 40 روز تمام کنید. این دوره را میتوانید طی یکسال تمام کنید و چیزی که مهم است اینست که به کمک این مهارتها، افکار، احساسات، شناخت و رفتار خودتان را برای بهتر شدن تغییر دهید.

          1. سلام اقای دکتر ،واقعااااا از دوره خوبتون ممنونم تو مرحله ۲۴ هستم و زمانی که یه قدم مونده بود اقدام به مصرف دارو کنم دوره شما رو ناگهانی دیدم و از اینکه زندگی من رو برای همیشه نجات دادید ممنونم و هیچوقت کار خدا پسندانتون رو فراموش نمیکنم…

          2. مدیر پشتیبانی

            خانم حسامی عزیز بسیار خوشحالم از بهبود حال شما و براتون آرزوی روزهای زیباتری دارم. ممنون که تجربه تون را با ما در میون گذاشتید.

  33. سلام اقای دکتر من بعد زایمان دچار ترس و اضطراب شدید شدم و نمیتونم با بجه تنها وایسم میترسم یه دوره قرص اسنترا خوردم ولی خوب نشدم کلا دوست ندارم دارو مصرف کنم و دوست دارم مشاوره درمانی بشم چکار کنم خوب شم خیلی خسته شدم از این حالت

    1. مدیر پشتیبانی

      با همکاران ما در کلینیک تخصصی جایروس تماس بگیرید. مشاوره حضوری دو غیر حضوری برای شما در دسترس است.

  34. با عرض و خسته نباشید
    کاملا با حرف های شما موافق هستم
    ولی افسردگی چند مدل داره خیلی کم – کم – معمولی – متوسط – زیاد – خیلی زیاد
    من روی قسمت زیاد و خیلی زیاد بود که حس میکردم نقصی داخل مغزم وجود و متاسفانه یک بیماری هست که هیچ کس جز خدا و فرد افسرده ان را حس میکند طرف وقتی افسردگی شدید داره فکر کردن با کمی خندیدن حال هواش عوض میشه ولی خدا شاهد وقتی که افسردگیم شدید میشد هندزفری رو میگذاشتم داخل گوشم و یک اهنگ شاد میذاشتم ولی گریم و بغضم تموم نشد
    یعنی از نظر من سخترین شکنجه اینه که کسی سروتونین مغزت رو بکشه بیرون خداشاهده از شدت بی قراری و درد بغض و اضطراب دوست داری برهنه داد بزنی تو خیابان که عزت نفست میاد جلو چشات بعد به خودت میگی چته تو که هیچ مسؤلیتی نداری نه کسی به کارت داره و همینجوری میریزی تو خودت حالا اگر کسی مسلمان باشه میدونه که اگر خود کشی کنه دنیا و اخرتشو میبازه و چون اروپایی ها به این چیز اعتقاد ندارن سریع خودشونو میکشنم از یه نویسنده خارجی یه حرف شنیدم تو گوشم و ذهنم موند که میگه (تیری بر سر اسانتر است از سری که افسرده باشد) تیری وارد سر بشه بهتره تا افسرده بشید خلاصه من این مشکله مریضیم تا سالها پنهان بود تا اینکه روی اوردم به قرص ترامادول که فهمیدی در بهبود افسردگی نقش اساسی داره ولی فقط در مدت مصرف یعنی اگر نخوری تازه بدتر هم میشی چون به سرخوشی عادت کردی تمام اطلاعات در مورد قرص ترامادول رو داشتم میدونستم اولش از روزی یک ربع زیاد میشه تا هر چند عدد تا دو سال با دوز 100 تا 200 میخوردم تا این بعد از دو سال دیدم که این قرص قیافمو خراب کرد زیر چشم ها سیاه صورت زرد بعد تصمیم گرفتم به صورت قطعی افسردگی رو درمان کنم و تا دو هفته عوارض ترک ترامادول روی بدنم موند تویه سایت های دیگه برید بخونید عوارض ترک چی هست چون من افسردگی شدید داشتم خیلی عذاب کشیدم خلاصه رفتم به دنبال تحقیق این کدام قرص ضد افسردگی شبیه تر به واکنش ترامادول میباشد و اولش قرص ضد افسردگی فلوکسیتین را تا یک هفته استفاده کردم دیدم فایده نداره و رفتم سراغ قرص بعدی ضد افسردگی که از دسته ssri از دسته باز جذب سروتونین است به نام (سرترالین) نام اصلیشه که به اسم های دیگر هم شناخته میشه و وقتی قرص هارو مصرف کردم بار اول یک سرترالین 100 خوردم که اگر کسی دیگه بود تشنج میکرد چون من مغزم داغون شده ی ترامادول و افسردگی شدید بود یه کمی حالت تهوع گرفتم ولی تا فرداش قرص نخوردم و از روز های بعد روز یک چهارم قرص 100 یعنی دوز 25 مصرف کردم عالی بود اینگار که من اومده بودم تویه دنیای دیگه و خندیدم و به خودم گفتم welcome back و خلاصه این داستان من بود و مشکل حال تمام افسرده ها
    ولی ناگفته نماند به تنهایی قرص معجزه نمیکنه ولی حس میکنی خوب شدی و در کنارش من رفته سمت انرژی مثبت و قدرت مغز تصمیم گیری درست مثبت اندیش عرشیانفر – سهیل -کتابهای: بیندیشید وثروتمند شوید – 4 اثر فلورانس – 4 میثاق و از همه مهمترین که این کتاب حکم قران رو داره اینقدر زیبا براتون توضیح میده که کار خدا چیست و ما در مقابل او چه باید کنیم خیلی ها با این کتاب نعمتهای فراوانی به دست اوردند نام کتاب ( کتاب جادوی شکر گذاری از خانم راندابرن) تنها هدفم این بود که کمک کرده باشم چون یادمه قدیما شبها که سرمو رو متکا میذاشتم به ایمید این که فردایی نباشه ولی حالا که سرم رو رو متکا میذارم به هدف هام فکر میکنم شاید برای خودتون سوال ایجاد شده که خدا چرا من خب خدا در جوابش میگه من هم دانشمندای زیادی رو افریدم درمان میکردی خودتو اگر مریضیت لا علاج بود یه چیزی خب خدا میخواسته یه کم بیشتر قدر سلامتی ونعمت هایی که رایگان رو بهت داده رو برات اثبات کنه خب من وقتتونو نمگیرم خدا حافظ – في أمان الله

  35. سلام آقای دکتر امیری. خسته نباشید . بنده سیگار مصرف میکنم و هربار که سعی میکنم ترک کنم افسرده و بی حال و بی انگیزه میشم و افکار منفی به سراغم میاد. جوری که دقیقا روز بعد از ترک سیگار مجبور میشم دوباره مصرف کنم تا حالم بهتر بشه ‌. آیا این دوره مناسب من هست؟

  36. من خیلی اتفاقی وارد سایت شما شدم.اتفاقا همکار هستیم.از اینکه روش شما با هیچ رویکرد درمانی تطابق نداره تعجب میکنم.برای همه همکارانی که روانشناسی زرد رو با ادعای اینکه ما همه مشکلات شما رو حل میکنیم به عنوان روانشناسی اصولی در قالب پکیج به مردم میفروشند متاسفم. شما کامنت بنده رو منتشر نخواهید کرد به طور قطع اما دلیل نمیشه که این حرف زده نشه. ما دقیقا تو جامعه به افرادی نیاز داریم که در مقابل کلاهبرداری سکوت نمیکنن.ان شا الله حداقل مدرک تحصیلی که ادعا میکنید دارید حقیقت داشته باشه.

    1. مدیر پشتیبانی

      جناب علیرضا طهماسب عزیز با سپاس از شما بابت وقتی که گذاشتید و سپاس گذارم بابت نگرانی که برای سلامت روان هموطنان عزیز دارید. کامنت شما و همه کامنت های محترمانه و منتقدانه در این سایت همیشه منتشر خواهد شد.
      در مورد روانشناسی زرد با شما موافقم و بنده هم به همین دلیل این دوره رو منتشر کردم چون اغلب اطلاعات و‌پکیج های درمانی که به زبان فارسی وجود دارند یا روشهای کاملا غیرعلمی و یا شیوه های درمانی نسبتا موثر ولی با شواهد ناکافی هستند.

      در این دوره از ترکیب روش های CBT و ACT و همچنین برخی شیوه های مکمل دیگر براساس شواهد برای درمان استفاده کرده ام. همانطور که مطلع هستید این روش ها بهتر است بصورت حضوری یا آنلاین (تصویری) و جلسه به جلسه با درمانگر پیش بروند ولی علی رغم تمام محدودیت ها، من تلاش کردم که تا حد امکان جای خالی جلسات حضوری کمتر حس بشود. البته بطور کلی همانطور که در توضیحات دوره و در جلسات دوره بصورت مکرر گفته شده، این دوره، با وجود اینکه مبتنی بر شیوه های پذیرفته شده توسط APA و مبتنی بر شواهد کافی است ولی بازهم برای تغییر سبک زندگی است و بطور کلی جایگزین دارو درمانی و مشاوره حضوری برای همه افراد نیست.
      برای شما و سایر درمانگران و همکاران ارجمند و عزیز آرزوی سلامتی دارم.

  37. سلام وقت تون بخیر
    خسته نباشید
    من متاسفانه یک‌ سالی هست که به وسواس فکری اعتقادی شدید همراه با اضطراب و افسردگی دچار شدم و واقعا انگیزه و انرژی ندارم برای انجام هیچ کاری ، می‌دونم که باید درمان کنم اما هیچ میل و انگیزه ای برای درمان ندارم ، و ترجیح میدهم با تمام شرایط سختی که هست در این شرایط بمونم تا بخواهم تلاشی بکنم برای بهبودی خودم ، و از آنجایی که متاسفانه وسواس من از نوع فکری اعتقادی هست و چون فردی نسبتا مذهبی هستم آزار بیشتری می بینم به طوری که تمام باورهای من نسبت به خدا و مقدسات دینی تغییر کرده اصلا نگاهم به دنیا عوض شده ، دبا دیدن افراد مذهبی و صحنه های مذهبی یا هر چیزی که جنبه ی مذهبی داشته باشم حالم بد میشه یا مضطربی میشوم یا از اون شخص مذهبی و مقدسات نهاد بالله بدم میاد ، خواستم بدونم برای درمان وسواس فکری هم دوره آموزشی و خود درمانی دارید یا نه ؟
    آیا مراجعینی که مثل من درگیر وسواس فکری اعتقادی باشند داشتید به طوری که از تمام باورهای دینی شون زده بشوند یا نه ؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      در حال حاضر برای وسواس دوره آنلاین نداریم. برای شما بهتر است در قدم اول به روانپزشک مراجعه و درمان دارویی را شروع کنید تا بعد از آن بتوانید انگیزه تغییر را پیدا کنید. دارو درمانی به شما انگیزه کافی خواهد داد.

  38. سلام و وقت بخیر
    من دختری ۳۳ ساله هستم ده ماهه دچار افسردگی شدم و در حال حاضر افسردگی شدید دارم و هیچ کاری انجام نمیدم یعنی حتی کارهای روزمره و دائم توی تخت هستم
    پیش مشاور رفتم گفت اگر خودت در انجام کارها مثل پیاده روی همکاری نکنی باید دارو شروع کنی
    میخواستم ببینم با این اوصاف این دوره میتونه برای من مفید و درمان کننده باشه؟!

    1. مدیر پشتیبانی

      بهتر است همزمان با شروع این دوره، دارودرمانی را هم شروع کنید ( به دلیل شدت علائم افسردگی شما)

  39. سلام عرض ادب ببخشید یه سوال درمورد رابطه بین مواد مخدر و داروی سرترالین داشتم میخواستم بدونم ماده مخدر مثله شیشه که سروتونین را در مغز افزایش میده و داروی سرترالین هم سروتونین را در مغز افزایش میده پس این داروها چه تفاوتی با مواد مخدر دارن؟؟ پس با این حساب سرترالین را هم یک ماده مخدر باید تلقی کرد!!؟؟
    یه توضیحی دراین باره بفرمایید که اینا باهم چه تفاوتی دارن ممنون میشم …

    1. مدیر پشتیبانی

      نه ارتباطی با هم ندارند. مکانیسم تاثیر داروها و حتی بسیاری از تنظیم کننده های شیمیایی داخلی بدن نیز شباهت هایی دارند ولی مکانیسم و اثرات بسیار متفاوتی دارند. مثل اینکه بگوییم آب رودخانه، جوی آب، باتلاق، اب پسماند صنعتی و دریا همه فرمول شیمیایی یکسانی دارند پس یکی هستند ولی میدانیم که اینها باهم تفاوت زیادی دارند.

  40. سلام دکتر عزیز من ‌داشتم نظرات رو میخوندم و هنوز پکیج رو خریداری نکردم خواستم ازتون بپرسم برای منکه ۴۳ سالمه و ۳۰ سالی وسواس کندن مو دارم و با داشتن فرزند کوچیک و اینکه نخوام سرش داد و بیداد کنم دارم داروی فلووکسامین ۵۰ روزی یکعدد و بوسپیرون ۵ روزی دوعدد تحت نظر روانپزشک مصرف میکنم .و علائم افسردگی رو دارم و البته که استرس و همینطور اضطرابم دارم کتابها و دوره های انگیزشی و کتاب و تربیت کودک هم زیاد خریدم و شرکت کردم و مشکل اینجاست که تا زمانیکه گوش میکنم آرومم ومهربون ولی وقتی یه مدت مطالعه نکنم دوباره همون قبلی میشم و زود از کوره در میرم (اغلب اگر کنترلم رو جلوی دخترم که اونم بچه سختی هست از دست بدم شدیدا دچار عذاب وجدان میشم) و الان بعد از مصرف حدودا یکسال و اندی دارو احساس میکنم تاثیر خاصی روم نداره و تا خودم نخوام کنترل اوضاع رو نداشته باشم فایده نداره.از طرفی از افزایش دوز دارو خوشم نمیاد و میبینم اذیتم میکنه موندم چه کنم .روانپزشک میگه فقط دارودرمانی برای وسواسم کافی نیست ولی هزینه مشاوره هم بدلیل طولانی بودن مدت درمان خیلی بالاست و سال‌های قبل انجام دادم ولی دوباره وسواسم برگشته و درمان قطعی نشدم.کمکم کنید ممنون میشم

    1. مدیر پشتیبانی

      همه درمان ها همینطور هستند که برای موثر بودن نیاز به همکاری و انگیزه کافی از طرف شما دارند و این مجموعه درمانی هم دقیقا همینطور است و حتما باید انگیزه و زمان کافی برای پیش بردن این دوره را داشته باشید تا موثر واقع شود

  41. شمیم علیزاده

    سلام جناب دکتر امیری
    وقت شما بخیر
    میخواستم تشکر کنم بابت تمام زحماتی که کشیدید و این دوره بسیار بسیار مفید رو تهیه کردید من واقعا تاثیر این دوره را دارم می بینم
    مرسی که قیمت دوره هاتون بالا نیست

    مرسی که معنی کمک واقعی رو با دوره هاتون احساس می‌کنیم

    مرسی که دنیا را با آموزش های علمی و به روزتون برای ما زیبا میکنید

    اون قدر آموزش هاتون مفید هست که من ۳ دوره شما را از سایت خریدم و خیلی شما را در تخصصتون قبول دارم

    من مشتاق حل مسایل روانشناختی و پیشگیری مشکلات روانشناختی هستم و تو دنیای شلوغ امروز همه باید این دوره تون رو ببینند چون برای سبک بهتر زندگی شون خیلی مفید هست

  42. سلام منم میخوام ازاین دوره استفاده کنم ولی متاسفانه پشتیبانی خاموشه لطفا راهنماییم کنید منم زودتر از این دوره استفاده کنم ممنون

    1. بختیار آهنی

      سلام وقت بخیر
      پشتیبانی در واتساپ همیشه در 24 ساعته فعال است لطفا در واتساپ پیام دهید

  43. خانم نصیرپور

    سلام اقای دکتر ممنون میشم مشکل منو بخونید و بهم جواب بدید مشکل من بعد از عمل بینیم شروع شد با ظاهر بینیم مشکلی ندارم تنفسمم بد نیست ولی نصبت به بینیم ترسیدم .وحشتی که برای همه خنده داره.حس بدی نصبت بهش دارم مدام تنفسم چک میکنم از نک دماغم که غضروف گذاشتند و سفته بدم میاد و از ورماش و اینکه مثل قبل راحت و نرم نیست بدم میاد این موضوع باعث افسردگی شدید و وسواس فکریم شده که مدام با خودم میگم چرا اینکارو کردم چرا اینکارو کردم.و اینقدر این موضوع و فکر ازارم میده که نمیتونم تمرکز کنم.اینقدر نصبت به این موضوع درگیرم که دو ساله زندگیم رها کردم.و زندگیم متلاشی شده.همش به شوهرم میگم پسرم بردار و برو . نمیدونم چه چیز باعث شد که بی خوابی شپید هم به سراغم اومد و اونم تبدیل به یک فکر بدتر شد.فکر میکنم زندگی برام تموم شده.روانپزشکای زیادی رفتم الان الوونتا ۷۵و تازادپ ۷۰۵میخورم.اقای دکتر تو را بخدا راهنمایی کنید چیکار کنم دست خودم نیست.پسر نه سالم این وسط داره داغون میشه.چیکار کنم.مممممننون میشم اگر جوابم بدید و منو راهنمایی کنید

    1. مدیر پشتیبانی

      خانم نصیرپور عزیز بهتر است در کنار این درمان یک دوره رواندرمانی را بصورت آنلاین یا حضوری با یک رواندرمانگر شروع کنید. مشکلات شما عمیق و ریشه ای هستند و نیازمند درمان های ترکیبی دارویی/رواندرمانی می باشند

  44. سمیرا رضایی

    با عرض سلام و احترام
    دوره درمان افسردگی و بهبود سبک زندگی را دیروز خریداری کردم،فایل ها چطور بدستم می رسد؟به پشتیبانی هم پیامک زدم اما پاسخگو نبودند.ممنون از شما

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      پس از خرید اگر با یوزر و پسورد خودتان وارد سایت شوید به دوره دسترسی کامل دارید (اگر پسورد را فراموش کرده اید از طریق ایمیل، پسورد را بازیابی کنید) اگر بازهم مشکلی بود با پشتیبانی از طریق چت آنلاین یا واتساپ ارتباط گرفته یا تماس بگیرید.

  45. بابک موسوی فرد

    آقای دکتر امیری عزیز
    سلام. خسته نباشید.
    بی شک خیلی تلاش کرده اید ولی توی ویدئویی که دیدم خیلی از خودتون تعریف کردید و کارتون را منحصر به فرد دانسته اید و به نوعی دیگر همکارانتان را فاقد توانایی برای انجام کار مشابه دانسته اید، این موضوع برای افرادی که درگیر افسردگی هستند و تعدادشون هم زیاده و برای درمان آنقدر به در و دیوار زده اند که خودشون کلی تجربه بدست آوردند، کلی کتاب و مقاله خوندند و ….جالب نیست…شخصا خیلی تو ذوقم خورد.‌
    در هر صورت امیدوارم کمکی کنید و در این شرایط سخت باری از دوش مردم بردارید….
    با آرزوی موفقیت

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      با سپاس از فیدبک صادقانه شما
      نظر بنده این است که منحصر به فرد بودن کار یکنفر نمی تواند رد کننده کار بقیه متخصصین باشد. من فقط میتوانم در مورد کار خودم نظر و توضیحات ارائه بدهم.
      علاوه بر این، دوره پیش رو برای همه افراد مناسب نیست و فقط برای گروهی از مبتلایان به افسردگی که تمایل به شیوه های مبتنی بر تغییر سبک زندگی دارند مفید است.

  46. با درود،
    اینکه عده‌ای افراد بدون دانش و تجربه علم روز پزشکی و روان‌پزشکی و روان‌درمانی و حتی بدون دانش و تجربه کافی طب سنتی علمی دانشگاهی در امور پزشکی یا روان‌پزشکی و روان‌درمانی دخالت می‌کنند و با روش‌های نادرست خودشون آبروی گیاه‌درمانی و سایر روش‌های طب سنتی رو می‌برند، دلیل نمیشه که شما گیاه‌درمانی یا درمان‌های سنتی و بخصوص یکی از بزرگ‌ترین حکیمان و پزشکان تاریخ جهان یعنی ابن‌سینا رو تکذیب و تخریب کنید. کار عده‌ای ناآگاه و بعضاً شیاد چه ربطی به طب سنتی و ابن‌سینا داره؟!

    1. مدیر پشتیبانی

      کوروش عزیز سلام
      ابن سینا به عنوان جزوی از تاریخ پزشکی قابل ارزش و احترام است ولی اینکه با وجود دانش کنونی بیاییم و همچنان از روش های سنتی استفاده کنیم مانند این است که برای سفر به یک قاره دیگر به جای هواپیما، از اسب و شتر استفاده کنیم! یا برای مسیریابی بجای استفاده از GPS با استفاده از دانش گذشتگان و با دنبال کردن ابرها و نگاه به خورشید، مسیرمان را پیدا کنیم و صدها هزار مثال دیگر

  47. بسیار ،بسیار دوره سودمند و تاثیرگذاری است
    باتشکراز جناب دکتر
    بنده بعد از چند جلسه تاثیرشو حس کردم
    امروز جلسه چهلم رو گذروندم
    بیشتر مشکلات ذهنی هستند
    این دوره کمک میکنه مغزتو پاکسازی کنی و سبک زندگیتو که تا حالا منجر به عملکرد ضعیف مغز شده رو تغییر بدی وبه یه آرامش مطلوب مثل یک فرد سالم برسی.

  48. سلام.برای درمان استرس و اضطراب و ترس با توجه به اینکه یک سال زیر نظر روانپزشک دارو مصرف کردم و نه تنها بهبودی ایجاد نشده بلکه تمام عوارض دارویی باعث قطع امید از بهبودیم شده است آیا طب سنتی و طب سوزنی پاسخگو هست؟چون تمامی داروها رو مصرف کرده و میکنم ولی روز به روز بدتر شدم

  49. سلام وقت بخیر ، توی دوره گفته شده که دوره های ذهن آگاهی و مدیتیشن رایگان هست برای کسایی که درمان افسردگی رو خریدن. این دوره ها کجا هستن؟
    و سوال دیگه اینکه من یکسری مسایل مثل سرکار نرفتن و ادامه تحصیل و ازدواج نکردن دارم که خیلی آزارم میده. ورزش میکنم ، با دوستهام وقت میگذرونم،ولی توی خانه با کسی ارتباط صمیمی ندارم، کلاس های آموزشی میرم برای سر کار رفتن، فعلا هم 2روز در هفته به کار موقت مشغولم. تمرکزم موقع مطالعه ،هر کاری کردم خوب نمیشه،در طول روز گاهی خودمو میزنم به بیخیالی گاهی هم به ذهنم میاد که زندگی بی سر و تهی دارم ،دیگه کسی منو نمیخواد ازین افکار مایوس کننده، دیگه بهتره کلا نباشم هرچی تلاش میکنم نمیتونم اوضاعمو درست کنم، فقط همینجور سنم میره بالا و به سالها مشاوره و دکتر رفتنم نگاه میکنم و مشکلاتم که هنوز همون مشکلات 10سال پیشه .همه چیز هم زود برام تکراری میشه و بی حوصله میشم، یکی از دلایل سرکار نرفتن و ادامه تحصیل ندادنم همینه و ترسهای مختلف . خانواده م رو دوست ندارم خشک و مثل آدم آهنی زندگی میکنن برای دیگران فقط محبت دارن.میگم کاش توی خانواده دیگه بودم ،دوست دارم یکسری عمل زیبایی انجام بدم قیافه م بهتر بشه اعتماد بنفسم بهتر بشه .خانواده همکاری نمیکنن. الان داروهم میخورم نصف دپاکین ،نصف سرترالین 50 و بوسپیرون ، چکار کنم؟ باید داروهام زیاد بشه؟ دوباره روانپزشکمو عوض کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن