وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
49000

خلاصه دوره راههای بهبود روابط همسران

گاهی اوقات در روابط صمیمانه احساساتی ایجاد می شوند که فرد تلاش می کند از آن ها اجتناب کند؛ به عنوان مثال : احساس طرد شدن، احساس گناه، خجالت، آزردگی، بی ارزشی، حقارت، تنهایی، ترس و…

معمولا افراد با انکار یا برون ریزی این احساسات سعی در خلاصی از آن ها دارند. ما به تلاش های ناکارآمدی که افراد برای رهایی از این احساسات به کار می‌گیرند می گوییم: ” دفاع های های ناکارآمد”.

پدری را تصور کنید که احساس بی تاثیر بودن یا بی اهمیت بودن در تربیت بچه ها و حل مشکلات آنها را دارد و با “غرق شدن در کار” آنچنان سر خود را شلوغ می کند که تبدیل به پدری معتاد به کار می شود.

فردی را در نظر بگیرید که به نوع خاصی از تفریح یا مهمانی علاقه ای نداشته باشد و هرگاه همسرش حرف شرکت در چنین موقعیت هایی را پیش می کشد با سکوت یا عوض کردن بحث از موضوع دوری می کند و درباره احساسش حرفی نمی زند.

دو مورد بالا نمونه هایی بودند از آنچه ما ” دفاع ناکارآمد” می نامیم. اگر در زندگی خود با چنین شرایطی مواجه می شوید، این کارگاه تاثیر مثبتی در بهبود روابط شما خواهد داشت.

میزان رضایت شرکت کنندگان دوره
4.3/5
راههای بهبود روابط همسران

راههای بهبود روابط همسران : دفاع ها چه هستند؟

از زمان فروید درمانگران مختلفی همچون آنافروید، جفری یانگ، اتوکرنبرگ و… روی مبحث دفاع ها کار کردند. مطالعات آن ها نشان داد چگونه دفاع ها کمک می کنندافراد را در برابر ناراحتی های مرتبط با باورهای فردی ایمن نگه دارند، اما به مرور زمان خود همین دفاع ها به موانعی تبدیل می شوند که موجب آسیب می شوند.

این دفاع ها به مروز زمان باعث می شوند تا حقیقت را نبینیم و نتوانیم به درستی با دیگران رابطه ی سالم برقرار کنیم. گفتگ و گویی شکل نمی گیرد و در نتیجه، ممکن است به تدریج کارایی خود را در اجتماع از دست بدهیم.

اما شاید مه ترین اثری که دفاع های نارکارآمد در زندگی ما می گذارند، در مورد روابط میان همسران است. دفاع های ناکارآمد می توانند دو جنبه ی مختلف داشته باشند:

به هنگام ناراحتی قادر به دفاع از شما هستند

می توانند روابطه شما را با مشکلات اساسی رو به رو کنند.

معمولا بیشتر دفاع هایی که ما در طول یک رابطه از خودمان می کنیم؛ به شیوه ی تربینی و شرایط زیستی ما در کودکی برمی گردد. 

هرکسی یک جور عکس العمل به هنگام ناراحتی دارد. برخی عصبانی می شوند و برخی دیگر گوشه گیر!

اگر هر یک از این دفاع از شکل گیری یک گفتگوی سالم و سازنده برای حل مشکل، جلوگیری کند، از نوع دفاع های نارکارآمد به شمار می آید و باید درست شود.

در این دوره ی کوتاه تصمیم داریم تا به شما بگوییم که چگونه این دفاع های ناکارآمد را کنار بگذارید. 

نفر این دوره را خریداری کرده اند
0

دوره بهترین روابط بین همسران شامل چه سر فصل هایی است؟

شناسایی دفاع های ناکارآمد
شناسایی علت استفاده از این دفاع ها
آشنایی با تبعات و هزینه ی به کارگیری آن ها
پیشنهادهایی برای روش های جایگزین کارآمد

سوالات رایج در مورد کارگاه بهبود روابط زناشویی | راههای بهبود روابط همسران

آیا شناسایی دفاع های ناکارآمد روابط ما رو بهتر میکنه؟
آگاهی اولین قدم برای هر تغییر و بازسازی محسوب می شود. قطعا شناخت دفاع های ناکارآمد و آگاهی درباره ی آن ها قدم موثری در بهبود روابط همسران خواهد داشت و موانع مهمی را از سر راه بر می دارد اما موانع ارتباطی همسران فقط محدود به دفاع های ناکارآمد نمی شوند

بنابراین توانمندسازی خود در حیطه های مختلفی ارتباطی در کنار هم منجر به ساختن یک رابطه ی سالم می شود.

آیا کار کردن روی آن ها ریسک طلاق را پایین می آورد؟
جان گاتمن یکی از زوج درمانگران موثری که با تحقیقات خلاقانه ی خود مسیر جدیدی در زوج درمانی و بهبود روابط زوجین را طراحی کرد معتقد است چهار سوارکار در ارتباط زوجین منجر به تخریب رابطه و بالا رفتن ریسک طلاق می شوند.

این چهار سوار عبارتند از : انتقاد، اهانت، حالت دفاعی گرفتن و خودداری از پاسخگویی. از آن جایی که در دفاع های کارآمد از همین چهار سوارکار اصلی استفاده می شود پس مدیریت آن ها تاثیر بسزایی در کاهش ریسک جدایی خواهد داشت

آیا قرار است با گذراندن دوره راههای بهبود روابط همسران دیگر با همسرمان دعوا نکنیم؟
اساسا زندگی دو نفر با دو پیش زمینه ی رشدی متفاوت بدون اختلاف امری غیر ممکن است. آنچه در سلامت روابط همسران مهم است نبود اختلاف یا اصطلاحا ” دعوا نکردن” نیست بلکه مدیریت اختلافات به گونه ای است که باعث رشد طرفین و در نهایت رشد رابطه شود.

مدت زمان لازم برای کسب مهارت در این زمینه چقدر است؟
شما با گذراندن این دوره می توانید طی یکی دو روز دفاع های ناکارآمد خود راشناسایی کنید و راه های جایگزین مناسب را یاد بگیرید، اما تمرین  برای استفاده نکردن از آن ها و جایگزین کردنشان با روش های ارتباطی سالم زمان بر و نیازمند تمرین و تکرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن