وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
بسته
شروع کنید
این دوره در حال حاضر بسته است

خلاصه دوره آموزش زبان برنامه نویسی ++C

 ++C یک زبان همه منظوره، همگردان، سطح میانی، شی گراو چندرگه است که از برنامه‌نویسی رویه‌ای، تجرید داده‌ها و برنامه‌نویسی شیءگرا پشتیبانی می‌کند. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چند مدلی، معمولاً ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه نویسی ساخت یافته ، برنامه نویسی شی گرا و برنانه نویسی جنریک است. از آنجا که در ++C اشیاء را می‌توان ابتدا به ساکن از کلاس‌هایی ایجاد کرد که به هیچگونه سلسله مراتب رده‌ها و وراثت مقید نیستند، لذا ++C از برنامه شی بنیاد (object-based programming) نیز پشتیبانی می‌کند. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی هستند. ++C یک زبان سطح میانی در نظر گرفته می‌شود؛ این زبان دارای قابلیت‌های زبان های برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین به‌صورت هم‌زمان است.

بیوگرافی مدرس دوره برنامه نویسی ++C

مهدی ظفری هستم و در حال حاضر ، در حال مشغول به تحصیل در رشته فیزیک هسته ای هستم. در دوران دانش آموزی نخبه البرزی شناخته شدم و از آن موقع مسیر زندگی من تغییر کرد. زبان ++C را یک زبان همه فهم میدانم که میتواند بسیاری از مشکلات روزمره ویا مشکلات سخت و پیچیده مهندسی و علوم پایه را حل کند.

آموزش زبان برنامه نویسی ++C

سوالات رایج در مورد دوره آموزش زبان برنامه نویسی ++C

۱.چرا ++C ؟
زبان++C یک زبان ساده ، همه فهم و پایه آموزشی برخی زبان های برنامه نویسی دیگر مثل Java است. بطوری که اگر شما بر زبان ++C مسلط باشید یادگیری زبان Java برایتان بسیار راحت تر خواهد بود. از طرفی اکثر دانشگاه ها برای درس برنامه نویسی ، ++C را ارایه میدهند که نشان دهنده زنده و پایا بودن از زبان است. بطور کلی ++C یک از زبان های پایه برای یادگیری تازه کار هاست.

۲.آیا یادگیری ++C دشوار است؟
اساساً یادگیری همه چیز های جدید برای انسان سخت است اما میزان سخت بودن آنها به تلاش و ممارست فرد وابسته است اما این را در نظر داشته باشید که در این دوره آموزش در سطح متبدی است و نیمی از کار توسط مدرس پیشبرده شده و این کوشش شماست که نیم دریگر مسیر را برایتان هموار تر میسازد.

۳.زبان ++C چه کاربرد هایی دارد؟
این زبان کاربد های بسیاری دارد. مثلا در موارد زیر، ++C توانسته نقش خود به خوبی ایفا کند:
فتوشاپ (photoshop)، این دیزاین (indesign)، فایرفاکس (firefox)، گوگل کروم (Chrome)، آمازون (Amazon)، فیس بوک (Facebook)، گوگل (Google)، زبان های java ،php و python

۴.ویژگی های بارز ++C چیست؟
زبان سطح بالا: در یک کلام زبان C++ باعث افزایش سرعت توسعه نرم افزار می شود و شما می توانید در قالب یک زبان کاملا قابل فهم کدهای خود را پیاده سازی کرده و خروجی کامپیوتر را در برابر این کدها مشاهده کنید.

متن باز: این زبان کاملا رایگان بوده و توسعه آن توسط استاندارد ISO مورد بررسی قرار می گیرد. یعنی برای یادگیری C++ نیازی به پرداخت هزینه های اولیه نیست.

شیء گرا:  شی گرایی به معنی حرفه ای کدنویسی کردن. به بیان ساده تر این قابلیت در زبان C++ به شما کمک می کند تا پروژه خود را توسعه پذیر، حرفه‌ای و قابل درک برای یک تیم برنامه نویسی، ارائه دهید.

سرعت بسیار بالا: از آنجا که زبان C++ یک زبان کامپایلری (Compiler) است، سرعت اجرای کدها بسیار بالا است. زیرا کدها یکبار کامپایل شده و می توانند چندین بار در دستگاه یا تجهیزات هوشمند شما استفاده شوند.

حجم کدنویسی پایین: میزان کدنویسی در زبان C++ به نسبت سایر زبان ها پایین می باشد و این یک مزیت بسیار مهم در برنامه نویسی است.

توسعه پذیر و منعطف:‌ ساختار نرم افزارهایی که به زبان C++ (سی پلاس پلاس) نوشته می شوند بگونه است که به هنگام توسعه و افزودن امکانات، تیم توسعه دهنده به دردسر نمی افتند. مثلا شما فرض کنید نرم افزار Office را نوشته اید و می خواهید هر ساله به آن امکانات جدیدی اضافه کنید، در این حالت اگر از زبان های سطح پایین استفاده نمایید به شدت به مشکل بر می خورید.

زبان قابل حمل: معنی این عبارت یعنی شما می توانید نرم افزارهایی که به زبان C++ نوشته می شوند را بدون در نظر گرفتن سیستم عامل اجرا کنید.

۵.چه نرم افزار هایی برای این دوره لازم است؟
MinGW و Dev-C++

۶.این دوره پروژه محور است؟
در این دوره سعی شده است که با هر مبحث جدید ، مثالی زده شود . همچنین سعی شده تا در پایان هر مبحث پروژه ای داده شود که شما سعی کنید تا کد هایش را تا جلسه بعدی بنویسید و در جلسه بعد شما میتوانید شیوه نوشتن کد های پروژه را مشاهده کنید.

بخشی از نمونه ویدیوهای دوره آموزش برنامه نویسی ++C

سر فصل های دوره آموزش برنامه نویسی ++C چیست؟

■بخش اول:” انواع داده ها، انواع عملگرها، دستورات cin و cout”
□دستور cin وcout و مفاهیم انواع داده ها و عملگرها
■بخش دوم: “ساختارهای تصمیم (if, Switch)”
□دستور if
□دستور Switch
■بخش سوم: “ساختارهای تکرار (for, while, do while)”
□دستور for
□دستور while
□دستور do while
□حلقه های تو در تو
■بخش چهارم: “تابع”
□ مفاهیم اولیه تابع
□ مفهوم Globalتابع با مقدار پیش فرض
□تابع Inline
□فراخوانی با مقدار و با ارجاع
□سر بارگذاری تابع (Function Overloading)
□قالب (Template)
□تابع بازگشتی
□مفهوم Namespace
■درس پنجم: “آرایه”
□آرایه یک بعدی
□آرایه و تابع
□جستجوی خطی
□مرتب سازی حبابی
□جستجوی دودویی
□محاسبه میانگین، میانه و مد
□آرایه و استاتیک
□آرایه ۲ بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن