وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
89000

دوره آموزش فن بیان و نفوذ کلام

اگر لکنت زبان دارید، اگر میخواهید با حرف هایتان دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، اگر به دنبال راهکاری برای تقویت صدای خود هستید، به هیچ وجه دوره آموزش فن بیان  را از دست ندهید

چرا فن بیان مهم است؟

از آن جایی که انسان موجودی اجتماعی است همواره سعی دارد روی محیط اطراف و دیگر انسان ها تاثیر دلخواه خود را در زمینه های کاری یا روابط شخصی بگذارد. اما سوال اینجاست که این امر چگونه محقق میشود؟

همه ی ما با افرادی برخورد داشته ایم که به محض ورود به یک جمع توجه بقیه را به خود جلب میکنند و همه از حضور چنین افرادی لذت میبرند. سوال این است که آیا این افراد به طور غریزی چنین قابلیتی دارند؟ شاید، اما به نظر ما انسان میتواند با تمرین و یادگیری هر مهارتی را کسب کند.

روش های زیادی وجود دارند تا فرد بتواند روی دیگر اشخاص تاثیر بگذارد مثل روش های روانشناختی. شناخت نیاز ها و کارکرد های روان انسان تاثیر زیادی در این مسئله دارند. اما این روش ها بدون کلامی قوی و نافذ و اعتماد به نفس لازم کاربردی ندارند.
در این دوره سعی ما بر این است که با تمرین های مناسب فن بیان شما رو قوی تر کنیم تا دیگر از حرف زدن جلوی جمع نترسید و بتوانید از حرف زدن و مکالمه با دیگر افراد لذت ببرید.

آموزش فن بیان

معرفی دوره فن بیان و نفوذ کلام

 

این دوره حاصل 8 سال فعالیت بنده در تئاتر است. ما در تئاتر تمرینات زیادی را برای تقویت بیان و صدای خود انجام میدیم. چون درتئاتر تمام افراد حاضر در سالن حق دارند صدای شما را کامل و واضح بشنوند حتی فردی که در آخرین صندلی سالن نشسته است برای بلیت پول داده است و میخواهد که لذت ببرد. این تمرینات درواقع از چند استاد در بازه های مختلف یاد گرفته شده.
در این سال های آخر موقع تمرین ها و قبل از اجراها معمولا کارگردانان از بنده میخواستند که بچه های گروه را برای اجرا آماده کنم. همین امر باعث شد که تصمیم بگیرم تجربه ی خودم در این زمینه رو با شما هم تقسیم کنم.

نکته مهم

دوره آموزش فن بیان ممکن است برای کسانی که در این حیطه فعالیتی نکرده اند، عجیب و غریب باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم در صورتی که تصمیم به خریداری این دوره دارید، تمریناتی که درطول دوره آموزش داده می شود را به تنهایی و در محیطی خلوت و دور از چشم دیگران انجام دهید.

آموزش فن بیان

دوره آموزش فن بیان و کاریزماتیک بودن مناسب چه کسانی است؟

این دوره درواقع مناسب تمام افراد میباشد. هر فردی که با مقوله ی صحبت کردن سر و کار داشته باشد میتواند از این دوره استفاده کند. اگر شما یک معلم یا استاد دانشگاه، خواننده، بازیگر، فروشنده، مجری یا برگزارکننده ی سمینارهای مختلف هستید این دوره کمک خوبی به شما خواهد کرد.
افرادی که اختلالاتی در بیان برخی حروف دارند مثل کسانی که برخی حروف را درست ادا نمیکنند، آخر جملات را به قولی میخورند و واضح بیان نمیکنند یا سین و شین آنها میزند یا مشکلاتی از این دست.


بیان و سلامتی
یکی از مهمترین عناصر دخیل در امر بیان تنفس است. اگر شما تنفس خوبی نداشته باشید نمیتوانید بیان خوبی داشته باشید. درواقع تنفس اولین آجر بنای تنفس است. بقیه عوامل روی این آجر قرار میگیرند.
اما تنفس خوب به طور مستقیم روی سلامت بدن شما هم تاثیر میگذارد. به این صورت که وقتی شما تنفس عمیق و خوبی دارید اکسیژن بیشتری هم به بدن خود میرسانید که باعث بالا آمدن سطح انرژی و سلامت بدن میشود.


تنفس، تمرکز و آرامش
تنفس خوب باعث اکسیژن رسانی بهتر به مغز میشود و باعث افزایش سطح تمرکز و هوشیاری میشود. تمرینات بخش تنفس رو میتونید هر موقع از روز انجام بدید. این تمرینات علاوه بر تمرکز و هوشیاری باعث کاهش استرس و ایجاد حس خوشاید آرامش شوند. خیلی از این تمرین ها در حرکات یوگا مورد استفاده قرار میگیرند.

یک ماجرای جالب در مورد اهمیت تقویت فن بیان

داستانی قدیمی در مورد یکی از شاهزادگان انگلیسی وجود دارد که دچار لکنت زبان بود و نمی توانست کلمات را به درستی ادا کند. شاید لکنت زبان برای افراد عادی مشکل سختی باشد اما برای یک شاهزاده که قرار است به زودی پادشاه شود، فاجعه به حساب می آید. 

نقل است که یک روانشناس تلاش کرد تا به شاهزاده نحوه صحیح ادای کلمات را بیاموزد. هم چنین به واکاوی این مشکل بپردازد.

این داستان بعدها به منبع الهام تام هوپر برای ساخت فیلم جذاب سخنرانی پادشاه تبدیل شد.

آموزش فن بیان

 

دوره آموزش تصویری فن بیان شامل چه بخش های میشود؟

بخش اول: تنفس

همونطور که گفتیم تنفس اولین قدم برای این این مسیر است. در این قسمت ما سعی میکنیم تنفس درست که تنفس شکمی و دیافراگمی ست رو پیدا کنیم و بفهمیم چطور میتونیم از حجم بیشتری از ریه هامون استفاده کنیم. بعد از پیدا کردن تنفس شکمی سعی میکنیم اون رو تقویت کنیم چون حجم دیافراگم ما تاثیر مستقیم در حجم و برد صدای ما دارد.

بخش دوم: عضلات گفتاری
در این بخش مجموع عضلاتی که در فراید تولید صدا نقش دارند رو پیدا میکنیم و با تمریناتی که انجام میدیم سعی میکنیم اون ها رو قوی تر کنیم. از جمله این عضلات میشه به: دیافراگم، فک، لب و زبان اشاره کرد.

بخش سوم: صدا

در این بخش ما سعی میکنیم ابتدا صدای خالص خودمون رو پیدا کنیم. صدای ما امکان دارد در طول سالها لحن یا حالت خاصی به خودش گرفته باشد. یا تنشی در حنجره ی ما باعث لرزش یا گرفتگی در صدا بشود. بعد از پیدا کردن صدا تمریناتی برای تقویت صدا، بیشتر کردن دامنه ی صدا مثل دامنه ی بم و زیر صدا انجام میدهیم.

بخش چهارم: کلمات و هجا ها
در این بخش تمرکز ما روی بیان واضح کلمات و حروف است. تمرینات زیادی برای وضوح بیان و کلمات وجود دارد که در این قسمت ما به آنها میپردازیم. برای مثال خیلی از حروف هستد که وقتی کنار بعضی حروف دیگر قرار میگیرند در هنگام ادا کردن آنها به مشکل میخوریم مثل جملات عجیب و غریبی که بعضا آنها را برای شوخی تکرار میکردیم و از اشتباهات گفتاری خود یا دوستان میخندیدیم مثل “شیش سیخ شیشلیک سیخی سه شاهی” یا نمونه های دیگر.

در آخر امیدوارم از این دوره لذت ببرید و توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

رزومه مدرس دوره تقویت فن بیان

WhatsApp Image 2020 08 13 at 19.18.03

حسین آقاکثیری


فارغ التحصیل رشته ی سینما از دانشکده هنر تهران
دانش آموخته ی بازیگری در موسسه ی هیلاج
بازی نمایش ها و فیلم های کوتاه
نمایش “صالحان” نوشته آلبر کامو در تماشاخانه نوفل لوشاتو.
نمایش “اقلیت” در سالن اصلی مولوی.
نمایش “حق با شماست” نوشته لوئیجی پیراندلو
پرفرمونس به مناسب 50 سالگی دانشکده سینما تئاتر
بازی در فیلم کوتاه “لیمبو”
بازی در فیلم کوتاه ” درویش”
بازی در فیلم کوتاه “حال استمراری”
بازی در مجموعه ی “اکستریم”
بازی در فیلم سینمایی “تمرین برای اجرا” به کارگردانی محمدعلی سجادی.

0
این دوره را خریده اند!

1 دیدگاه دربارهٔ «دوره آموزش فن بیان و قدرت کلام!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن