وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
230 هزار تومان
دوره
اطلاعات تکمیلی

رازهای طرز صحبت با همسر | روانشناسی گفتگو و ارتباط با همسر

چرا دوره رازهای صحبت با همسر ( روانشناسی گفتگو و مذاکره زوجین)؟

اینکه شما فقط دوست داشته باشید که زندگی مشترکتان را بهبود ببخشید اما تنها کاری که برایش می‌کنید این است که در اینستاگرام صفحات مختلف را دنبال می‌کنید و مطالب روانشناسی جسته‌وگریخته می‌خوانید، کافی نیست.

اینکه شما هر وقت رابطه‌تان به‌جاهای باریک می‌رسد چند جلسه به زوج درمانگر مراجعه می‌کنید، کافی نیست.

اینکه شما برای رابطه‌تان فقط یک یا دو کتاب رابطه محور خوانده‌اید، کافی نیست. نه‌تنها کافی نیست، بلکه برای بعضی روابط که پیچیدگی‌های خاص خود را هم دارند، فاجعه است.

نیت خوب شما قابل‌ستایش است اما بیایید کمی علمی و مدون برای رابطه‌تان وقت بگذارید و مهارت‌های ارتباطی سالم را بیاموزید یا اصلاح کنید.

مهارت های زندگی مشترک شاید از مدل ماشین، متراژ خانه و خیلی چیزهای دیگر مهم تر باشند.

عشق همه‌چیز است و واقعاً ارزشش را دارد که برایش بجنگی، برایش شجاعت به خرج بدهی و همه‌چیز را به خطر بیندازی… و اگر چیزی را برایش به خطر نینداختی، بزرگ‌ترین خطر را کرده‌ای.

این جمله از یکی از زوج درمانگران بزرگ دنیا، سال‌ها ذهن من را به خود مشغول کرده بود. وقتی در اتاق درمان با زوجین می‌نشینم به زوج‌های زیادی برمی‌خورم که همدیگر را بسیار دوست دارند اما بعد از مدتی، از موهبت عشق محروم شدند.

چرا؟ این خبر بدی است! عشق شما کجا رفته است؟؟

وقتی از زوج‌ها می‌پرسم به نظر خودشان مشکل اصلی رابطه‌شان کجاست و چه راه‌حل احتمالی برای حل آن وجود دارد؛ کمی فکر می‌کنند و مثلاً یکی از زوجینی که با آن‌ها کار می‌کردم می‌گفت: مشکل اصلی ما کنترل زیاد همسرم روی همه‌چیز است؛ همسرم باید یاد بگیرد کمی به من هم‌میدان بدهد. یکی دیگر از زوجین به من گفت که شخصیت او و همسرش تفاوت دارد و به همین دلیل نمی‌توانند فرزندشان را درست تربیت کنند و موضوعاتی از این قبیل.

راه طولانی در فهم عشق و رابطه وجود دارد. بیایید کمی عمیق‌تر به موضوع نگاه کنیم. نظریه‌ی پیوند به ما می‌گوید: کسی که او را دوست داریم در زندگی پناهگاه ماست. وقتی آن شخص ازنظر عاطفی در کنار ما نباشد، حس می‌کنیم در این جهان بی‌دفاع و تنها رهاشده‌ایم و ترس به سراغمان می‌آید و به قول یکی از بزرگان: مرگ رابطه از سکوت آغاز می‌گردد نه از نزاع

 یکی از عوامل مهمی که باعث می‌شود رابطه‌ی شما رو به سردی و سکوت برود، ارتباط کلامی شماست. ارتباط کلامی نیز مانند ارتباط فیزیکی، هم وسیله‌ای برای برقراری ارتباط است و هم وسیله‌ای برای تحکیم رابطه و ازدواج شما.

وقتی گفتگوی شما رضایت‌بخش و محبت‌آمیز باشد و به طرفین احساس امنیت بدهد، ارتباطی سالم برقرارشده است؛ اما آیا گفتگوهای شما محتوای سلطه‌جویانه، رقابت گرایانه، همراه با تحقیر و بی‌حرمتی به همسرتان و تنش آمیز ندارد؟!

هرقدر که مهارت‌های ارتباطی شما ضعیف‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که هنگام صحبت کردن با همسرتان، بی‌ملاحظه و بی‌احساس عمل کنید. اشتباه نکنید! ممکن است شما فردی باشید که در خارج از خانه مهارت‌های ارتباطی بسیار قوی دارد اما زندگی خانوادگی تصمیم‌های مشترک بسیار زیادتری دارد و نیاز به توافق‌های دوجانبه بسیار بیشتر است، درنتیجه احتمال بروز اختلاف بسیار بالاتر است. همچنین متأسفانه ما الگوهایی که در کودکی یاد گرفته‌ایم را در زندگی خانوادگی با احتمال بسیار بالاتری خواهیم آورد. تکرار این الگوها و انتظار رفتار کردن همسرمان مطابق همان الگوها نیز، زندگی مشترک را بسیار حساس‌تر خواهد کرد.

آموزش رازهای گفتگوی زن و شوهر چه بخشهایی دارد؟

محتوای دوره شامل چه بخشهایی است:

ویدئو: هرجایی لازم هست، ویدئو هم داریم.  

صوت: تقریبا 90 عدد فایل صوتی که زمان تقریبی هرکدام بین 5 تا 20 دقیقه است.

متن: چیزی بیش از 15 هزار کلمه جادویی.

 

این دوره آموزش گفتگو برای همسران برای چه کسانی مناسبتر است؟

گروه اول: همه زن و شوهرهایی که همدیگه رو عاشقانه دوست دارند.

گروه دوم: پدران و مادرانی که دوست دارند الگوی مناسبی برای کودکانشان باشند.

گروه سوم: زوجینی که قصد ازدواج دارند. 

گروه چهارم: دختر و پسرهایی که در یک رابطه جدی هستند و میخواهند کیفیت گفتگوهایشان را بهبود دهند.

آموزش حرف زدن با همسر

چرا باید این دوره را خریداری کنیم؟!

هزینه‌ی این دوره معادل فقط یک جلسه زوج‌درمانی است و درمانگر شما قطعاً این آموزش‌ها را برای شما خواهد داشت.

درصورتی‌که شما این مهارت‌ها را آموزش دیده باشید، ممکن است اصلاً به جلسات زوج‌درمانی نیاز پیدا نکنید و  این مهارت‌ها مثل پیشگیری قبل از وقوع عمل کند.

از طرف دیگر ، درصورتی‌که نیاز به جلسات زوج‌درمانی هم داشته باشید، بسیار کمک‌کننده خواهد بود چون شمارا جلو می‌اندازد و زودتر می‌توانید نتیجه‌ی درمان را ببینید.

سوال و جواب های رایج در مورد دوره آموزش گفتگو برای همسران

من و همسرم باهم مشکلات جنسی زیادی داریم، آیا این دوره به ما هم کمک خواهد کرد؟

رابطه جنسی جزئی از رابطه عاشقانه‌ی بین شما و همسرتان است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که هرچه صمیمیت و رابطه‌ی عاطفی شما بهتر باشد، رابطه جنسی شما نیز بهتر خواهد بود و هرچه نیازهای جنسی شما بهتر برآورده شود و رضایت جنسی شما بالاتر برود، فعالیت بیوشیمی بدن شما نیز بهتر خواهد شد. نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد این است که اگر شما و همسرتان نتوانید بالغانه، شفاف، صریح و درعین‌حال حمایت گرایانه درباره‌ی موضوعات مختلف حرف بزنید، احتمالاً درباره‌ی رابطه جنسی هم نمی‌توانید! پس ممکن است بسیاری از علایق جنسی شما نادیده گرفته شود و این موضوع به‌مرور بر رضایت جنسی‌تان تاثیر خواهد گذاشت.

آیا بعد از این دوره من و همسرم قراره شخصیتمون عوض بشه؟!

خیر. همیشه قراره که مسائلی بین شما و همسرتون پیش بیاد که نتونید حلش کنید و نتونید با هم به توافق برسید. ویژگی های شخصیتی در طرف مقابل وجود داره که قراره دوست نداشته باشین و این طبیعیه. توی این دوره قرار نیست همسرتون یا خودتون رو عوض کنید؛ قراره بدونید که چطور نقاط حساس رو بشناسید و به رابطتون آسیب نزنید. یکی از بزرگ‌ترین زوج درمانگرهای دنیا، جان گاتمن، میگه بعضی وقت‌ها ممکنه استراتژی ما این باشه که یاد بگیریم از چه چیزهایی بگذریم و زندگی کنیم.

آیا با این دوره همسر من عاشق من می‌شود؟!

دوستان عزیزم اگر منتظر هستید همسرتان شما را خوشبخت کند یا فکر می‌کنید ازدواج پر از داستان‌های عاشقانه است باید بگویم این‌ها داستان‌های کودکانه است. ازدواج و رابطه عاطفی بسیار پیچیده است و نیاز به کار فردی و تیمی هر دوی شما دارد. ممکن است موضوع از عزت‌نفس پایین شما یا به دلیل احساس گناه شما یا حتی مشکل در بخش‌هایی از شخصیت شماست که می‌خواهید او را عاشق و شیفته‌ی خود کنید یا برایش دلربا باشید. دوست عزیز شما ابزار نیستید! من در این دوره قرار نیست به شما سیاست زنانه یا مردانه آموزش بدهم، قرار است به شما ظرافت در مهارت‌های ارتباطی را کاملاً علمی آموزش بدهم. پس اگر دنبال اجی مجی هستید یا با زیرپا گذاشتن استقلال و هویتتان می‌خواهید به هر طریقی رابطه را به دست آورید، اینجا جای خوبی برای شما نیست. بله کلید طلایی اینه که کلید طلایی وجود نداره ! عشق و رابطه نیازمند رسیدگی است.

دوره زوج درمانی

شاید مهمترین برتری انسان به حیوانات، توانایی صحبت کردن و انتقال ایده ها باشد. رمز ازدواج موفق یک عشق پایدار نیست بلکه یک زبان مشترک و هنر برقراری ارتباط است.

5 دیدگاه دربارهٔ «راز گفتگو با همسر | آموزش مهارت حرف زدن | روانشناسی هنر صحبت کردن زن و شوهر»

  1. سلام. وقت به خیر. مطالب بسیار مفیدی در درس ها مطرح شده است. از مدرس دوره تشکر می کنم. سوالی که دارم این است که در معرفی دوره گفته شده که دوره سه بخش دارد: چگونه صحبت کنیم. چگونه گوش بدهیم و چگونه با هم گفتگو کنیم. در دروس دوره که در سایت در دسترس است به دو بخش چگونه صحبت کردن و چگونه گوش دادن پرداخته شده است. بخش جدایی با عنوان چگونه با هم صحبت کنیم در دروس وجود ندارد.اگر دو بخش قبلی این قسمت را هم تحت پوشش قرار می دهند چرا در معرفی دوره سه بخش متمایز را به عنوان بخش های دوره معرفی کرده اید؟ ضمنا تنها فایل تصویری موجود در درس ها و بعضی از فایل های صوتی در برخی دروس قابل استفاده نبودند. فایل تصویری چند ثانیه اش پخش می شود و بعد از آن هر قدر هم که منتظر می مانم ادامه اش پخش نمی شود و بعضی از فایل های صوتی هم هر قدر که منتظر می مانم مدت فایل ثبت نمی شود و در نتیجه نمی توان به آن ها گوش کرد. لطفا رسیدگی بفرمایید.متشکرم

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
      در وهله اول خوشحالیم که از مطالب دوره استفاده کرده اید.
      نقد شما را در مورد محتوای دوره حتما به اطلاع مدرس خواهیم رساند.
      جهت حل مشکل ویدیو و وویس ها هم با پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید تا مشکلتان برطرف شود.

    2. با سلام و عرض ادب و سپاس از شما دوست عزیز.
      دوره آپدیت شد و بخش هایی با عنوان “چگونه با هم صحبت کنیم” نیز به دوره اضافه شد.
      بسیار ممنون از فیدبک شما. امیدوارم از بخش جدید نیز رضایت داشته باشید و برایتان مثمرثمر واقع شود.

  2. من این دوره رو حدود یک ماه پیش خریداری کردم و الان فرصت کردم که تمومش کنم. خواستم از مدرس دوره تشکر کنم و سوالی که داشتم این بود که برای وقت حضوری باهاشون باید با کجا تماس بگیرم؟

  3. مهناز جوادی

    سلام خدمت شما عزیزان مطالب شما عالی هستند ممنونم که هستید امیدوارم همیشه موفق وسلامت باشید من دوره رفع بی خوابی راتهیه کردم فوق العاده بودانشاالله برای دوره های بعدی تمایل دارم دوره آموزش گفتگو رازهای همسران راتهیه کنم سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن