وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
590 هزار تومان

درمان اضطراب در خانه بدون دارو / درمان قطعی اضطراب و استرس شدید

در این دوره موارد زیر را خواهید آموخت
  • مغز و بدن ما چگونه و چرا اضطراب و استرس را ایجاد می کند؟
  • مغز اولیه و زندگی در قرن بیست و یکم: حل مشکل اضطراب و استرس یکبار برای همیشه
  • کنترل حملات پانیک و حملات اضطرابی (در خانه)
  • ابزارها و تکنیک های عملی برای غلبه بر انواع اضطراب و افزایش حس شادی
  • چگونه می توان بدون استرس زندگی کرد و چگونه میتوانیم افکار مضطرب خود را کنترل کنیم
  • ریشه های نهان و اصلی اضطراب و استرس خود را چگونه از بین ببرید تا راه های جدیدی برای بهبود تفکر ایجاد کنید.
  • چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم و از انرژی و نیروی آنها به شیوه ای سالم استفاده کنیم.
  • تکنیک های پیشرفته ریلکسیشن و تنفس در کنترل اضطراب
  • جایگاه روشهایی مانند هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزمی برای کنترل استرس و اضطراب
  • راههای کاهش استرس برای ایجاد اعتماد به نفس واقعی
  • تکنیک های سی بی تی مبتنی بر شواهد برای کنترل استرس و اضطراب
فایل صوتی دکتر مصطفی امیری در مورد این دوره
درمان اضطراب

دوره درمان اضطراب و استرس بدون دارو چه بخشهایی دارد؟

ویدئو:   دارد

صوت:  دارد

متن:  دارد

درمان در این دوره قدم به قدم و روزانه است و از شروع دوره، هر روز تا مدت یکماه و رفع کامل استرس و اضطراب در کنار شما خواهیم بود.

در این دوره ترکیبی از درمان های استاندارد اختلالات اضطرابی از CBT تا ACT ارائه شده

در برخی از انواع اضطراب، دانستن مشکل و راه حل های منطقی و تکنیک های مبتنی بر تفکر موثر نیستند و در این انواع، از روش های مکمل برای درمان استفاده شده است.

درمان قطعی اضطراب
دوره درمان اضطراب و استرس در خانه برای چه کسانی مناسب تر است؟

گروه اول:   افرادی که به دلیل استرس و اضطراب دچار اختلال در یکی از جنبه های زندگی (روابط بین فردی، اجتماعی، کاری و… شده اند)

گروه دوم:  افرادی که به دلیل اضطراب و نگرانی نمی توانند بسیاری از کارهایی که دوست دارند را انجام دهند مثلا از حضور در جمع و یا سخنرانی و… پرهیز می کنند

گروه سوم:  افراد مبتلا به حملات اضطرابی و پنیک

گروه چهارم: افرادی که به هر دلیلی دچار اضطراب و استرس نسبتا دائمی و آزاردهنده هستند

درمان آنلاین اضطراب

سوال و جواب های رایج در مورد درمان اضطراب و استرس شدید (روی سوالات کلیک کنید)

بله. در حال حاضر بیش از دهها شیوه موثر، استاندارد و مبتنی بر شواهد علمی و بیش از صدها شیوه غیر علمی و بدون تاثیر برای درمان اضطراب و استرس وجود دارد. برخی از مداخلات علمی و موثر برای درمان اختلالات اضطرابی عبارتند از:

  • رفتار درمانی شناختی (در این دوره آمده است)
  • روش های مبتنی بر پذیرش و تعهد ( در این دوره آمده است)
  • روش های مبتنی بر شناخت و کنترل احساسات ( در این دوره آمده است)
  • شیوه های جدیدتر درمانی مانند کاهش استرس از طریق کنترل روندهای فیزیولوژیک دخیل در استرس (در این دوره آمده است.
  • شیوه های مبتنی بر روانکاوی ( به دلیل اینکه نیازمند درمان انفرادی است، در این دوره ارائه نشده است)
  • روش های دارویی ( در این دوره ارائه نشده است)

بله، علائم اضطرابی میتوانند بسیار متنوع باشند و طیف وسیعی از علائم جسمانی را نیز ایجاد کنند. به عنوان مثال، کلیه موارد زیر می توانند نشانه های اختلال اضطرابی باشند:

  • تنگی نفس
  • سردرد
  • سرگیجه
  • درد شکم
  • سوزش دست و پا
  • اسهال و یبوست
  • درد مشابه درد قلبی
  • ضعف عضلانی
  • دردهای پراکنده در بدن

و دهها علامت دیگر

بستگی دارد! استرس و اضطراب در بیشتر افراد منجر به ایجاد زنجیره ای از اتفاقات می شوند که در نهایت معمولا منجر به افزایش وزن و افزایش ریسک بیماری های جسمانی و روانپزشکی می شوند. اما گاهی نیز در شرایط استرس حاد، برای مدتی اشتها کاهش و متابولیسم افزایش می یابد ولی معمولا در بلند مدت، اضطراب باعث افزایش وزن می شود.

اضطراب و استرس زندگی در دوران کنونی، نیازمند درمان های علمی، مبتنی بر شواهد و قابل اعتماد است. روش هایی که با عنوان طب سنتی شناخته می شوند در واقع معمولا همان روش های ناکارآمد  و غیر تجربی هستند که از طریق افراد غیر متخصص و ارائه دهنده شبه علم، تجویز می شوند و برای درمان اضطراب توصیه نمی شوند.

بله، حتی در شدیدترین انواع اضطراب نیز درمان های آنلاین کمک کننده خواهند بود ولی در مواردی که اضطراب باعث شود که فرد نتواند تمرینات روزانه را انجام دهد و یا در مواردی که نیاز به پیگیری فوری وجود دارد بهتر است ابتدا درمان دارویی شروع شود تا پذیرش درمان های غیردارویی بالاتر برود و فرد آماده انجام روش های تخصصی غیردارویی شود.

برخی از رایجترین انواع اختلالات اضطرابی شامل موارد زیر است:

اختلال هراس (پنیک)
افرادی که حملات هراس خود به خودی را تجربه می کنند و بسیار نگران ترس از حمله مجدد پنیک هستند. حملات پنیک ممکن است طی روز یا در حین خواب شروع شوند و همراه با احساس ترس شدید، ضربان قلب بالا و گاهی احساس مرگ همراه هستند.

اختلال اضطراب اجتماعی (SAD)
ترس یا اضطراب شدید از قضاوت ، ارزیابی منفی یا طرد شدن در موقعیت های اجتماعی یا در میان جمع. مانند نگرانی و ترس از صحبت کردن در جمع، سخنرانی کردن و …

فوبیای خاص
تجربه کردن ترسهای بیش از حد و غیر منطقی در حضور یا حتی با پیش بینی یک شی ، مکان یا موقعیت خاص. مانند ترس از عنکبوت، ترس از فضاهای بسته، ترس از ارتفاع و…

اختلال وسواس جبری (OCD)
 افکار وسواسی ، تصاویر یا ایده های مزاحم و ناخواسته ای که باعث ناراحتی یا اضطراب می شوند. وسواس معمولا با اجبار همراهی دارد. اجبارها رفتارهایی هستند که فرد برای کاهش ناراحتی یا اضطراب یا سرکوب افکار وسواسی خود مجبور به انجام آنها می شود. مانند وسواس شستشو، وسواس نظم، وسواس فکر کردن به تصاویر و افکار ناراحت کننده و تابو و…

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
یکی از انواع شدید، جدی و به طور بالقوه بسیار ناتوان کننده که می تواند در افرادی که یک فاجعه طبیعی را تجربه کرده اند یا شاهد آن بوده اند  (مانند حادثه رانندگی ، حادثه تروریستی ، مرگ ناگهانی یکی از عزیزان ، جنگ ، تجاوز یا سایر رویدادهای تهدید کننده زندگی)  رخ دهد.

این متن کمی تخصصی است و ممکن است واژگانش برای شما ناآشنا باشد (فقط برای پاسخ به سوالات برخی از عزیزان اضافه شده است)

تحقیقات جدید با استفاده از تصویربرداری های پیشرفته با روش fMRI نشان داده است که به نظر می رسد اختلالات اضطرابی و استرس به  نوعی در “کل مغز” هستند و نه محدود به یک یا دو ناحیه مغزی.

بطور خلاصه مناطق مغزی که در ایجاد ترس و پاسخ به تهدید دخیل هستند ، آمیگدالا ، اینسولا و سینگولیت قدامی و پشتی هستند. مناطقی که در تعدیل واکنش اضطرابی و تغییر واکنش به ترس و تهدید دخیل هستند شامل قشر پیش پیشانی داخلی ، سینگولا قدامی و هیپوکامپ هستند.

درک جدید از مدارهای مغزی زمینه ساز ترس و نگرانی می تواند الهام بخش روش های جدیدی برای درمان اختلالات اضطرابی و استرس باشد یا حداقل به ما کمک کند که بفهمیم کدام درمان ها و چرا موثرند (منبع).

توانایی تشخیص علائم فیزیکی اضطراب به اندازه نشانه های روانشناختی آن مهم است. علائم جسمانی اضطراب می تواند در هنگام احساس استرس و اضطراب ظاهر شود. هنگامی که در بحبوحه حمله اضطرابی یا اضطراب موقعیتی قرار دارید ، ممکن است متوجه این نشانه های فیزیکی شوید. علائم فیزیکی اضطراب می تواند حتی زمانی رخ دهد که فکر نمی کنید دلیلی برای وجود اضطراب داشته باشید. این علائم می تواند اثرات جسمی قابل توجهی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

برخی نشانه های اضطراب در سیستم های مختلف بدن عبارتند از:

سیستم عصبی مرکزی:

اضطراب و هراس طولانی مدت می تواند باعث شود که مغز شما به طور منظم هورمون های استرس زا را آزاد کند. و به دنبال آن علائمی مانند سردرد ، سرگیجه و افسردگی را افزایش دهد.

هنگامی که احساس اضطراب و استرس می کنید ، مغزتان، سیستم عصبی شما را با هورمون ها و مواد شیمیایی که برای کمک به شما در پاسخ به حملات اضطرابی و تهدید طراحی شده است ، پر می کند. آدرنالین و کورتیزول دو نمونه از این هورمون ها هستند.

در حالی که استرس گاهی مفید است (مثلا ورزش کردن نوعی استرس فیزیکی موقت و مفید است)، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هورمون های مرتبط با استرس می تواند برای سلامت جسمی شما بسیار خطرناک باشد. به عنوان مثال ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کورتیزول می تواند باعث چاقی و دیابت شود.

سیستم قلبی عروقی:

اختلالات اضطرابی می توانند باعث ضربان قلب بالا، تپش قلب و درد قفسه سینه شوند. همچنین ممکن است باعث ایجاد فشار خون بالا و بیماری قلبی شوند. اختلالات اضطرابی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر را نیز افزایش دهد.

دستگاه گوارش:

اضطراب همچنین بر سیستم گوارشی شما تأثیر می گذارد. میتواند باعث ایجاد و یا تشدید زخم معده ، تهوع ، اسهال و سایر مشکلات گوارشی شود. 

ممکن است بین اختلالات اضطرابی و ایجاد سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نیز ارتباط وجود داشته باشد. سندرم روده تحریک پذیر می تواند باعث استفراغ ، اسهال یا یبوست شود.

سیستم ایمنی:

اضطراب می تواند واکنش استرسی در بدن شما ایجاد کند و سیل مواد شیمیایی و هورمون ها مانند آدرنالین را در بدن شما آزاد کند.

در کوتاه مدت ، این امر ضربان قلب و تنفس شما را افزایش می دهد ، بنابراین مغز شما می تواند اکسیژن بیشتری دریافت کند. این شما را آماده می کند تا به شرایط اضطرابی واکنش مناسب نشان دهید. سیستم ایمنی بدن شما حتی ممکن است به طور مختصر تقویت شود. اما اگر مکرراً احساس اضطراب و استرس می کنید یا هر حمله اضطرابی مدت زمان طولانی طول می کشد ، بدن شما هرگز سیگنال بازگشت به عملکرد طبیعی را دریافت نمی کند. این موضوع می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کرده و شما را در برابر عفونت های ویروسی و بیماری های دیگر آسیب پذیر کند.

دستگاه تنفس:

اضطراب باعث ایجاد تنفس سریع و سطحی می شود. اگر بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) دارید ، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان به دلیل عوارض مربوط به اضطراب باشید. اضطراب همچنین می تواند علائم آسم را بدتر کند.

اثرات دیگر
اختلالات اضطرابی می تواند علائم دیگری نیز ایجاد کند ، از جمله:

  • سردرد
  • تنش عضلانی
  • بی خوابی
  • افسردگی
  • انزوای اجتماعی
درمان اضطراب شدید بدون دارو خانگی

درمان اضطراب در خانه و آنلاین چیست و چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

این دوره برای کسانی طراحی شده است که اضطراب را به شکل نگرانی بیش از حد ، احساس ترس یا نشخوار فکری تجربه می کنند. و همچنین برای کسانی که احساس می کنند در دشواری های روزمره گیر کرده اند و انگیزه یا اعتماد به نفس کافی برای انجام کارهای روزانه و جدید و حرکت رو به جلو ندارند، طراحی شده است.

استرس و اضطراب گاهی اجتناب ناپذیر است ، اما این دوره به شما می آموزد که چگونه رابطه خود را با تجربه اضطرابی تغییر دهید تا از انجام کارهایی که به نفع شما نیست جلوگیری کنید.

در طول این دوره ، مجموعه ای از تکنیک های ساده و در عین حال قدرتمند را خواهید آموخت که می توانید در زندگی روزمره به کار ببرید تا چرخه معیوب اضطراب ، استرس ، نگرانی و درجا زدن در زندگی را از بین ببرید.

درمان اضطراب و نگرانی دائمی
سایر دوره های آنلاین دکتر مصطفی امیری

16 دیدگاه دربارهٔ «درمان اضطراب در خانه (درمان خانگی استرس و اضطراب) بدون دارو»

  1. سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    من ۲۲ سالم هست و دوسال پیش ورزش کار حرفه ای بودم و دچار بیش تمرینی و پافشاری در تمرین سنگین شده بودم و از اون به بعد دچار کیفیت پایین خواب و مشکل گوارشی و ضعف شدید عضلات و پرش عضلات شدم و تو این دوسال کمی وضعیتم بهتر شده ولی کامل خوب نشدم .و تست خواب و دکتر و اینا زیاد رفتم همه تشخیص دادن ک مشکل اضطراب و استرس هست. ولی هیچ قرصی تا حالا مصرف نکردم . ایا این دوره مناسب من هست؟

    1. مدیر پشتیبانی

      بعضی فایل های صونی تصویری ذرس ها بله ولی بطور کلی محتوا بصورت آنلاین در دسترس است و بصورت پکیج دانلودی نیست.

  2. فردین عالی زاده

    درود. فرزندم از لحاظ دارویی، درمان را شروع کرده برای اضطراب اجتماعی شدید، این دوره غیردارویی چگونه موثر است برای ایشان؟

    1. این دوره میتواند در کنار درمان دارویی مفید باشد و بیشترین کمکی که از این دوره کسب خواهند کرد در بلند مدت و برای تغییر شناخت و ذهنیت هایی است که منجر به اضطراب می شود.

  3. سلام ودرود خدمت شما
    آقای دکتر آیا این دوره شامل درمان انواع اختلالات اضطرابی که بالا فرمودید (پانیک، اضطراب اجتماعی، فوبیا، وسواس جبری، استرس پس از سانحه) می‌شود؟ یا روی اختلالات اضطرابی خاصی تمرکز دارد؟

    1. این دوره روی کنترل علایم و نشانه‌های مشترک اختلالات اضطرابی تمرکز دارد.
      برخی انواع فوبیاهای خاص و شدید ممکن است به درمان های اختصاصی دارویی و یا غیردارویی جداگانه نیاز داشته باشند.

  4. با عرض سلام و ادب جناب دکتر امیری.من دقیقا خودمم نمیدونم چه مشکلی دارم و پیش خیلی از روانپزشک ها رفتم و نتیجه نگرفتم..مشکل من بعد از فوت پدرم و مصرف حشیش شروع شد..مشکل اصلیم عدم تمرکز، و زمانی که از خانه خارج میشم اگر فردی هم در 100 متری من باشه احساس میکنم داره به من نگاه میکنه! یا مثلا وقتی تو ماشین نشستم اگه شخصی که کنارم نشسته به من نگاه کنه نمیتونم خودمو کنترل کنم و مجبورم کلا به اون سمت نگاه نکنم و در مواجهه با افراد چهره به چهره به شدت برام سخت هست و باید عینک آفتابی بزنم همیشه..مشکل من چیه؟؟ ممنون میشم جواب بدید..کنترل زندگیم از دستم خارج شده و خونه نشین شدم.

  5. علیرضا علی‌زاده

    سلام دکترجان
    من در دوره های افسردگی، اضطراب و همچنین تقویت مغز شرکت کردم…
    یک مشکل بزرگی دارم…
    از آنجاکه کار اصلی من تحلیل بازار های مالی هست مثل فارکس و باینری آپشن…
    وقتی ترید میزنم و ضرر میکنم چنان دچار استرس میشم که تمام قوانین رو فراموش میکنم و فورا بدون رعایت تریدهای احساسی میزنم تا ضرر رو جبران کنم!

    یعنی اصلا فراموش میکنم که با خودم عهد بستم وقتی تکانشی میشم ترید نزنم و بیخیال بازار بشم و برم چرخی بزنم تا سرحال بشم

    باور بفرمائید کارهای بسیاری انجام دادم حتی نوشتن قوانین و ساخت ژورنال که ترید به ترید فرم پر کنم و ترید به ترید خطاهای شناختی خودم رو مینویسم و به ذهنم و احساسم آگاهی دارم

    اما وقتی اضطراب که میاد بالا همه چی فراموشم میشه انگار شرطی شدم و اتوماتیک اشتباهاتی رو تکرار میکنم و پس از انجام اشتباه تنش ها می‌خوابه و به خودم میام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن