HiRes 78

بهترین سایت های آموزش مجازی

بهترین سایت های آموزش مجازی

آموزش مجازی حیطه ی چندان جدیدی نیست. سال هاست که در زمینه ی آموزش از بستر مجازی استفاده می شود اما به تازگی و بعد از شیوع پاندمی کرونا، لزوم استفاده از فضای مجازی برای آموزش بیشتر احساس شد. تمام کلاس های درسی به اپلیکیشن های اینترنتی منتقل شدند و دیگر آموزش مجازی امر تازه ای به حساب نمی آمد.

البته سابقه آموزش مجازی در ایران به شیوع کرونا برنمی گردد بلکه سال هاست که وب سایت های مختلفی در این حیطه فعالیت دارند. مفهوم دوره های آنلاین مسئله عجیب و تازه ای نیست!

خیلی از ما ممکن است در طول زندگی خود چندین دوره آنلاین را از سر گذرانده باشیم. در گذشته دوره های آنلاین فقط به ساخت ویدیو منحصر می شد.

یک دوره آنلاین شامل چندین جلسه ی تصویری بود. اما به تدریج مسئله تغییر کرد و آپشن های دیگری نیز به دوره های آنلاین اضافه شد.

بهترین سایت برگزاری کلاس آنلاین

دوره های آنلاین به چندین نوع تقسیم می شوند. برخی از وب سایت ها به گونه ای عمل می کنند که با هماهنگی یک زمان مشخص، تعدادی ثبت نام کننده دریافت می کنند و سپس در موعد مقرر، کلاس آنلاین را برگزار می کنند. در این گونه وب سایت ها، همه چیز به شکل لایو و زنده برگزار می شود.

این گونه دوره های آنلاین چندین ایراد بزرگ دارند:

اول از همه این که ممکن است خیلی از افراد، به این کلاس نرسند و فرصت شرکت در آن ها را از دست بدهند.

تمام مزیت این کلاس ها در آن است که بتوان تعاملات خوبی با مدرس و دیگر همکلاسی ها داشت. با از دست دادن لایو این جلسات آموزشی، ارزش اولیه ی خود را از دست می دهند.

معمولا دوره ی این گونه کلاس های آنلاین خیلی کوتاه است و فرصت تامل روی مباحث آموزشی را به دانشجو نخواهد داد.

اما وب سایت هایی که دوره های آنلاین را برای همیشه در دسترس مخاطب خود قرار می دهند؛ هیچ یک از این مشکلات را نخواهند داشت.

برای طراحی چنین دوره هایی کافیست چند کار را انجام دهید:

اول از همه موضوع درس خود را مشخص کنید.

سپس سرفصل های دوره ی خود را تعیین کنید. ممکن است دوره ی شما شامل 10 یا 20 یا …جلسه ی درسی باشد. همه چیز به سرفصل های دوره ی شما بستگی دارد.

بعد از آن باید مشخص کنید که هر درس شما شامل چه چیزی باشد. می تواند مثلا تقسیم بندی زیر را داشته باشید:

هر جلسه درس شامل: 15 دقیقه ویدیو + 10 دقیقه صوت + 2500 کلمه + 3 عکس

چنین ترکیبی می تواند کار شما را بسیار راحت تر کند چرا که نظم و ترتیب مشخصی دارد.

بعد از اتمام هر جلسه، می توانید درس مورد نظر خود را روی وب سایت آپلود کرده و در اختیار دانشجویان خود قرار دهید. می توانید مثلا هر هفته یک جلسه ی درسی داشته باشید.

یا برعکس می توانید تمام دوره را به صورت یک جا تهیه کرده و آپلود نمایید.

یکی دیگر از مزیت های این گونه وب سایت ها در این است که با یک بار تهیه ی دوره، برای همیشه آن جا باقی خواهد ماند و همه می توانند از آن استفاده کنند.

بهترین سایت های آموزش مجازی

وب سایت آموزش مجازی

یودمی که یکی از قدیمی ترین وب سایت های انگلیسی زبان آموزش مجازی است پلتفرم خیلی مناسبی دارد. خیلی از وب سایت های ایرانی هم تلاش کرده اند که به تقلید از این وب سایت بزرگ، یک دانشگاه مجازی راه اندازی کنند اما شاید هیچ کدام به اندازه ی ویکی چرا موفق نبوده است. اجازه بدهید چند کلمه ای در مورد ویکی چرا صحبت کنیم

وب سایت ویکی چرا

ویکی چرا به حق یکی از بزرگ ترین دانشگاه های مجازی کشور است چرا که تمام حیطه های آموزشی را پوشش می دهد. شما می توانید در هر مسئله ای که مهارت دارید، دوره آموزشی تهیه نمایید و در وب سایت ویکی چرا قرار دهید. هر چقدر که دوره ی شما جامع تر و کامل تر باشد، طبیعتاً فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین ویکی چرا، روی این لینک کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن