وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
549 هزار تومان

تقویت حافظه با 173 روش، تکنیک های تقویت مغز و افزایش هوش

فایل صوتی معرفی دوره تقویت هوش و حافظه
دوره آموزش تقویت حافظه و هوش در مورد چیست؟

دوره تقویت حافظه و هوش به شما می آموزد که همه مهارت های مغزی (یادگیری ، خواندن و حافظه و…) خود را به طرز شگفت آوری تقویت کنید ، این دوره به شما این قدرت را می دهد که همه چیز را سریعتر و موثرتر یاد بگیرید، و در نهایت بتوانید نمره هوشی خودتان را بین 30 تا 40 عدد تقویت کنید. این یعنی شما میتوانید با استفاده از این دوره از یک فرد با هوش معمولی وارد محدوده باهوش ترین ها (1-5 درصد بالایی ضریب هوشی) شوید.

این اولین بار است که در ایران، یک متخصص مغز و اعصاب با تسلط کامل بر دانش مغز، یک دوره تقویت مغز و بهبود هوش برای عموم مردم تهیه کرده است.

مسیر میانبر از هوش متوسط به باهوش و از باهوش به نابغه

در گذشته تصور بر این بود که هوش یک توانایی ذاتی و غیر قابل تغییر است و معیار استاندارد اندازه گیری آن نیز فقط اندازه گیری عدد آی کیو (IQ) با تست های استانداردی مانند تست وکسلر (Wechsler Intelligence Scale) بود که شاید همه شما حداقل یکبار در مدرسه اینگونه آزمونها را انجام داده باشید.

با مطرح شدن تئوری هوش های چندگانه توسط هوارد گاردنر (Howard Gardner) و همچنین نظریات مربوط به تاثیر هوش اجتماعی در موفقیت فردی و شغلی و سایر تحقیقات سالهای اخیر در دانش روانشناسی و عصب شناسی، تقریبا همه دانش قبلی ما در مورد هوش دگرگون شده و با دانش کنونی میتوانیم با اطمینان موارد زیر را تایید کنیم:

1- توانایی هوشی با تمرین و یادگیری قابل تقویت کردن است (1).
2- هوش در همه سنین قابل ارتقا است حتی در بزرگسالی و سنین پیری
3- توانایی هوشی فقط منحصر به آی کیو (IQ) یا ایی کیو (هوش عاطفی) نیست. تاکنون انواع متنوعی از هوش مانند هوش بدنی، هوش زبانی، هوش موسیقیایی، هوش فضایی، هوش کلامی-زبانی، هوش روابط بین فردی و انواع دیگری از هوش نیز شناخته شده اند(2).

تقویت هوش

برخی از مواردی که در دوره تقویت حافظه و هوش می آموزید عبارتند از:

  • روش های متعدد برای افزایش واقعی عدد ضریب هوشی (تکنیک های افزایش ضریب هوشی از 100 به 130 و حتی بالاتر، برای همه سنین)
  • آموزش تمرینات حافظه با جزئیات تکنیک های حافظه برتر(3)
  • یادگیری نحوه به خاطر سپردن انواع مختلف اطلاعات ، از جمله شماره تلفن ، نام و فرمول ، و نحوه بازیابی آنها به طور انتخابی از حافظه خود
  • حفظ کلمات و عبارات زبان های جدید و یادگیری سریع تر زبان های جدید
  • یادگیری عمیق متن کتاب ها و متون پیچیده
  • استفاده بهتر از ذخایر حافظه برای تصمیم گیری های مهم زندگی
  • تقویت انعطاف پذیری مغز و در نتیجه اتخاذ تصمیمات بهتر(4)
  • راههای تقویت مغز با غذاهای مغز و آشنایی با رژیم غذایی مغز
  • تمرینات روزانه بدنی برای خونرسانی بهتر به مغز و تقویت فاکتورهای موثر در رشد سلول های مغزی جدید (5)

دوره تقویت هوش و حافظه چه بخشهایی دارد؟

محتوای دوره شامل چه بخشهایی است:

ویدئو:   دارد

صوت:  بیش از پانصد دقیقه 

متن:  دارد (بیش از 10 هزار کلمه)

این دوره چقدر طول می کشد : حداقل 8 تا 10 هفته ( از سیر تا پیاز)

دوره تقویت مغز، هوش و حافظه برای چه کسانی مناسب تر است؟

گروه اول:   دانش آموزان و کنکوری ها

گروه دوم:  دانشجویان

گروه سوم:  مدیران و مسئولین 

گروه چهارم: همه کسانی که نگران افت حافظه هستند و به دنبال عملکرد بهتر مغزی هستند

سوال و جواب های رایج در مورد دوره تقویت هوش، حافظه و مغز (روی سوالات کلیک کنید)

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و دارای بورد تخصصی مغز و اعصاب از دانشگاه تهران، دارای فلوشیپ فوق تخصصی از اسپانیا و یکی از چهره های شناخته شده در حیطه یادگیری و آموزش در حیطه عصب شناسی که این دوره را براساس دانش مغز و اعصاب و دانش روانشناسی و آموزش تهیه کرده اند.

روش ها و تکنیک های تقویت ذهن و حافظه

در هیچ دوره ای در طول تاریخ، به اندازه دوران کنونی، حافظه و عملکرد مغزی مهم نبوده است. حافظه فقط یادسپاری و به یادآوردن پایتخت یک کشور نیست بلکه سنگ بنای کلیه عملکردهای بدنی و ذهنی ما براساس حافظه، یعنی همین توانایی اولیه مغزی ماست.

آموزش قوی تر کردن حافظه و عملکرد ذهنی

تفاوت بیل گیتس و یک کارمند در مایکروسافت چیزی نیست جز توانایی مغزی برتر بیل گیتس! عملکرد مغزی بهتر باعث میشود ما پدران بهتری باشیم، مادرانی نمونه تر باشیم، نمرات بهتری کسب کنیم، از بروز آلزایمر و سایر انواع فراموشی جلوگیری کنیم(منبع). مغز ما همه دارایی ماست و هرچقدر روی مغزمان سرمایه گذاری کنیم چندین برابر آن را از بهبود روابط، بهبود عملکردهای شغلی، افزایش درآمد و … دریافت خواهیم کرد.

حافظه فرایندی است که از طریق آن مغز شما اطلاعات را بدست می آورد ، ذخیره می کند و سپس به یاد می آورد (منبع).

سه مرحله اصلی حافظه عبارتند از:

رمزگذاری – به دست آوردن اطلاعات
ذخیره سازی – ذخیره آن اطلاعات
بازیابی – یادآوری آن اطلاعات

حافظه انسان پر از نقص است. ما به راحتی فراموش می کنیم و در بسیاری از شرایط ، ما حافظه را به اشتباه رمز گذاری می کنیم ، که این امر باعث اختلال در دو فرایند دیگر می شود.

شکل گیری حافظه
همه تجربیات شما شامل جزئیات خیلی زیاد و جزئی ولی خاص است. هربار که در معرض چیزی قرار بگیرید، ذهن شما تصمیم می گیرد کدام اطلاعات را حذف کند و کدامیک را نگه دارد و به همین دلیل اطلاعات برای تبدیل شدن به حافظه در وهله اول باید مفید باشد. اگر مغز شما فکر می کند که اطلاعات پیش رو برای شما مفید نیستند ، طوری برنامه ریزی می کند که آن را فراموش کند.

به همین دلیل است که مثلا یکی از دوستان شما ممکن است تمام جزئیات لباس های مهمان های یک دورهمی در سال گذشته را به خاطر داشته باشد ولی نتواند چیزهایی که دیروز در کتاب خوانده را به خاطر آورد.
پس در قدم اول، برای اینکه چیزی را حفظ کنیم باید علاقه و انگیزه برای یادگیری و بخاطر سپردن وجود داشته باشد.

همین که تصمیم بگیرید که به این اطلاعات نیاز دارید و انگیزه و علاقه کافی وجود داشته باشد، اطلاعات به عنوان حافظه در مغز شما کدگذاری می شود. سپس فرآیند ذخیره سازی رخ می دهد ، که به ذهن شما اجازه می دهد آن حافظه را ذخیره کند. با این حال ، شما از حافظه ذخیره شده اطلاعاتی ندارید ، مگر اینکه آن را به خاطر بیاورید. این دقیقاً مانند ذخیره کردن اطلاعات روی موبایلتان است. شما ممکن است ندانید چه چیزهایی را ذخیره کرده اید، و تنها راه بررسی اطلاعات ذخیره شده اینست که پوشه حاوی اطلاعات را باز کنید و اطلاعات را بازیابی کنید.
اما نوع رمز گذاری و کیفیت رمزگذاری اطلاعات نیز مهم است. همانند ذخیره تصاویر در موبایل، اگر عکس های خانوادگی را در فالدر عکس های کاری ذخیره کنیم، بازیابی اطلاعات عکس های خانوادگی ممکن است بیشتر از معمول طول بکشد یا حتی غیر ممکن باشد. به همین دلیل در هنگام ذخیره و رمز گذاری اطلاعات در حافظه، باید سعی کنیم همه چیز را درست کدگذاری کنیم، در غیر اینصورت ممکن است بازیابی حافظه دچار مشکل شود.

حافظه کوتاه مدت حدود 20 تا 30 ثانیه طول می کشد و سپس اگر مهم نباشد از ذهنتان پاک می شود، مانند حفظ کردن رمز یکبار مصرف بانکی و…

وقتی اطلاعات مهمی به مغز ما وارد می شود، می تواند برای روزها ، ماهها و حتی سالها به عنوان یک حافظه ذخیره شده باقی بماند. این خاطرات مهم در ناخودآگاه شما باقی می مانند و هنگام یادآوری به آگاهی آگاهانه می رسند. دوره حافظه بستگی به این دارد که چند بار یک خاطره را بیاد بیاورید و چقدر برای به خاطر سپاری و رمز گذاری آن حافظه وقت گذاشته باشید و فرآیندهای دخیل در کدگذاری صحیح را چقدر دقیق و درست انجام داده باشید.

تقریبا هر زمان که با دوستانم در مورد راه های بهبود عملکرد مغزی و همچنین روشهای پیشگیری از آلزایمر صحبت می کنیم، تقریبا بدون استثنا همیشه پای جدول حل کردن و بازی های فکری و حل معما به میان می آید و اغلب مردم اینگونه تصور میکنند که برای پیشگیری از آلزایمر و بهبود هوش، تنها این روش ها وجود دارند.
من ادعا نمیکنم که حل کردن جدول و بازی های فکری کاملا بی تاثیر هستند ولی اینها کمتر از یک درصد فعالیت های هستند که برای بهبود توانایی مغزی می توانید انجام دهید و در این دوره، ۹۹ درصد باقیمانده را به شما آموزش خواهم داد.

قبل از اینکه این دوره را شروع کنید حتماً باید با خودتان صلح کنید و تصمیم آگاهانه در مورد نیازتان به این آموزش ها بگیرید. این مجموعه آموزشی میتواند به هر کسی کمک کند تا در بلندمدت عملکرد ذهنی بهتری داشته باشد اما اگر به عنوان مثال یک ماه دیگر امتحان کنکور دارید، الان زمان مناسبی برای این دوره و عمل کردن به توصیه های آن نیست! و در یک ماه باقیمانده تا کنکور، بهتر است فقط روی مرور نکات نهایی کنکوری و تست زدن تمرکز کنید.

این دوره به شما کمک می کند با بهبود جنبه‌های مختلف هوشی، در کارتان موفق تر شوید، نمرات بالاتری کسب کنید، روابط اجتماعی و عاشقانه بهتری را تجربه کنید و در کل به شما کمک می کند لذت زندگی را بیشتر بچشید و با استفاده از توانایی برتر هوشی تان به افراد بیشتری در کره زمین کمک کنید.

این دوره، تلاشی است صادقانه برای معرفی شیوه هایی برای ارتقا همه انواع هوش شما خواننده گرامی. تمامی نکات ذکر شده در این مجموعه بر اساس دانش عصب شناسی و شواهد واقعی علمی پیشنهاد شده اند.

لذت ببرید و یادتان باشد با عمل کردن آگاهانه به ترکیبی از این فعالیت ها و تمرینات است که هوش شما افزایش می یابد، نه فقط با خواندن این موارد.

در طی دوره آموزشی پیش رو، در مورد راههای تقویت انواع مختلف حافظه (بینایی، شنیداری، لمسی و..) صحبت کرده ایم و تکنیک های زیادی برای بهبود قدرت یادگیری با تمرکز بر همه حس ها را می آموزید و تمرین خواهید کرد

تاثیر استفاده از این مکمل ها معمولا ناچیز و حتی گاهی تاثیر منفی روی حافظه شما دارد. به عنوان مثال مصرف بیش از حد یا مصرف در زمان نامناسب مکمل های حاوی مواد محرک مانند کافئین باعث اختلال در خواب عمیق و به دنبال آن باعث عدم شکل گیری حافظه بلند مدت و همچنین تسریع روند پیری سلول های مغزی می شوند.

بله، برخی تکنیک ها فقط برای کوتاه مدت و برای تقویت حافظه برای امتحان پیش رو (مثلا قبل از کنکور) مفید هستند ولی اغلب شیوه های اصلی تقویت مغز و حافظه، روی روش های بلندمدت تمرکز دارند و نهایتا هدف ما از بهبود حافظه نیز بهبود سبک زندگی و کسب نتایج بهتر تحصیلی،شغلی و خانوادگی است.

همانطور که قبلا هم گفته ایم و طی دوره ها بارها تکرار شده است، مولتی ویتامین ها تاثیری در تقویت حافظه ندارند مگر اینکه فردی به دلیل کمبود یک ویتامین دچار اختلال حافظه شده باشد. مثلا در کمبود شدید ویتامین ب 12 اختلال حافظه شبیه آلزایمر مشاهده می شود. ولی دقت نمایید که در افراد معمولی این نوع کمبود های تغذیه ای بسیار نادر است و معمولا فقط در افرادی که بیماری زمینه ای گوارشی یا سابقه جراحی روده و مشکلات مشابه دارند ممکن است رخ دهد.

چرا باید همین الان این دوره را شروع کنید؟

در هرسنی که باشید، هر شغلی که داشته باشید و هرجای دنیا که زندگی کنید فرقی ندارد.

تقویت حافظه و تقویت یادگیری

حافظه و مغز بهتر فقط برای امتحان نیست، افرادی که هوش، حافظه و توانایی مغزی بیشتری دارند، درآمد بالاتری دارند، روابط اجتماعی قویتری دارند، مدیران و کارمندان موفق تری هستند و خلاصه هرچه که هستیم، با هوش بالاتر و توانایی مغزی بالاتر، بهتر خواهیم شد.

چرا دوره تقویت حافظه به ما کمک می کند و چرا همه ما در هر سنی باید هوش و حافظه مان را تقویت کنیم؟

اگر بتوانید اطلاعات را به راحتی ، سریع و موثر یاد بگیرید و به خاطر بسپارید، زندگی شما چگونه خواهد بود؟

در این دوره، من مجموعه ای از ذهنیت ها و مهارت های تقویت کننده حافظه را نیز به شما آموزش می دهم که به شما امکان می دهد یادگیری و زندگی خود را کنترل کنید.

 شما در طی دوره تقویت حافظه، بسیاری از روش های شگفت انگیز ، چه باستانی و چه جدید ، را که از بهترین ذهن های جهان در زمینه های یادگیری سریع و توسعه حافظه الگو گرفته اند ، مرور خواهید کرد.

حافظه شما چسبی است که  گذشته، حال و آینده و کل زندگی شما را به هم پیوند می دهد. هر آنچه امروز هستید به خاطر مغز، هوش و حافظه شگفت انگیز شماست. شما یک ماشین جمع آوری داده هستید و مغز شما جایی است که تصور شما از دنیا و زندگی در آن شکل گرفته است.

قدرت مغز و تقویت حافظه و ذهن برتر

 اگر مغز سالمی نداشتید ، نمی توانستید یاد بگیرید ، فکر کنید ، مدیریت کنید، دوستی های جدید ایجاد کنید یا حتی شما قادر به ایجاد تجربه در هیچ زمینه ای نخواهید بود زیرا بالاخره تجربه فقط مجموعه ای از خاطرات است! 

برخی از افراد فکر می کنند شما در عصر Google به حافظه خوبی احتیاج ندارید. اطلاعات موجود در گوگل می تواند به ما در تهیه یک دستور آشپزی جدید کمک کند اما نمی تواند به ما در ساختن ارتباطات بهتر، مدیریت قوی تر، روابط کاری موثرتر و حتی تصمیم گیری بهتر کمک کند.

عملکرد مغزی سنگ بنای وجود ماست. هوش و حافظه، کیفیت تصمیمات ما و بنابراین کل زندگی ما را تعیین می کند!

یادگیری و حافظه دو خاصیت جادویی ذهن انسان هستند. یادگیری، توانایی به دست آوردن اطلاعات جدید است و حافظه، توانایی ذخیره و نگهداری این اطلاعات است. حافظه پایه و اساس همه یادگیری ها است.

وقتی حافظه خود را بهبود می بخشید ، در حقیقت همه کیفیت های زندگی را بهبود می بخشید. با حافظه بهتر، می توانید سریعتر و راحت تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنید (منبع).

روش های یادگیری بهتر و سریعتر

 هرچه حقایق و خاطرات بیشتری که به درستی در مغز خود ذخیره کرده اید ، توانایی ایجاد ترکیبات و اتصالات مغزی بی نظیر بیشتری دارید. افزایش حافظه همچنین باعث تقویت هوش می شود زیرا هوش براساس تمام وقایع ، افراد و حقایقی است که می توانید به یاد بیاورید. هرچه بیشتر به یاد بیاورید ، می توانید بیشتر خلق کنید و کارتان موثرتر باشد.

شما، با این دوره نه تنها حافظه بلکه حتی شکل مغزتان را هم تغییر خواهید داد!

من باهوش نیستم! 

من حافظه م ضعیف است!

ریاضی من خوب نیست! 

من نمیتونم کنکور پزشکی قبول شم! 

همه جملات بالا شاید برای شما آشنا و حتی منطقی و حرف دل شما باشد، راستش تا همین چند سال پیش اگر این حرفها را به یک دانشمند عصب شناس و یا پزشک متخصص مغز می‌گفتید حرفتان را تایید میکرد چون همه ما فکر می کردیم هوش، توانایی های مغزی پیشرفته، حافظه و توانایی درک ریاضیات و همه اینها در افراد مختلف متفاوت و ژنتیکی است و در طی زندگی تقریبا قابل تغییر نیست!

تقویت حافظه و مغز

اما حالا همه این حرف ها به تاریخ پیوسته! سالهاست که با تصویر برداری مغزی پیشرفته و سایر روش های بررسی عملکرد مغزی متوجه شده ایم که مغز ما به شدت انعطاف پذیرتر از چیزی است که حتی در فیلم های علمی تخیلی گذشته تصور می کردیم!

مغز یک ارگان بسیار قدرتمند و پویا است و در هر سنی میتواند رشد کند و بسیار قویتر شود.

در دوران کنونی اگر کسی بگوید که من حافظه خوبی ندارم مانند اینست که بگوید؛ من خانه خوبی ندارم! همانطور که میتوان با کمی تلاش و کسب درآمد بالاتر، یک خانه بهتر خرید، با کمی تلاش و با استفاده از دانش عصب شناسی میتوان حافظه بهتری داشت و در دوران کنونی که دوره شکوفایی دانش مغز است، هیچ دلیلی وجود ندارد که همه ما از لحاظ قدرت حافظه و سایر توانایی های مغزی در حد یک دانشمند چند قرن پیش نباشیم.

اگر از دانشی که در این دوره در اختیار شما قرار نگیرد استفاده نکنید، شما با ابزار قرن نوزدهم در واقع در قرن بیست و یکم زندگی خواهید کرد! چرا که در سیستم آموزشی و در هیچ جایی چنین آموزش های جامعی برای تقویت مغز در دسترس نیستند.

در عصر دیجیتال، ممکن است فکر کنید رایانه ها بسیار برتر از مغز انسان هستند ، اما لطفا اشتباه نکنید.

 مغز انسان یکی از معجزه آسای ترین پدیده های روی کره زمین و حتی کهکشان هاست. مغز ما می تواند خود را متناسب با محیط و سبک زندگی و شرایط دیگر تغییر دهد.

 مغز شما تمام عملکردهای بدن ، خلق و خو ، خاطرات و فرایندهای فکری شما را کنترل می کند. 

بهبود حافظه آموزش تمرینات حافظه

 اینکه آیا مغز شما سالم است و به خوبی کار می کند ، تا حدود زیادی همه تجربه شما از جهان و بدن شما را تعیین می کند. 

 با این حال بیشتر افراد  تا زمانی که حافظه شأن شروع به تزلزل نکند و یا دچار اختلال سیستم عصبی نشوند ، احتمالاً از این قدرتمندترین عضو بدن و تا حدود زیادی از امکان تغییر کل زندگی خود غافل می شوند.

اینکه چه می خوریم ، چگونه زندگی می کنیم ، چقدر خودمان را به چالش می کشیم ، چقدر استرس داریم و بسیاری از عوامل دیگر در سلامت کلی مغز ، شناخت و حافظه ، همچنین روحیه ، مقاومت در برابر بیماری های مغزی و جسمی و موارد دیگر نقش مهمی دارند.

گرچه ژنتیک هنوز هم نقش مهمی دارد ، اما هرچه که بیشتر در مورد مغزتان بدانید و هرچه بیشتر بر مغزتان مسلط شوید، خواهید آموخت که ژنتیک تعیین کننده سرنوشت مغز شما نخواهد بود.

دوره آنلاین

دهها توانایی مغزی متنوع در دوره تقویت حافظه تقویت خواهد شد و در نهایت شما باهوش تر از 95 درصد افراد جامعه خواهید شد.

خودتان را ارزیابی کنید، چقدر در خطر فراموشی و از دست دادن حافظه هستید؟

 آیا شما هم در معرض خطر فراموشی و آلزایمر قرار دارید؟

ریسک افت حافظه برای شما چقدر است؟

  به منظور استفاده بیشتر از آن ، من لیستی از سوالاتی را ایجاد کرده ام که با سلامتی مغز و توانایی های بالقوه ذهنی شما بسیار مرتبط هستند.

  مهم نیست که در زندگی خود سعی در بهبود چه چیزی دارید ، خودآگاهی و پاسخ دادن صادقانه مهم است و پاسخ دادن دقیق به سوالات زیر به شما در انجام چنین کاری کمک می کند.

 لیست بیست و چهار سوالی که در زیر می آید به شما کمک می کند عوامل خطرزای افت مغز را ارزیابی کنید.

 اینها اکثراً عوامل خطر قابل اصلاح هستند ، بنابراین اگر به هر یک از این سوالات پاسخ مثبت دادید ، وحشت نکنید.  این سوالات برای ترساندن شما نیست.

 برخی از این سوالات با علائم برگشت پذیر افت شناختی ارتباط دارند.  به عنوان مثال ، کمبود خواب مزمن می تواند منجر به کاهش قابل توجه حافظه شود که حتی می تواند مانند شروع زوال عقل به نظر برسد.

خوب خوابیدن یکی از آسانترین و موثرترین روشها برای بهبود عملکردهای مهم مغزی و همچنین بهبود توانایی یادگیری و به خاطر سپردن دانش های جدید است (باعث بهبود هر سیستم در بدن می شود).

برخی از سوالات ممکن است غیر قابل تغییر به نظر برسند ، مانند سطح تحصیلات شما.  اما به دلایلی که در این کتاب توضیح خواهم داد ، اکنون مطالعات متعدد نشان می دهد که آموزش عالی ممکن است اثرات محافظتی در کاهش شناختی داشته باشد ، اما لزوما نیازی به تحصیلات رسمی و دانشگاهی و شروع این تحصیلات در سن پایین ندارید.

 به عبارت دیگر ، در افرادی که سالهای تحصیلات رسمی بیشتری دارند (به عنوان مثال ، حضور بیشتری در دانشگاه داشته اند و مدارک پیشرفته تری دارند) یا سواد بیشتری دارند ، خطر ابتلا به زوال عقل در مقایسه با افرادی که سالهای تحصیل رسمی کمتری دارند ، کمتر است.

 بیش از هر چیز دیگری ، من می خواهم شما ببینید که چه نوع رفتاری در سلامت مغز شما در حال حاضر و در آینده نقش دارد.

  دانستن و درک عادتهای روزمره شما را با برخی از داده های شخصی درگیر می کند که در نهایت می تواند راهنمایی برای چیزهایی باشد که باید شما بیشتر تلاش و اصلاح کنید.

پرسش های زیر، تاحد زیادی منعکس کننده یافته های علمی و داده های کشف شده تا به امروز است.

 اگر به هر یک از سوالات زیر بله بگویید ، این بدان معنا نیست که اکنون یا در آینده تشخیص قطعی دمانس و فراموشی برای شما داده خواهد شد.

عوامل متعددی هستند که در قلمرو شناخت و عملکرد مغزی نقش بازی می کنند.  همانطور که برخی افراد سیگاری مادام العمر وجود دارند که هرگز به سرطان ریه مبتلا نمی شوند ، افرادی نیز هستند که با عوامل خطرزای زیادی برای کاهش عملکرد مغز زندگی می کنند اما هرگز دچار فراموشی جدی نمی‌شوند.

 دیدن همه عوامل خطر بالقوه ای که شواهد خوبی برای دفاع از آنها وجود دارد و همچنین عوامل خطری که محققان در حال کشف آنها هستند و معتقدند در آینده مهم خواهد بود ، مفید است.  

من می خواهم به شما کمک کنم تا دانش و تفکرتان در مورد مغز خودتان توسعه یابد.

تقویت حافظه و هوش

لیست سوالات ارزیابی کارکرد مغزی و خطر فراموشی و اختلال حافظه:

1-آیا اکنون از یک بیماری مغزی رنج می برید یا اینکه اختلال شناختی خفیف برای شما توسط پزشک تشخیص داده شده است؟

2- آیا از انجام ورزش شدید اجتناب می کنید؟

3-آیا بیشتر روز را می نشینید؟

4- آیا شما اضافه وزن دارید یا حتی چاق هستید؟

5-آیا شما خانم هستید؟

6- آیا شما بیماری قلبی عروقی در گذشته داشته یا اکنون دارید؟

7- آیا اختلالات متابولیکی مانند فشار خون ، مقاومت به انسولین ، دیابت یا کلسترول بالا دارید؟

8- آیا تابحال عفونت تشخیص داده شده است که می تواند منجر به التهاب مزمن شود و می تواند اثرات عصبی داشته باشد را تجربه کرده اید (به عنوان مثال ، بیماری لایم ، سفلیس)؟

9- آیا از داروهای خاصی با اثرات مغزی احتمالی شناخته شده مانند برخی داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب ، داروهای ضد فشار خون ، استاتین ها ، مهار کننده های پمپ پروتون مانند امپرازول یا آنتی هیستامین ها استفاده می کنید؟

10- آیا تا به حال آسیب مغزی جدی یا ضربه ای دیده اید یا در اثر تصادف یا بازی یا ورزش ایجاد شده باشد؟  آیا تاکنون توسط پزشک تشخیص داده شده است که دچار ضربه مغزی شده است؟

11-آیا سیگار می کشید یا سابقه سیگار کشیدن دارید؟

12-آیا سابقه افسردگی دارید؟

13-آیا تعامل اجتماعی محدودی دارید و خیلی با بقیه رابطه اجتماعی نزدیک ندارید؟

14- آیا سالهای تحصیل رسمی شما در حد دیپلم یا کمتر از دیپلم بوده؟

15-آیا رژیم غذایی شما سرشار از غذاهای فرآوری شده ، شیرینی جات، غذاهای چرب و دارای درصد کمی غلات کامل ، ماهی ، آجیل ، روغن زیتون و میوه ها و سبزیجات تازه است؟

 16- آیا با استرس مزمن و بی امان زندگی می کنید؟ 

17-آیا سابقه سو مصرف الکل دارید یا تقریبا هر شب الکل مصرف می کنید؟

 18- آیا از اختلال خواب رنج می برید (به عنوان مثال ، بی خوابی ، آپنه خواب) یا به طور دائمی اختلال خواب را تجربه می کنید؟

 19- آیا کاهش شنوایی دارید؟

20-آیا زندگی و فعالیت های شما تهی از چالش های شناختی در قالب یادگیری چیزهای جدیدی است که نیاز به تفکر زیادی دارد؟

 21- آیا شغل شما فاقد کارهای پیچیده با افراد به صورت کارگروهی ، راهنمایی ، آموزش یا یادگیری های جدید است؟

22- آیا شما بیش از شصت و پنج سال سن دارید؟

23- آیا بیماری آلزایمر “در خانواده شما وجود دارد” یا اینکه حامل بودن “نوع خاصی از ژن آلزایمر” ، APOE3 یا APOE4 یا هر دو برای شما تشخیص داده شده است؟

24. آیا شما از شخصی در اطرافیان که به نوعی از زوال عقل رنج می برد ، مراقبت می کنید؟

 اگر به پنج سوال یا بیشتر از سوالات بالا، پاسخ مثبت داده باشید ، مغز شما رو به زوال است یا ممکن است به زودی دچار زوال شود و می توانید از اطلاعات این دوره بهره فوق العاده ای ببرید.

حتی اگر فقط به یک یا دو سوال پاسخ مثبت داده باشید ،با این دوره به راحتی می توانید به بهینه سازی مغزی، بهبود حافظه و بهبود سلامت و عملکرد مغز کمک کنید.

چرا تقویت حافظه و چرا باید مغز قویتر و بهتری داشته باشیم؟

هر آنچه فکر می کنیم

هر آنچه احساس می کنیم

هر تصمیمی که می گیریم

هر بار که عاشق می شویم 

و خلاصه 

هر کاری که می کنیم از مغز ما ناشی می شود.

تقویت مغز ما بر همه جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد.

بعضی ها گمان می کنند که تقویت مغز با بهبود تمرکز و حافظه برابر است اما تقویت مغز می تواند بر احساس، عادات، اعتقادات، افکار و رفتارهای ما تاثیر عمیقی بگذارد. حتی مواردی مانند میل و توانایی جنسی نیز بیش از آنکه با اندازه و شکل آلت تناسلی شما ارتباط داشته باشد، با توانایی های مغزی شما ارتباط دارد. تقویت مغز، برابر با تقویت تجربه زندگی کردن است.

تقویت مغز ما به ما در آموزش فرزندان ، مراقبت از والدین ، دوستیابی و رابطه با دوستان، ​​عشق به شریک زندگی و حتی همکاری بهتر با همکاران و رئیس مان کمک می کند.

 با این حال ، اکثر ما فقط درک و دانش خیلی محدودی از نحوه کار مغز خود داریم ، چه رسد به اینکه بدانیم چگونه آن را بهینه کنیم.

هدف من در دوره تقویت حافظه این است که مغز بی نظیر خودتان را به شما معرفی کنم و راههای را به شما آموزش دهم تا توانایی های مغزی تان را براحتی چند برابر کنید.

اگر نمی توانید دوره تقویت حافظه و ذهن را تهیه کنید، چی؟ دست خالی از اینجا نروید!

اگر هزینه تهیه این دوره برای شما سنگین است و نمیتوانید فعلا این دوره را تهیه کنید، من شما را کاملا درک می کنم. خلاصه ای از برخی از مهمترین نکات تقویت ذهن را در همین بخش و بصورت رایگان برای شما عزیزان آورده ام که در ادامه آنها را میخوانید.

اما اگر توانایی خرید این مجموعه را دارید، شک نکنید که با بهبود عملکرد مغزی تان، دهها و صدها برابر هزینه ای که پرداخت کرده اید بصورت افزایش درآمد، تحصیلات، بهبود روابط و… به شما بازخواهد گشت!

یک تصمیم کمی بهتر مالی، پاسخ دادن به یک سوال بیشتر در کنکور، یک گفتگوی هوشمندانه تر در جلسه آشنایی با همسر آینده و همه اینها مثال هایی است که با یک مغز بهتر آنها را هر روز تجربه خواهید کرد.

نکاتی رایگان برای تقویت مغز و بهبود حافظه برای همه 

1- آیا حافظه بهتر یعنی هوش بالاتر؟

هوش و حافظه دو مقوله به هم پیوسته ولی مجزا هستند، شما میتوانید حافظه خوبی داشته باشید ولی هوش تان پایین باشد ولی برعکس اش تقریبا خیر، همه افرادی که هوش بالایی دارند، معمولا در برخی زمینه ها حافظه بسیار خوبی هم دارند.

2- آیا میتوان در هر سنی حافظه را تقویت کرد؟

بله، با افزایش سن به طور طبیعی انعطاف پذیری مغزی کاهش پیدا می کند ولی مغز شما می تواند در سن 70 سالگی نیز بهتر از مغز یک جوان 20 ساله کار کند، فقط کافیست که به مغزتان به اندازه کافی بها بدهید.


پایه اصلی تمرینات تقویت مغز اینست که نگذاریم مغزمان عادت کند.

اگر مغز ما به مسیر همیشگی خانه تا محل کار عادت کند، ما هیچوقت نمی توانیم سایر مسیرها را ببینیم و این یعنی ورودی کمتر اطلاعات به مغز که منجر به خروجی کمتر نیز خواهد شد.

مهمترین کارهایی که انجام آن ها را بصورت روزانه و دائمی توصیه می کنم شامل موارد زیر است:

  • سعی کنید تا جایی که میتوانید و ترافیک و وقتتان اجازه می دهد، هر روز از مسیر جدیدی به محل کارتان بروید.
  • تا میتوانید تکان بخورید! هر چقدر شما حرکت کنید مغزتان سالم تر خواهد بود. حتی وقتی نشسته اید پاهایتان را تکان دهید و اگر دست هایتان آزاد است با دست هایتان ورزش کنید و یا عضلات شکم تان را هر 3 ثانیه یک بار منقبض و رها کنید.
  • برای خودتان مسئله درست کنید! راستش من خیلی طرفدار حل کردن جدول یا حتی بازی های به اصطلاح فکری نیستم، مشکلات واقعی زندگی خیلی پیچیده‌تر از مشکلات داخل بازی های فکری و حل جدول است. به مشکلات واقعی فکر کنید ، مثلا چگونه می توانید مصرف کاغذ تان را کمتر کنید، چطور می توانید مصرف آب خانه تان را 30 درصد کاهش دهید، چطور می توانید رابطه جنسی تان را بهتر کنید و سعی کنید برای هر مشکل دهها راه حل بنویسید. هیچ روزی را بدون حل مسئله نگذرانید، همیشه در حال حل کردن مسائل واقعی خودتان یا دیگران باشید. یادتان باشد یکی از عالی ترین عملکردهای مغزی توانایی حل مسئله است. با تکرار و تمرین، این توانایی را زنده نگه دارید.
  • از تکرار پرهیز کنید، با لمس اشیا جدید سنسورهای حسی بدن تان را تقویت کنید، با امتحان کردن بوهای جدید مغزتان را به چالش بکشید، با انجام ورزش های جدید قسمت های جدیدی از بدنتان را فعال کنید، غذاهای جدید بخورید، تا میتوانید به جاهای جدید سفر کنید، فیلم های را ببینید که در ژانر مورد علاقه تان نیست، زبان های جدید یاد بگیرید، هر روز برای خودتان یک چالش جدید درست کنید.
  • دایره لغات تان را گسترش دهید. هرچقدر واژگان بیشتری یاد بگیرید بهتر می توانید ارتباط برقرار کنید، بهتر منظور بقیه را می فهمید، کمتر دچار سوءتفاهم می شوید، دایره اندیشه و تفکر تان همانند دایره لغاتتان گسترش می یابد و بزرگتر می شود. برای یادگیری واژگان جدید کافی است هر روز با افراد جدیدی حرف بزنید، کتاب های جدید بخوانید، فیلم و موسیقی های متنوع گوش کنید، به سخنرانی ها دقت کنید و در همه جا به دنبال واژگان جدید باشید و این فرآیند ناخودآگاه یادگیری را به یک فرایند آگاهانه تبدیل کنید.
تقویت حافظه شنیداری و دیداری

برای تقویت مغز و تقویت حافظه چه بخوریم؟

قدرت مغز خود را میتوانید با مصرف غذای مناسب تقویت کنید. غذاهای گیاهی و چربی های سالم بخورید. محصولات حیوانی و چربی های اشباع شده را کاهش دهید (به طور معمول چربی های جامد مانند گوشت گاو و کره) ، زیرا چربی های اشباع عملکرد شناختی شما را کند می کنند.

در مقابل ، بیشتر مواد مغذی موجود در گیاهان از افت عملکرد حافظه پیشگیری کرده و به کاهش فشار خون نیز کمک می کنند (فشار خون بالا بر مغز و همچنین قلب تأثیر منفی می گذارد).

برخی مواد غذایی برای بهبود عملکرد مغز

1. حبوبات مانند عدس و لوبیا
2. روغن نارگیل
3. ماهی ، به ویژه ماهی های چرب مانند ماهی تن و ماهی سالمون
4. سبزیجات سبز و برگ دار (به عنوان مثال ، اسفناج ، کلم پیچ ، کاهو و بروکلی)
5. آجیل ، چه بو داده، خام و چه خشک
6. روغن زیتون
7. سبزیجات خانواده کلم (به عنوان مثال ، گل کلم)
8. مرغ بدون چربی ، مانند مرغ بدون پوست و بوقلمون
9. غلات کامل

پنج غذا برای ایجاد فراموشی و تسریع آلزایمر!

1. کره و چربی های اشباع هرچه زیادتر بدتر!
2. پنیر! زیاد
3. غذاهای سرخ شده
4. شیرینی و دسر
5. گوشت قرمز ، به خصوص گوشت فرآوری شده پرچرب مانند بیکن ، همبرگر، چیز برگر و سوسیس و کالباس

برای تقویت حافظه و مغز بهتر چکار کنیم؟

وقتی از تقویت حافظه و تقویت مغز صحبت می کنیم بیشتر افراد فورا به یاد حل کردن جدول یا انجام بازی های کامپیوتری تقویت حافظه می افتند، اما آیا برای تقویت مغز باید جدول حل کنیم؟
بگذارید جواب سوال را با هم پیدا کنیم!
آیا انیشتین، استیو جابز، ادیسون، بیل گیتس، دکتر حسابی یا هر کدام از دانشمندان بزرگی که میشناسید، جدول حل می کردند؟ جواب مشخص است! خیر! تقویت مغز ربطی به حل کردن جدول ندارد و با چندتا اپلیکیشن بازی های فکری هم نمی توانید مغزتان را به اندازه کافی قوی کنید.

من در این دوره ابتدا به عملکرد خود مغز می پردازم و سپس برای شما توضیح می دهم که هر یک از رفتارها و عادات ما چه تاثیری روی مغزمان خواهد گذاشت و یک برنامه جامع تغییر سبک زندگی برای اوج عملکرد مغزی ارائه می دهم و در مرحله آخر به روش های تکمیلی و تکنیک های تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت و روش های شب امتحانی و نکته های متفرقه خواهم پرداخت. این دوره ترکیبی از دانش مغز، تغذیه، سبک زندگی و روش های تقویت حافظه، مطالعه و یادگیری است.

روش های تقویت حافظه

همانطور که در بالا با تمام جزئیات برایتان توضیح دادم، تقویت حافظه شما را به فرد موثرتر و بهتری تبدیل می کند. بر کسی پوشیده نیست که تقویت حافظه، هوش و مغز می تواند به سرعت باعث پیشرفت شما در هر کاری بشود. البته مطالبی که در بالا به انها اشاره کردم تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که در این خواهید آموخت، چراکه در خود دوره تقویت حافظه با مسائل و مطالب عملی تری رو به رو خواهید شد.

تا به حال فیلم limitless را دیده اید؟

دیدن این فیلم را به همه کسانی که به اثرات مثبت بالا بردن سطح هوش و حافظه شک دارن توصیه می کنم. البته ما در دنیای داستان ها سیر نخواهیم کرد و به شما وعده این را نمی دهم که با شرکت در این دوره می توانید به یک نابغه تمام عیار تبدیل شوید! بلکه تمام حرفم این است که با استفاده از مهارت های مورد تعلیم در دوره تقویت حافطه و هوش می توانید به درک بهتری از مسائل، مغزتان و به صور کلی زندگی دست پیدا کنید.

به شما نوید این را می دهم که با استمرار و انجام تعالیم موجود در دوره تقویت حافظه و هوش به دید جدیدی خواهید رسید که پتانسیل تغییر زندگی شما را دارد. تغییری که خیلی از ما به آن احتیاج داریم تا نه فقط در مبحث کاری، بلکه در زندگی خود پیشرفت کنیم و به انسان موفق تری تبدیل شویم.

سایر دوره های آنلاین دکتر مصطفی امیری

محتوای دوره

58 دیدگاه دربارهٔ «تقویت حافظه وتقویت هوش با 173 روش توسط متخصص مغز و اعصاب»

  1. خیلی دوره خوب و کاملیه من هلند زندگی میکنم برای من که دارم پست داک میخونم خیلی مفیده

  2. این دوره فوق العاده بود! من خیلی چیزها از این دوره یاد گرفتم و قطعا از دانش جدیدم برای پیشرفت تحصیلی استفاده میکنم. این دوره را به آدمهای شبیه خودم یعنی پسرهای دانشجو توصیه می کنم. اطلاعات داخل دوره بنظرم خیلی کامل و قابل درک بود. بیشتر حرفهای دکتر امیری هم برام جدید و جالب بود

  3. مثل همه دوره های دیگه دکتر امیری ، فوق العاده و انگیزه بخش و پر از اطلاعات عجیب ولی کاربردی بود

  4. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر امیری
    تا اینجا کار من همه مطالب رو خلاصه نویسی کردم
    تلاشم اینه که بتونم همشون رو تمرین کنم ولی بعضی از مطالب فعلا برای من زیاد مقدور نیست مثل رفتن به جنگل و …
    من سه نکته را مد نظر دارم و از حیطه دانش من خارجه که تایید یا رد کنم،بنابر این از اقای دکتر این تقاضا را دارم این موارد را بررسی فرمایند و جوابش را در دوره های قرار دهند یا جواب رو برای من بنویسند تا همه از این مطالب استفاده کنند.
    1)مقاله بود در رابطه با مدیتیشن و تاثیرش بر روی هوش
    البته شما به مدیتیشن جلسه ای رو تا به اینجای کار اختصاص دادید
    ولی این مقاله ادعای افزایش هوش تا 23 درصد رو داره
    لینک این مقاله:
    https://www.inc.com/melanie-curtin/want-to-raise-your-iq-by-23-percent-neuroscience-says-to-take-up-this-simple-hab.html?cid=sf01001&sr_share=twitter

    2)مورد دوم نکته ای بود که انتظار داشتم جوابش را از دوره شما بگیرم و آن تاثیر هیپنوتیزم هست
    آیا هیپنوتیزم خود مستقیما میتواند با تلقین باهوش شدن ،باهوش ترمان کند یا خیر
    و یا از طرق غیر مستقیم میتوان هیبنوتیزم را برای درونی کردن یسری مطالب مثل مطالب همین دوره یا تکنیک های حل مساله به شیوه خلاق استفاده کرد و از این طریق توانست از هیبنوتیزم در راه افزایش هوش و عملکرد مغز استفاده کرد یا خیر؟
    3)مقاله ای خواندم در رابطه با مربوط بودن حافظه کاری و هوش سیال به یک بخش از مغز
    و استفاده از همین مطلب،یعنی تمرین دادن حافظه کاری با هدف افزایش هوش سیال
    که بهترین تمرین برای حافظه کاری تمرینات موسوم به ان بک هست
    لینک این مقاله:
    https://www.pnas.org/content/105/19/6829
    و
    https://www.pnas.org/content/105/19/6791

    1. مدیر پشتیبانی

      سپاس از سوال خوبتون که برای بقیه عزیزان هم مفید خواهد بود:

      1- بله مدیتیشن روی بهبود عملکرد مغزی موثر است ولی 23 درصد با توجه به یک مقاله کمی خوشبینانه به نظر می رسد و بنظرم شواهد برای چنین ادعایی کافی نیست. بهرحال با توجه به سایر تاثیرات مثبت مدیتیشن روی روحیه و … بهتر است مدیتیشن را در برنامه سلامت مغز داشته باشیم.
      2- تاجایی که من مطالعه کرده ام، هیپنوتیزم جزو روش های اثبات شده در بهبود عملکرد مغزی نیست. استفاده از هیپنوتیزم را برای بهبود عملکردهای مغزی توصیه نمی کنم.
      3- بله تمرینات مربوط به بهبود حافظه کاری روی عملکرد هوشی تاثیر مثبتی دارد و یکی از مهمترین و قابل ارتقا ترین عملکردهای پیشرفته مغزی، همین عملکرد است. در مورد تمرینات N-Backm هم در طی دوره به آنها نیز پرداخته شده است

  5. سلام اقای دکتر
    جهت اطلاعتون دوره من از بخش (از ته به سر) مونده و هنوز اپلود نشده ممنون میشم آپلودش کنید.

  6. عرض سلام و ادب
    تشکر فراوانی دارم از شما به خاطر دوره بسیار خوب و علمی تون
    خسته نباشید میگم بهتون و آرزوی سلامتی دارم براتون
    هنوز به منابع دسترسی ندارم اگر اپلود کنید بسیار خرسند میشم که از منابع این دوره بسیار خوب نیز بهره مند شوم.

    1. مدیر پشتیبانی

      با تشکر از شما، در تلاشم در آینده نزدیک درس های جدیدی را به دوره اضافه کنم و به شما پیشنهاد می کنم برای اپدیت شدن، هر2-3 ماه یکبار دوره را باز کنید تا اپدیت های احتمالی را مشاهده نمایید.
      منابع برای شما در دسترس است. کلیه منابع این دوره مقالات زبان اصلی هستند که لینک و لیست برخی از آنها در قسمت منابع (یعنی آخرین درس) آمده است).

  7. عرض سلام دوباره دارم خدمت شما
    با عرض شرمندگی بسیار دوباره سوالاتی برایم ایجاد شده که با اجازه شما می پرسمشون
    تو یوتیوب خیلی ویدیو هایی هستند در مورد brain waves
    سوالم اینه که این brain waves رو به عنوان نوعی از مدیتیشن چقد تایید می کنید؟
    مورد بعدی اینه که در سایت های مختلف مطالبی هست راجب الفای ذهنی که صرفا شامل فایل های صوتی امواج الفا هستند خواستم بدونم که این ها چقد مورد تایید شما هستند؟
    همچنین مثل همین الفای ذهنی فایل های صوتی هستند که صرفا امواج دیگه رو دارن مثلا فایل صوتی گاما یا فایل صوتی بتا یا فایل صوتی تتا
    خیلی ممنونم ازتون بابت زحمتی که به شما میدم.

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      هیچکدام از روش هایی که مطرح کردید رو به دلایل زیر توصیه نمیکنم.
      ۱- دانش ناکافی بشر در مورد تاثیرات بلند مدت اینگونه صداها
      ۲- عدم تایید فرکانس های ادعا شده توسط آزمایشگاه یا هر آزمایشی (صداهای مورد ادعا ممکن است خصوصیات و فرکانس های دیگری داشته باشند)
      ۳- عدم همخوانی فرکانس های مغزی فرد با این صداها و در نتیجه، تاثیر معکوس (گاهی نیاز به synchronization زمانی و… وجود دارد که بدون ثبت همزمان نوار مغزی امکان پذیر نیست)

  8. با سلام و وقت بخیر
    مطلبی خواندم راجع به تاثیر گلوتامین در افزایش عملکرد مغزی، در آن مطلب ادعا شده بود که گلوتامین، سطح برخی از نوروترانسمیترها را افزایش میدهد در نتیجه باعث بهبود عملکرد مغزی خواهد شد. می خواستم ببینم نظر شما در مورد این مطلب چیست و آیا مصرف گلوتامین تاثیری در افزایش عملکرد مغزی دارد؟
    باتشکر از زحمات شما در تهیه این دوره مفید.

    1. مدیر پشتیبانی

      گلوتامین بصورت بالقوه میتواند سوخت رسانی مغزی را تقویت کند اما به دلیل اینکه میتواند باعث اثر سمی روی مغز (نوروتوکسیسیته) و تاثیر معکوس شود، مصرف مکمل گلوتامین را توصیه نمی کنم.

  9. درود من داروهای اعصاب مصرف میکنم( سدیم والپروات کویتیاپین و لیتیوم) حافظه و تمرکزم به شدت افت کرده به نظر شما این دوره میتونه کمکم کنه؟

    1. مدیر پشتیبانی

      بله بسیار کمک کننده است ولی تاثیر منفی داروها روی برخی عملکردهای مغزی ممکن است تا سالها ادامه پیدا کند.

  10. سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید من میخواستم که در یک آزمون هوشی که یک سال براش زمان دارم آماده بشم میخواستم بدونم که دوره تقویت حافظه و تقویت هوش شما بدرد من میخوره یا نه؟
    و اینکه این دوره دارای فقط اطلاعات خام مثل بقیه دوره ها در اینترنت است یا نه واقعا تمرینات موثر دارد؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. مدیر پشتیبانی

      این دوره برای هدفی که شما دارید چندان انتخاب خوبی محسوب نمیشود.
      دوره پیش رو برای اهداف بلند مدت مغزی و در واقع با هدف تقویت توانایی مغزی در طی زندگی طراحی شده است و تقویت حافظه و آمادگی برای امتحانات فقط بخش کوچکی از این دوره است.

  11. سلام دکتر وقتتون به خیر
    از بین تست های هوش و اندازه گیری IQ که بصورت آنلاین هستن، سایت خاصی هست که تأییدش کنید؟

  12. با سلام. من از آموزه‌های این دوره استفاده می‌کنم و بسیار بسیار از نتیجه راضی هستم. می‌خواستم از آقای دکتر بپرسم امکان برگزاری دوره اختصاصی برای مدیران یک سازمان دارند. البته خیلی خلاصه و معرفی تا آن‌ها هم ترقیب بشوند از این دوره استفاده کنند. ممنون

    1. سلام
      خرسندم از اینکه این دوره برای شما مفید بوده
      بصورت وبینار (آنلاین) میتوانم در خدمت باشم ولی فعلا شرایط دوره آموزشی حضوری را ندارم

  13. با سلام
    در دوره تقویت حافظه و هوش، آیا به نحوه بهره‌گیری از مغز برای افزایش تاب‌آوری، حل مسائل و موارد مشابه هم پرداخته میشه؟
    مشخصاً به فرایندها و تکنیک‌های تصمیم‌گیری چطور؟
    با تشکر

    1. مدیر پشتیبانی

      تاب آوری بصورت جداگانه خیر
      اما در مورد مهارت های حل مسئله و سایر موارد پرداخته شده است

  14. سلام و عرض ادب
    تا چه حد مکمل هایی مثل منتال انرژی یورو ویتال یا نورو پلاس یورو ویتال رو تایید میکنید؟

    1. مدیر پشتیبانی

      تقریبا بی اثر هستند.
      کارهای ساده تر مثل ورزش و مصرف سبزیجات متنوع و رنگی بصورت روزانه تقریبا از همه مکمل ها موثرتر است.

  15. سلام وقت بخیر، آقای دکتر من همیشه فکر میکنم ک چرا انسانهایی هستند ک تحصیلات عالیه کسب میکنن،ولی رفتارهای نابهنجار دارن، آیا درک و فهم پایین دارن؟ اگر درک پایین داشتن ک تحصیلات عالیه نداشتن، کتاب بیشعوری رو داشتم میخوندم، این قضیه رو بصورت عامیانه نامگذاری کرده و میگوید این انسانها بیشعور هستن، ولی از شما سوال دارم، چرا مثلا فردی ک شغلش دقیقا مرتبط با اخلاق مداری هست، یک روانپزشک،روانشناس، پزشک و … دقیقا نقطه مقابل رو انجام میده، و میشه بی اخلاق ترین موجود، پس اون هوش یا هر چیزی ک تحصیلات عالیه رو باهاش بدست آورده چه نقشی داشته، ذره ای تاثیر روی اخلاقش نداشته؟ شما فرمودید کسی ک هوشمند تر باهوش تر باشه اخلاق مدارتر، در واقع رفتارها و افکار بهتری هم داره، پس یعنی هیچکدام از انواع هوش ها نقطه تقاطعی ندارن؟ نقطه اشتراک ندارن؟، ک یعنی روی هم تاثیر بگذارن، یعنی الزاما کسی ک زیاد درس و کتاب میخونه ، مدارج بالا داره، هوش اخلاقی بالاتری هم داشته باشه، در مجموع آی کیوی بالاتر، درک بالاتر، قدرت تحلیل بالاتر،و … یا اینکه این مقوله ها جدا جدا هستن، و اشتراکی ندارن؟ممنون

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      سوال دشواری است. مثلا در مثال شما در مورد عمل غیراخلاقی یک فرد تحصیلکرده، ابتدا اخلاق را باید تعریف کرد و در تعریف به اشتراک‌‌ نظر رسید که کار بسیار سختی است. در مرحله بعدی بازهم با ارائه تعریف های متفاوتی از هوش میتوانیم یک عمل را نابخردانه یا زیرکانه توصیف کنیم. مثلا عمل غیراخلاقی که‌‌ منجر به بقای فرد و ادامه نسل ش بشود از جایگاه تکاملی شاید هوشمندانه تلقی شود ولی در جامعه امروز مثلا سوئد یک عمل غیراخلاقی و غیرانسانی باشد.
      در مورد قسمت اصلی سوال شما، بله انواع مختلف هوش میتوانند همدیگر را تقویت کنند و معمولا هم تا حدی همینطور است ولی گاهی رشد زیاد برخی از شاخه های هوش باعث توقف رشد سایر شاخه ها میشود و اتفاقا باهوش نربن افراد دنیا ممکن است در ساده ترین مسایل بسیار ضعیف عمل کنند.

      1. سلام و علیکم آقای دکتر عزیز با اینکه نمره ضریب هوشی ۱۲۰ رو در تست هوش کسب کردم اما بسیار دچار هواس پرتی هستم و از انجام کارهای ساده هم من را اذیت میکند در جمع که حاضر میشوم همه مطلبی را میگیرن اما من دیر تر میفهم علت این موضوع چیست یعنی بعد از شرکت در دوره شما هوش من به ۱۵۰ خواهد رسید و مشکلاتم حل خواهد شد علت این هواس پرتی چیست

        1. مدیر پشتیبانی

          منصور عزیز بین ضریب هوشی 120 و 150 فاصله بسیار بسیار زیادی وجود دارد و در مورد تست های سنجش ضریب هوشی و این اعداد رابطه خطی و ساده ای وجود ندارد. ضمنا در این دوره روی همه ابعاد هوش کار شده نه فقط روی هوش قابل سنجش در تست هوش که عمدتا هوش منطقی و توانایی های خاصی از حافظه و عملکرد مغزی را می سنجد.
          هدف از این دوره بالاتر بردن نمره هوش نیست بلکه استفاده بهتر از مغز و همچنین پرورش همه شاخه های هوش است

          1. سلام آقای دکتر عزیز این رو میدونم که بین ضریب هوشی ۱۲۰ تا ۱۵۰ فاصله ی بسیار زیادی هست ولی شمادر توضیحات دوره گفتید وقتی دوره رو تهیه کنید ضریب هوشی شما بین ۳۰ تا ۴۰ نمره افزایش خواهد یافت این حرف خودتون بود واگر نمره هوشی ما که قابل سنجش است تا ۳۰ الی ۴۰ شماره رشد نکند تا چه اندازه رشد خواهد کرد و شما گفتید که دراین دوره بر روی تمام هوش ها کار شده ودر هوش قابل سنجش ۳۰ تا ۴۰ نمره رشد خواهید کرد ممنون میشم پاسخ بدید بعد آقای دکتر عزیز یک سوال دیگه هم از شما داشتم این که میگن مصرف کراتین در دوماه ضریب هوشی رو تا ۱۵ شماره افزایش میده مورد تایید هست و آیا مصرف کراتین برای زیر ۱۸ سال باعث ایجاد بیماری میشه ممنون و مچکر

          2. مدیر پشتیبانی

            سلام دوباره به منصور عزیز
            بله من گفتم بین ضریب هوشی 120 تا 150 فاصله زیادی وجود دارد به دلیل اینکه در مورد ضریب هوشی (یعنی همانی که با تست های استاندارد سنجش آی کی یو ارزیابی می شود) در مقادیر میانگین و متوسط و ضریب هوشی های پایین امکان بیشتری برای توسعه مهارت ها و بهبود ضریب هوشی وجود دارد ولی در جایی که ضریب هوشی فردی 120 باشد، حالا فاصله بسیار زیادی برای رسیدن به ضریب هوشی های بالاتر وجود دارد چرا که در اینجا دیگر فاصله یک عدد ضریب هوشی ممکن است از 10 عدد ضریب هوشی در مقادیر زیر متوسط، بزرگتر باشد (یعنی هرچقدر هوش بالاتر باشد، حتی یک رتبه بالاتر رفتن هوش هم بسیار دشوار می شود). در مورد اینکه هوش هر فردی چقدر رشد می کند نمیتوانم نظر قطعی و حتی دقیقی بدهم، من در جایی که گفته ام ضریب هوشی فلان قدر میتواند بالاتر برود یعنی پتانسیل ش وجود دارد، حالا ممکن است یکنفر قبلا 80 درصد این پتانسیل را خودش شکوفا کرده باشد و یا فردی تا پایان دوره هم نتواند حتی 10 درصد پتاسیل دوره را آموخته و استفاده کند. اینکه سن شما کمتر از 18 سال است بسیار نکته مثبتی است چون هنوز رشد بخشی از مغز شما کامل نشده و نوروپلاستیسیته بیشتری نسبت به افراد با سن بالاتر دارید. اما در مورد مصرف کراتین فکر نمی کنم برای شما ایده خوبی باشد چرا که بهتر است در سنین زیر 20 سال نسبت به مصرف همه داروهای موثر روی عملکرد مغزی محتاط باشید و تا حد امکان سراغ هیچ کدام نروید.

  16. سلام خسته نباشید اطلاعاتی در مورد دوره تون میخواستم اینکه به چه شکله ؟ کلاس به کلاس هستش ؟ انلاین هستش؟ یا مثلا ویدیو میفرستین تا انجام بدیم …. زمان گذاری دلبخواهیه یا نه؟ ….. تمرینات روزانه لازمه
    کلا دوره به چه شکل انجام میشه

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      دوره بصورت آنلاین هست یعنی به محض اینکه خرید کنید دسترسی کامل دارید. جلسه به جلسه و با سرعت مناسب خودتان پیشرفت می کنید. تمرینات بسته به درس گاهی نیاز است اما بطور کلی اجباری نیست.

  17. سلام می خواستمم۱ یک خوب برای تقویت هوش ریاضی به هم معرفی کنید. برای دانشگاه می خواهم .۲یک کتاب خوب هم برای تقویت تصویر سازی ذهنی به من معرفی کنید

    1. مدیر پشتیبانی

      در راستای پاسخ به سوال شما باید سوالاتی دیگر در ابتدا پاسخ داده شود مثلا این سوال که نابغه کیست؟ آیا نابغه بودن ارزشی است که به دنبال آن هستید یا تاثیری که روی جهان و انسان ها میگذارید؟
      چون ضریب هوشی بسیار بالا تضمین کننده نبوغ و رسیدن به حداکثر پتانسیل نیست و مسئله هوش همواره پیچیده تر از یک عدد است.

  18. سلام من مازیار هستم و علاقه من ریاضیات است. دوست دارم در رشته ریاضیات یا فیزیک تاثیر بگذارم و برای این کار باید هوش ریاضی و تصویر سازی ذهنی قوی داشته باشم. می خوابدونم برای این تقویت دوتا هوش کتابی هست که به من معرفی کنید ؟ واینکه دوره شما به من کمک می کنه که این دوتا هوشم را در حد یک نابغه قوی کنم؟

    1. مدیر پشتیبانی

      این دوره بصورت اختصاصی برای این کار طراحی نشده است و ممکن است با توجه به هدف شما، بهترین گزینه پیش رو نباشد.
      دوره پیش رو برای تقویت مهارت های اصلی ذهنی برای استفاده کاربردی در زندگی و موفقیت در تصمیم گیری شخصی، اجتماعی، شغلی و… طراحی شده است.

  19. سلام با توجه به گفته های بالای شما هدف من تنها تقویت هوش ریاضی و تصویر سازی ذهنی است . اگر به نظر شما برای تقویت این دوگزینه های بهتری دارید میشه راهنمایی کنید ؟

  20. این دوره به روز هست ؟
    و از چه روش هایی استفاده میکنند ؟

    چند ساعت اموزشه (چند ساعت فیلم اموزشی )
    تمرین هاش به چه شکلی هست ؟ برنامه تمرینی دارید ؟

    ابن آموزش ها برای حفظ کردن هر چیزی هست حتی مباحث تخصصی ؟

    این دوره فقط فیلم آموزشی هست یا …

    این دوره فقط برای حفظ هست ؟

    از تکنیک هایی مثل کاخ حافظه استفاده میشه یا ….

    دوره پشتیبانی هم داره ؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام
      جواب سوالات شما بصورت مفصل در مدیاهای معرفی دوره و در درون متن بالا آمده است.
      دوره پشتیبانی فنی آنلاین هم دارد و سوالات تخصصی از بنده را هم میتوانید جداگانه مطرح بفرمایید.

    1. مدیر پشتیبانی

      عدد میانگین بستگی به سن، تحصیلات، کشور محل زندگی و… حتی نوع آزمون دارد. در مورد افزایش هوش در داخل متن فوق و توضیحات صوتی بصورت مفصل توضیح داده ام.

  21. منصور باباصفری

    توی دوره قسمت ناشتایی دوره ای نگفتید چه مدت باشه و با فاصله ی چه مدتی مجدداً ناشتایی دوره ای بگیرم

  22. راحله اولیایی

    سلام من دوره را ثبت نام کردم شماره فیش راهم به همون شماره ای که گفته بودین فرستادم ولی هیچ پاسخی دریافت نکردم راهنمایی بفرمایید باید چه کاری انجام بدم تا دوره برام باز بشه

  23. سلام دکتر
    من از طریق سایت معتبری که برای ضریب هوشی معرفی کرده بودین، نتیجه‌ام شد:‌۱۳۵
    این دوره من می‌تونه به ۱۵۰ برسونه؟

    1. مدیر پشتیبانی

      عالیه امیر جان، بنظرم با توجه به هوش بالایی که داری، بجای تلاش و تمرکز روی افزایش هوش، تلاشت رو بزار روی برنامه ریزی و استراتژی هایی برای استفاده از توانایی های کنونی ات. عدد هوش به تنهایی فقط میتواند زمینه مناسب فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن